Jump to content
Vespaforum.be

de SIP digitale km/toerenteller gemonteerd en getest (AC versie)!


fajes

Recommended Posts

we beginnen met een schone scooter:

SIPspeedo049.jpg

die zetten we klaar voor de job:

SIPspeedo001.jpg

vervolgens even de waar inspecteren:

SIPspeedo002.jpg

vervolgens een geleider trekken door het frame om de kabel naar de bougie (voor de temperatuur) te trekken.

SIPspeedo003.jpg

SIPspeedo004.jpg

SIPspeedo005.jpg

dit duurde 30 seconde, nice! dan de kabel door de rubber waar ook de chokekabel, de gaskabel,... doorzitten trekken. verwijder hiervoor best even de chokekabel om wat ruimte te hebben.

SIPspeedo006.jpg

SIPspeedo008.jpg

SIPspeedo009.jpg

verbinden met het vervangbare kabeltje en ring aan de bougie, beetje prutswerk om de bougie er in te krijgen maar uiteindelijk lukt het heel gemakkelijk.

SIPspeedo012.jpg

http://s244.photobucket.com/albums/gg21/fajes/SIP%20speedo/?action=view&current=SIPspeedo014.jpg

dan nemen we de bijgeleverde kabel voor de stroomtoevoer, voor de AC versie dient deze wel een heel eind ingekort te worden gezien hij enkel in het stuur wordt gebruikt.

SIPspeedo016.jpg

SIPspeedo017.jpg

SIPspeedo018.jpg

vervolgens volgen mooi de gebruiksaanwijzing en verbinden we bruine en rode draad met de stroomkabel (met bijgeleverde clipsen). je kan dit ook in je schakelbakje van je stuur doen, maar ons leek het makkelijker om het rechtstreeks op de kabel te doen. de zwarte kabel verbinden met de massa (samen in één fiche):

SIPspeedo020.jpg

SIPspeedo021.jpg

SIPspeedo022.jpg

dan de onderkant van je stuur goed ontvetten en onder je schakelbakje de knop kleven voor de instellingen van de kmteller.

SIPspeedo023.jpg

SIPspeedo024.jpg

SIPspeedo025.jpg

hou het kabeltje goed tegen het stuur om het later weg te werken onder het stuurkapje.

SIPspeedo026.jpg

de beugel verwijderen van je oude kmteller:

SIPspeedo027.jpg

vergeet ook de rubber niet van je oude speedo:

SIPspeedo028.jpg

het krijgt vorm:

SIPspeedo029.jpg

mooi alles aangesloten, wijst zich volledig zelf uit.

SIPspeedo030.jpg

SIPspeedo031.jpg

kabeltje van de instelknop een beetje wegwerken:

SIPspeedo033.jpg

SIPspeedo033.jpg

looking good!

SIPspeedo034.jpg

en dan even testen of het werkt!!! :)

ja zenne, we hebben beeld! nu de instelling nog. de montage duurde ongeveer een klein uurtje. een beetje zoeken, de handleiding een paar keer nakijken. alles wijst zich eigenlijk heel duidelijk uit.

dan de instelling. alle gegevens die je moet ingeven om een correcte weergave te hebben zijn eigenlijk voorhanden in het boekje. de wiel afstand (vermeld in het boekje als 1300mm) moesten we toch even controleren! :)

SIPspeedo035.jpg

SIPspeedo036.jpg

SIPspeedo037.jpg

SIPspeedo038.jpg

het klopt!! :))) dan de instelling, alles ingeven zoals het perfect stap voor stap staat aangeduid in de handleiding.

wat is er voorzien: km/h op mph, uur, warmte van de motor, toerental (zowel analoog als digitaal), afstand,...

SIPspeedo040.jpg

testrit uiteraard!!!

SIPspeedo043.jpg

SIPspeedo044.jpg

conclusie:

SIPspeedo046.jpg

wat denkt Jeanke van dat oude type kmteller? inderdaad:

SIPspeedo048.jpg

alles bij elkaar heeft het dus een klein anderhalf uur gekost om dit speelgoedje te monteren en af te stellen.

het is echt super om te zien en het ziet er super afgewerkt uit!!

Link to comment

haha en da allemaal in Jeanke zijn sexy atelier met de mooiste PX van SC Primavera ? ;-)

knap gedaan manne !!!!

ziet er echt cool uit :-)

nog even doordoen en jullie hebben een zusje voor de "Glorious Basterd"

Link to comment

Nice ;) weet iemand van buiten of deze past in het stuurkapje van een pk 50 s ;) Anders zou dit best wel intressant kunnen worden !

Is de diameter van zo'n px speedo, identiek aan deze van een pk 50 - 125 s dus :D

Alvast bedankt

Groetjes

Link to comment

Hoi,Gaaf hoor,Staat super mooi...

Leuk Topic ook,veel plezier er mee

Groet,AJ

Link to comment

de digitale kilometriek wordt inderdaad nog gewoon aangesloten op de originele kabel. als je zelfs opteert om de temperatuurmeter niet te installeren hoef je zelfs geen kabel door het frame te trekken, weliswaar bij de modellen zonder batterij.

Felice, ik geloof dat een pk z'n teller kleiner is, niet? misschien de moeite om hen eens te informeren naar een pk versie? de shellshaped is bijna klaar voor productie, alsook de versie voor de Lambretta SerIII.

Link to comment

@Felice: een oud model (degene die ze al hebben gemaakt, oude px en rally) hebben een reservefunctie. bij de versie van de Arcobaleno komt dus ook een benzinemeter.

Link to comment
dat verklaart het kleine anderhalf uur voor de volledige installatie ;-)

Gaan we hier een beetje lachen met het technische kunnen van de Voorzitter en Ondervoorzitter Joene!?

Alleszinds sneller dan jij een lekgereden achterwiel vervangt :-)))))))))

Link to comment
moest ik een hebben voor een SerIII mag jij die ALLEEN installeren, onder ons toezicht! :))

Niks van, dan installeer ik die wel op mijn HotRod Lambretta.

LCN members krijgen toch voorrang zeker! ;-)

Link to comment
Niks van, dan installeer ik die wel op mijn HotRod Lambretta.

dat zou pas een tang op een varken zijn ;-)

Link to comment
Niks van, dan installeer ik die wel op mijn HotRod Lambretta.

dat zou pas een tang op een varken zijn ;-)

Als twee honden vechten om één been... ... ;-)

Link to comment

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...