Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wheelie


sindo

Aanbevolen berichten

Als ik iets te "snel" optrek met de PX200 trek ik gegarandderd een wheelie.

Op zich wel "leuk", maar aan een rond punt iets minder. Nu weet ik dat een PX200

tich meer koppel heeft dan een 125, maar ik heb ook met zwaardere motoren gereden,

zonder wheelies te trekken.

Het lijkt me dat de ontkoppelings (ambriage) kabel te los zit, waardoor er maar heel kort

ontkoppeld wordt en als gevolg de Wheelie, klopt mijn redenering.

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Ik had hetzelfde, maar dan vooral bij koudstart. Blijkbaar waren het de "klauwen" van de koppeling die aan het afscheuren waren. Na een tijd ging het ontkoppelen ook moeilijker en moest ik bijna constant de koppelingskabel bijregelen. Controleer de koppeling op (haar)scheurtjes en/of vervorming bij demontage.

Als je het altijd hebt kan het zijn dat de veertjes in je primair tandwiel gebroken zijn. Dan voel je duidelijk een schok bij het vertrekken.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Allez ik snap het al, spijtig dat ik ni kan wachten tot 2 April. G@#$%^&$#%me heb al meer uren gesleuteld dan erop gezeten.

En komt ni uit Hever... :(

Link naar reactie

Inderdaad, waarschijnlijk de veertjes van het primaire tandwiel. Olie eens aflaten en controleren indien er stukjes ijzer inzitten. Heb al blokskes open gedaan waar stukjes van die veren gewoon in't carter lagen.

Link naar reactie

ik dacht een nieuwe koppeling te steken. Zal de olie ook eens aflaten en idd zien of er iets mee uitkomt.

Link naar reactie

@Josj, je kan wel eens gelijk hebben. Ik heb de olie afgelaten om te zien of er metaaldeeltjes

inzaten en er kwam niks uit. Er zat blijkbaar geen druppel olie meer in. Ik heb even "gespoeld"

met olie om te zien of er toch iets van metaal deeltjes uitkwam maar zover niks. De carterschroef

sluit blijkbaar niet goed meer af. Ik ga eerst een nieuwe halen, en anders wat kemp. Ik heb net

een volledige nieuwe koppeling gekocht.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...