Ga naar inhoud
Vespaforum.be

De diefstalkans van een Vespa...


mjerome90

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

enkele jaren geleden was ik hier zeer actief op het forum. Toen had ik een vespa 50 (69).

Ondertussen kriebelt het weer om een Vespa aan te kopen... Alleen: ik woon in Gent en las hier vroeger steeds horrorverhalen over gestolen Vespa's in steden.

Het zou stom zijn zoveel spaargeld te steken in iets waar ik me meer zorgen in moet maken dan iets anders.

Velen zeiden: "als ze hem willen, zullen ze er wel mee weg zijn".

Bestaat er zoiets als een ultieme beveiliging tegen dieven? En zo ja, wat is die?

Groetjes!

Link naar reactie

normaal gezien, als je uw vespa rond een paal legt, met zo'n groot ABUS slot van 170cm.

door de vloerplaat door rond de paal. dan is de kans dat ze er mee weg kunnen denk ik klein.

maar het is zoals ge zelf zegt; als ze hem moeten hebben, zullen ze hem hebben.

groetjes, Cée

Link naar reactie
Bestaat er zoiets als een ultieme beveiliging tegen dieven?

Ne goeien pitbull! :)

Als je hem 's nachts op de openbare weg moet parkeren is elke beveiliging onvoldoende. Probeer met iemand een garage(box) te delen in de buurt (een vespa neemt weinig plaats in) of probeer hem binnen te stallen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Je hebt misschien ook gemeenschappelijke overdekte fietsenstallingen in de buurt.

En/of maak 'em niet te mooi; lekkere rat look scooter, maar met perfecte techniek is ideaal voor in de stad. Is het ook niet erg als iemand er eens een fiets tegenaan zet ;)

03-04-10_1141.jpg

Link naar reactie
En/of maak 'em niet te mooi; lekkere rat look scooter, maar met perfecte techniek is ideaal voor in de stad. Is het ook niet erg als iemand er eens een fiets tegenaan zet ;)

volledig mee eens ! heb ooit een VBA '58 ratscooter mogen lenen van een vriend, telkens als ik er in Leuven een terrasje ging mee doen en hij stond ergens tegen een boom gesteund (toen nog geen pikkel) dan hoorde je de voorbijgangers vaak zeggen "ziehier wat een wrak zeg, die staat hier wellicht al jaren te rotten ofzo"

haha, en da spel reed als een speer :-)

dit zalig beestje dus:

20110224114101.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...