Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Scooter op z'n zij om wiel te vervangen


jef__vb

Aanbevolen berichten

Als je je scooter op z'n zij wilt leggen om het achterwiel te vervangen (omwille van bv. een expansie-uitlaat), hoe pak je dat dan best aan met de kickstarter? Dieje steekt toch wat verder uit, dus het lijkt me dat, als je de scooter op z'n zij legt, al het gewicht op die kickstarter terechtkomt. Daardoor zal er dan nen hoop spanning op die kickstarter komen, en dat lijkt me niet echt interessant. Of zie ik hier iets over het hoofd? En de oplossing is misschien gewoon om iets onder de vliegwielcover te leggen zodat het gewicht daarop komt en niet op de kickstarter?

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik dacht eerst eens te horen bij de ervaringsdeskundigen ;-).

Link naar reactie

Onderweg laat ik meestal een slachtoffer de scooter opheffen. Als dat niet lukt dan ook op de zij of als ik ergens een baksteen of dergelijke zie liggen dan steek ik dat onder het motorblok zodat het achterwiel van de grond komt. Thuis zet ik de scooter gewoon op de brug. ;-)

Eigenlijk nog nooit problemen met de kickstarter gehad door de scooter op zijn zij te leggen... Komt het gewicht ook niet grotendeels op uw stuur i.p.v. de kickstarter (seffens eens uittesten)?

Link naar reactie

Erix, die "truckskes" zijn inderdaad ideaal, ik doe hetzelfde als ik platte band heb met de PX. Bij de Sprint is dat al iets moeilijker, omdat dieje veel lager tegen de grond hangt en omdat de kader ter hoogte van het achterwiel ook veel lager komt dan dat van de PX. En nu er ne scootrs onder de sprint hangt, zal op z'n zij leggen de enige oplossing zijn als ik eens naast de baan een wiel moet vervangen.

Merci in ieder geval!

Link naar reactie

da laten opheffen door (een) slachtoffer(s) zoals erix zegde is inderdaad handig :-)

vorig jaar nog meegemaakt (ook met een scootrs uitlaat), 5 staan er dan op te kijken en 1 "kieke" helpt dan de scooter vast houden => SCP teamwork ;-) hahaha

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...