fajes Geplaatst: 22 januari 2011 Delen Geplaatst: 22 januari 2011 we beginnen met een schone scooter: die zetten we klaar voor de job: vervolgens even de waar inspecteren: vervolgens een geleider trekken door het frame om de kabel naar de bougie (voor de temperatuur) te trekken. dit duurde 30 seconde, nice! dan de kabel door de rubber waar ook de chokekabel, de gaskabel,... doorzitten trekken. verwijder hiervoor best even de chokekabel om wat ruimte te hebben. verbinden met het vervangbare kabeltje en ring aan de bougie, beetje prutswerk om de bougie er in te krijgen maar uiteindelijk lukt het heel gemakkelijk. http://s244.photobucket.com/albums/gg21/fajes/SIP%20speedo/?action=view¤t=SIPspeedo014.jpg dan nemen we de bijgeleverde kabel voor de stroomtoevoer, voor de AC versie dient deze wel een heel eind ingekort te worden gezien hij enkel in het stuur wordt gebruikt. vervolgens volgen mooi de gebruiksaanwijzing en verbinden we bruine en rode draad met de stroomkabel (met bijgeleverde clipsen). je kan dit ook in je schakelbakje van je stuur doen, maar ons leek het makkelijker om het rechtstreeks op de kabel te doen. de zwarte kabel verbinden met de massa (samen in één fiche): dan de onderkant van je stuur goed ontvetten en onder je schakelbakje de knop kleven voor de instellingen van de kmteller. hou het kabeltje goed tegen het stuur om het later weg te werken onder het stuurkapje. de beugel verwijderen van je oude kmteller: vergeet ook de rubber niet van je oude speedo: het krijgt vorm: mooi alles aangesloten, wijst zich volledig zelf uit. kabeltje van de instelknop een beetje wegwerken: looking good! en dan even testen of het werkt!!! ja zenne, we hebben beeld! nu de instelling nog. de montage duurde ongeveer een klein uurtje. een beetje zoeken, de handleiding een paar keer nakijken. alles wijst zich eigenlijk heel duidelijk uit. dan de instelling. alle gegevens die je moet ingeven om een correcte weergave te hebben zijn eigenlijk voorhanden in het boekje. de wiel afstand (vermeld in het boekje als 1300mm) moesten we toch even controleren! het klopt!! )) dan de instelling, alles ingeven zoals het perfect stap voor stap staat aangeduid in de handleiding. wat is er voorzien: km/h op mph, uur, warmte van de motor, toerental (zowel analoog als digitaal), afstand,... testrit uiteraard!!! conclusie: wat denkt Jeanke van dat oude type kmteller? inderdaad: alles bij elkaar heeft het dus een klein anderhalf uur gekost om dit speelgoedje te monteren en af te stellen. het is echt super om te zien en het ziet er super afgewerkt uit!! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 januari 2011 Delen Geplaatst: 22 januari 2011 haha en da allemaal in Jeanke zijn sexy atelier met de mooiste PX van SC Primavera ? ;-) knap gedaan manne !!!! ziet er echt cool uit :-) nog even doordoen en jullie hebben een zusje voor de "Glorious Basterd" Link naar reactie
fajes Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 what a beauty!! Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 Nice weet iemand van buiten of deze past in het stuurkapje van een pk 50 s Anders zou dit best wel intressant kunnen worden ! Is de diameter van zo'n px speedo, identiek aan deze van een pk 50 - 125 s dus Alvast bedankt Groetjes Link naar reactie
bardi Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 Nice job! Duidelijke foto's, top Link naar reactie
AJ Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 Hoi,Gaaf hoor,Staat super mooi... Leuk Topic ook,veel plezier er mee Groet,AJ Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 Heel duidelijke foto's en leuk om te lezen. Handig gedaan. Ook op de muren van de werkplaats merk ik her en der prachtige foto's. Daar worden wij vrolijk van Link naar reactie
Mahieu Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 prachtig mvg.Luc Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 werkt de kilometerteller nog altijd met de klassieke kabel in dit geval? Link naar reactie
Gette Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 waar blijft dieje kilometrik voor de Lusso! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 en nu nog wachten op de shellshaped Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 En een benzinemeter ? Zit dat er mee op ? Zie het nergens in de beschrijving staan, vandaar. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 23 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2011 de digitale kilometriek wordt inderdaad nog gewoon aangesloten op de originele kabel. als je zelfs opteert om de temperatuurmeter niet te installeren hoef je zelfs geen kabel door het frame te trekken, weliswaar bij de modellen zonder batterij. Felice, ik geloof dat een pk z'n teller kleiner is, niet? misschien de moeite om hen eens te informeren naar een pk versie? de shellshaped is bijna klaar voor productie, alsook de versie voor de Lambretta SerIII. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 23 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2011 @Felice: een oud model (degene die ze al hebben gemaakt, oude px en rally) hebben een reservefunctie. bij de versie van de Arcobaleno komt dus ook een benzinemeter. Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 Super ! Tnx ! En idd De teller is te groot voor pk Kwestie van er iets op te vinden ! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 alsook de versie voor de Lambretta SerIII. aha ! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 Fajes, hebben Jean en Bruno dit allemaal zelf geïnstalleerd of was jij er bij om hen te begeleiden ? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 23 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2011 het waren 3 masterminds te samen!! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 dat verklaart het kleine anderhalf uur voor de volledige installatie ;-) Link naar reactie
blen Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 dat verklaart het kleine anderhalf uur voor de volledige installatie ;-) Gaan we hier een beetje lachen met het technische kunnen van de Voorzitter en Ondervoorzitter Joene!? Alleszinds sneller dan jij een lekgereden achterwiel vervangt :-))))))))) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 23 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2011 moest ik een hebben voor een SerIII mag jij die ALLEEN installeren, onder ons toezicht! ) Link naar reactie
krikke71 Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 sjieke dinges!en de wesp nog in een leuke kleur gespoten ook!Zelf gedaan of een goei adreske? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 23 januari 2011 Delen Geplaatst: 23 januari 2011 moest ik een hebben voor een SerIII mag jij die ALLEEN installeren, onder ons toezicht! ) Niks van, dan installeer ik die wel op mijn HotRod Lambretta. LCN members krijgen toch voorrang zeker! ;-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 24 januari 2011 Delen Geplaatst: 24 januari 2011 Niks van, dan installeer ik die wel op mijn HotRod Lambretta. dat zou pas een tang op een varken zijn ;-) Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 24 januari 2011 Delen Geplaatst: 24 januari 2011 Niks van, dan installeer ik die wel op mijn HotRod Lambretta. dat zou pas een tang op een varken zijn ;-) Als twee honden vechten om één been... ... ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.