Ga naar inhoud
Vespaforum.be

opnieuw spuiten


larscobbaut

Aanbevolen berichten

er zijn pas verschillende topics over herspuiten behandeld, zoek even op het forum.

Je hebt eigenlijk 2 mogelijkheden :

- Volledig laten doen : prijs +- 700-800 euro, dan heb je er geen werk mee. Maar uiteen halen en ineen steken zul je wel nog zelf moeten doen.

- Gedeelte zelf doen : laten zandstralen indien nodig, nodige plamuur en grondlagen en antiroes-bescherming. Volledig klaarmaken, zodat de garagist enkel de lak erop moet zetten. Voordeel van dat laatste is dat je weet dat de voorbereidingen grondig gedaan zijn. Kostprijs : +- 250 euro incl verf. ( Niet elke garagist wil/kan een Vespa spuiten, veel kleine onderdelen en bolle kanten = veel risico op lopers)

Joost

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

@PISTOOLKE GTS, je hebt nog maar 3 reply's gedaan op het forum, en telkens is het reclame over hoeveel het kost voor iets dat jij kan doen, blijkbaar ben je ofwel een commerciant, ofwel een doe hetzelverke dat aandacht wil.

dit zijn uw threads

http://www.vespaforum.be/forum/search.p ... =821266905.

spuiten voor 250€, zandstralen in een andere thread voor 75 €, kan je mischien gewoon niet beter je prijslijst hier zetten.

mvg

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Stanman, ik denk niet dat pistoolke expliciet reclame deed. Hij heeft zijn diensten aangeboden aan iemand die erom vroeg. Ik keur het niet goed om commerce te doen op het forum, maar ik denk niet dat pistoolke zover over de schreef is gegaan. Intussen hebben we toch nog wat bijgeleerd. Grtjs, Umby ;-)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb mijn vespa laten zandstralen voor 10€ =D vriendeprijsje =), en hij is ook al gemetalliseerd. maar ik zit met blutsen, wat is het beste? Uitkloppen of wat denken jullie? Wat is de normale prijs voor het spuiten want heb al 2-3 keer prijs door gekregen van 1000€, ik ben maar 17 jaar en dit is dus zeer veel geld voor me, ik heb een vespa sprint 125cc. voor foto's van mn vespa (niet gezandstraalt, want de foto's zijn ervoor gemaakt) http://pic4.piczo.com/VespaSprint/

mvg, Kevin

Link naar reactie

Goedkoopste deftige oplossing :

- zelf zo goed als mogelijk uitblutsen

- plamuren en schuren

Daarna binnenbrengen bij een carossier die je vraagt :

- hem in grondverf te spuiten nog eens na te schuren

- hem daarna in een kleur te spuiten

Gaat je zo'n 200-250 euro kosten en zo'n carossier gaat het normaal nog eens volledig nalopen en bijplamuren en schuren, zodat het er deftig uit ziet. Die mannen scheuren er dan hun broek aan en je zal de volgende keer een andere carossier moeten zoeken ;-)

Het verschil tussen een met spuitbusjes gespoten scooter en eentje uit een spuitcabine is dag en nacht verschil !

Tip : Kom een prijs overeen, alvorens hem binnen te brengen. Geeft hem het gevoel dat jij zo goed als alle voorbereidend werk doet en dat hij het gewoon nog eens moet nakijken en afwerken.

Link naar reactie

inderdaad kevin,

wat het beste is,is uitklopppen die blutsen,vraagt weer werk hé!

bij mij had je ook een prijs van 1000 gekregen voor volledie frame restauratie.

Maar dan heb je zoals de meeste hier weten wel geen spuitbus kwaliteit!!!

Ik heb al veel scooter's gezien waarvoor ze maar 3OO euro hebben betaald voor te spuiten,en dat is te zien ook.

Zelfs die van 600 euro.

Mensen die mijn restaurtie's live hebben gezien mogen hier gerust het tegendeel schrijven van wat ik hier allemaal aan het brobbelen ben.

En neen ik heb geen dikke nek,ik probeer alles zo goed mogelijk te doen,en daar kruipt veel tijd en geld in.

Stanman,driezze,speedracer enz... zullen me wel gelijk geven.

Vraag eens aan RVD,driezza hoeveel zij hebben betaald voor hun spuitwerk.

Als je zegt dat 1000 te veel is doe hem dan eens zelf,je zal wel merken dat er veel werk aan is.

En doe het dan ook goed hé.

Inderdaad niet veel carrosiers willen dat doen.

Vergeet niet dat ik 3 lagen spuit vooraleer de lak.

Sommige lakken kosten al meer dan 250 euro voor een volledige vespa dan schiet er maar 750 over voor nog 2 lagen verf,plamuurwerk,schuurwerk

ik zou zeggen doe het maar!

en vergeet dan ooki niet anti-steenslag te gebruiken

hier enkele detail foto's van mijn restaurtie's waaronder GS160,GL150,VBB

img0440id0.th.jpg

img0446kf5.th.jpg

img0450vt8.th.jpg

hpim0921ty8.th.jpg

img0650mg6.th.jpg

img0676ds0.th.jpg

img0689jk2.th.jpg

Link naar reactie

Renoretro,

waar heb jij ergens gelezen dat hij uw prijzen onredelijk vindt ?

Hij zegt gewoon dat hij geen 1000 euro kan/wil betalen en daar kan ik in komen. Spuiten alleen gaat niet meer dan 250 euro kosten en dan is het spuitwerk door een carossier gedaan, gebakken en al. Als hij erin slaagt het voorbereidend werk goed te doen, dan gaat hij een mooi resultaat hebben voor weinig geld.

Maar 1000 euro is de prijs als je niets zelf doet en gewoon je alles laat doen. Denk zelfs dat je er met 1000 euro niet zult komen.

Link naar reactie

vergeet je niets pistoolke?

, reken dan ook eens bij,of geef jij dat voor niets.

- silicone ontvetter,ik heb al 1 liter nodig voor 1 vespa.

- schuurpapier,matjes

- plamuur

- uitblutsen

- de verf die ik gebruik (spies-hecker) of dupont zit daar verharder in,kost dit dan ook niets bij u misschien?

- antiroest laag als eerste laag met verharder

- spuitplamuur tevens ook met verharder.

- en dat schuurwerk,gaat dit vanzelf?

Link naar reactie

Ik wil ook even mijn spreekwoordelijke duit in het zakje doen aangezien ik tersprake kom ;-)

In feite heeft iedereen uit de voorgaande bijdragen gelijk. Je moet alleen wel over hetzelfde spreken natuurlijk. Voor spuiten alleen en zonder voorbereidend werk zal je met 250 Euro wel al een professioneel gespoten vespa krijgen maar daar mag je al het arbeidsintensieve werk vooraf niet bijrekenen. We leven in Europa en het zijn vooral de arbeidsuren die hier veel kosten. Als er dan nog uitbluts- en laswerken bij komen kijken dan ga je met 1.000 Euro amper toekomen. Ik zou Kevin dus aanraden om zoveel mogelijk zelf te doen van voorbereidend werk.

Wat het werk van renoretro betreft: in zijn eigen vespas die hij tot nog toe heeft gerestaureerd en waar we hier fotos van hebben gezien, heeft hij zonder twijfel meer én grondiger werk gestoken dan wat om het even welke professionele carrosier zou steken in het werk van een klant gewoon omwille van het feit dat mocht die laatste dat doen de klant grote ogen zou trekken als hij of zij de rekening krijgt.

Link naar reactie

normaal gezien zou ik niets meer posten op het forum, maar dit is wel een mooi onderwerp, zoals driezza zegt heeft iedereen gelijk, een vespa die pas gespoten is ziet er altijd goed uit zelfs als hij voor 300e gedaan is, het is de tijd erna die zal beslissen hoe goed of slecht de voorbereiding is gedaan. Renoretro spreekt van een antiroestlaag, 60€ / liter ong daar nog verharder bij enz . Uiteraard zal niemand zien of er al dan niet antiroest gebruikt is bij de afwerking, maar het is wel zo dat staal van voor 1995 een ander legering heeft en ook makkelijker roest, dus bevelen ze wel een antiroestlaag aan.

Is Er met tin of koper gewerkt?? Er kunnen bv deuken zijn die je waar je niet goed aankunt om uit te deuken, je kan dit met plamuur oplossen, alles kan je met plamuur oplossen, maar als plamuur verkeert wordt gebruikt, vb te dikke lagen krijg je barsten in de lak na verloop van tijd, dus gebruik je hiervoor tin, wat niet barst, en dit werk je af met een zeer dun laagje plamuur.Deze dingen zie je ook niet als de lak er op staat. Dan heb je nog het suitplamuur verhaal, spuitplamuur wordt gebruikt ter afwerking van plamuur, indien mogenlijk wordt enkel het gedeelte met plamuur met spuitplamuur bewerkt, of gans de kast, spuitplamuur dient ook geschuurt te worden voor er een grondlaag op kan, maar ipv spuitplamuur en grondlaag kan je ook een fuller gebruiken, dit is eigenlijk een grondlaag die dikker is, een produkt tussen spuitplamuur en grondlaag laat ons zeggen.Dus één laag minder spuiten en schuren.

Dan is er nog het geval 1 of 2 lagen basislak, 1 of 2 lagen vernis enz...

Zoals je merkt, een vespa of éénderwat laten spuiten is vooral een zaak van vertrouwen tussen u en de persoon die het werk zal uitvoeren.

De lijst kan nog langer worden, maar ik ga u dit besparen.

groetjes

Link naar reactie

tijdens de werken neem ik altijd foto's.

Link naar reactie

Larscobbaut, ik zit met hetzelfde probleem als u. Ben ook al op meerdere plaatsen gaan horen naar de kostprijs en steeds komt hetzelfde bedrag terug. Ben er dus nog steeds niet uit wat ik nu ga doen.

Misschien dat je eens in een Technische school kan gaan horen hoeveel het daar zou kosten, ik denk niet dat ze daar de werkuren aanrekenen maar enkel het materiaal. Ik ben alvast in zo'n school gaan horen maar vond de termijn (dat ik hem kwijt was) te lang.

Voor mijn info wat is de verhouding lak/verharder of scheelt dit van merk tot merk?

Link naar reactie

weet ik ze stanytje,trouwens ik probeer het gewoon goed te doen,ben een beetje pietje precies.

En dat zit er al in van kindsaf.

Alles moest inorde zijn.

Wat het huiswerk vroeger betreft,das anders.

Nu is mijn huiswerk beter ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...