Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Yess een GS (160)!


Vespappa

Aanbevolen berichten

Top bedankt zal hem daarmee afstellen. Viel me zojuist op dat de koppelingshandel nu wel voor de helft ingeknepen moet worden voordat hij werkelijk start te ontkoppelen. Ik kan me niet herinneren dat dit zo was (lijkt alsof de kabelstopper thv de koppeling verschoven is)

Ga de koppeling er vanavond ook maar gelijk uithalen om alles uit te sluiten ben nu toch bezig. En Nero het geluid is lastig te defeniƫren. Maar als de bak in de vrij staat zou je de koppeling toch ook niet moeten horen lijkt me (als het de koppeling uberhaupt is). Heb de tank leeg laten lopen en 2 liter 6% erin gegoten (op de Belgische manier :-) )

Groet Vespappa

Link naar reactie

Zijn we weer!! Heb besloten om het gehele blok te demonteren aangezien het me niet lekker zit.

Grijze olie uit versnellingsbak laten lopen en het ijzerschraapsel van de magneet/bout zitten pulken (oude bout was dol waarschijnlijk). Heb niet zo'n fijn gevoel van deze aankoop als ik dit zie. Morgen of overmorgen start ik met het demonteren van het blok. (wel wat olielekkage aan koppelingsdeksel zo te zien)

Fijn weekend!

1296318628-830.jpg

1296318628-841.jpg

1296318628-842.jpg

Link naar reactie

Ben heel benieuwd... Ijzer vijlsel en grijze olie klinkt niet zo mooi.

Ik ben geen dolgedraaide bout tegengekomen toen ik het blok reviseerde.

Heb je gewoon niet nog niet eerder zo'n grote, voor een GS standaard, magneetbout gezien?

Dat je wel even oppast dat dit niet onnodig onaangenaam wordt richting mij?

Zal ik morgen de GS koppelingtrekker aan je opsturen?

Link naar reactie

He MR160! Erg veel olietap pluggen draaien dol alleen ik was niet op de hoogte van dit systeem bij de GS.

Je zou me erg helpen met een GS koppelingstrekker dus als je hem even kan missen eruugg graag.

Link naar reactie

@(Heb je gewoon niet nog niet eerder zo'n grote, voor een GS standaard, magneetbout gezien)?

Was bij mijn MotoVespa 125 '58 blokje ook!,Dacht precies hetzelfde toen...

Tot dat ik het spul uit elkaar ging halen,zag ik het pas dat het een "Ijzerschraapselmagneetolieplugopvangbout" was...

Het blijft natuurlijk een bonk "Antiek"

Succes,

Groet,AJ

Link naar reactie

@oscario: nee hoor, geen guru, ik wilde alleen mijn forumnaam loskoppelen van mijn bedrijfsnaam, maar toch herkenbaar blijven op het forum en toevallig had ik toen net deze GS gekocht... Maar zoals Edwin al wijs concludeerde, nu ik haar aan Vespappa heb verkocht (niet als werkende scooter trouwens, dat was part of the deal), of ik blijf een GS loze mr160, of ik moet weer m'n nickname gaan veranderen (mr-ordinaire-glx? ;), of toch eens een Spaanse GT gaan zoeken :P

Link naar reactie

Zo we zijn weer een stukje verder! Heb het blok vandaag kunnen splitsen om te kijken of hier iets te zien valt (wat onder andere de grijze olie met metallic gruis op de bodem verklaard) In het carter ter hoogte van de olieplug lagen meet kleine mm stukjes welke niet magnetisch waren (dus alu)

Ik loop nu elk onderdeel langs om te kijken of er iets te zien valt. Het rare is natuurlijk weer dat er niet veel aluminium delen (slijtbaar tot gruis) in het blok zitten toch?

1296467758-990.jpg

1296467758-991.jpg

12964677592.jpg

12964677593.jpg

Weet iemand waar de onderste toelopende ring in hoort? Lag opeens op mijn werkbank nadat het helften op hun rug lagen... .. :-)

Link naar reactie

Die onderste ring zit tussen je trommel en de oliekeering/lager vlgs mij; zie explosie tekening.

Check eens of de primair niet aanloopt tegen de olieschraaprand? Foto 1 precies in het midden.

Zit er slijtage op het schakelkruis, of zie ik dat verkeerd?

2de foto links en midden zijn de niet/moeilijk te krijgen lagers.

Geen foto's van de koppelingskant?

Link naar reactie

Hallo MR160 ik zie nu je toevoeging pas! Ja inderdaad er zit wat slijtage (minmaal) op het kruis. De primair loopt wel vrij van de olieschraaprand. Gelukkig zijn de lastig te krijgen lagers helemaal heel.

De koppeling zit inmiddels weer in elkaar. Grt Vespappa

Link naar reactie

Zo het blok hangt er gelukkig weer onder en loopt. Nero had het erover de je de benzine rijkelijk zou zien stromen als je een beetje gas gaf (kijkend op gasschuif) Naar mijn idee komt er niet al teveel benzine het blok in. Ik heb nu de sproeiers op de onderstaande afbeelding even gechecked:

1296231585-840.jpg

Op de dikste sproeier (air corrector jet) staat boven 185 en onderaan 108. En op de dunnere sproeier staat het getal 50. Mijn vraag aan jullie "kan het kwaad om deze sproeier (s) te vergroten voor de zekerheid)

Iemand een tip?

Link naar reactie

Dit zijn de normale sproeiermaten voor een GS160. Zo laten is best, tenzij je een andere uitlaat steekt en/of de cilinder veel uitgeboord is.

Het is wel belangrijk dat je de cilinder eerst warm rijdt voor je begint te "gassen", zeker in rodatie.

Als het ontstekingsijdstip correct staat en je hebt een goede ontsteking is er weinig gevaar op een vastloper.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Jaaahhhh!! Zal de geldboom in de tuin nog wat Pokon en water geven dat die maar snel mag groeien!!!!

Zal sowieso achter een grotere sproeier aanschaffen voor de zekerheid.

Grt Vespappa

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 3 weken later...

Nee, je kenteken begint met MF als ik het goed gezien heb? Dit is in plaats van het originele UR of UE zoiets, dat betekent ook dat je officieel geen blauwe plaat mag hebben. In de jaren 80 is het rdw-bestand opgeschoond en zijn een hoop kentekens vernietigd... Veel motoren moesten toen of nu nog geheractiveerd worden en dan komt er een ander kenteken op. Om 1 of andere reden krijgen sommige motorfietsen/auto's dan soms ook een 'modern' kenteken (4 letters en 2 cijfers en tegenwoordig bij auto's 3 cijfers en 3 letters...) terwijl ze gewoon een historische letter/cijfercombi kunnen krijgen. De originele cijfer/lettercombi (UR of UE met cijfers als ik het goed herinner) krijg je in principe nooit meer terug... Je kan je huidige kenteken wel om laten zetten naar een historisch ZF kenteken met 4 cijfers en 2 letters zodat je officieel een blauwe plaat mag voeren maar dat moet je dan nu via het FEHAC regelen... Het is een beetje mierengeneuk maar ik vind het persoonlijk leuker als er bij een origineel nederlandse scooter ook de originele cijfer/lettercombie qua kenteken aanwezig is.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...