Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa start niet


BaS_

Aanbevolen berichten

als je geen vonk hebt, is het logisch dat hij niet start. probeer eens met een nieuwe bougie. anders ligt het probleem waarschijnlijk bij de bobijn of de ontsteking.

groetjes,

Cédric

Link naar reactie

50 S van 1967? Die in je profiel foto?

Ik weet dat er een aantal curry 50 S'jes in omloopt zijn.. Ik durf het aan de hand van de foto niet te zeggen, maar model en bouwjaar doen iets vermoeden..

Iemand die hier iets over durft te zeggen?

Hoe lang heb je de Vespa en waar gekocht? Zelf gerestaureerd?

Link naar reactie

Vanwaar heb je zelf dat vermoeden? Je schrijft eerder dat je m pas 2 weken hebt, kan je er niet mee terug? Als het een curry is, geld terug vragen en op zoek naar een Europees geretaureerde Vespa.

Als je m wil houden of niet terug kan, alles goed controleren. Zoek eens op curry op dit forum en je weet snel genoeg alles wat je moet controleren en eventueel vervangen.

Maar misère, ja als het er een blijkt te zijn..

Link naar reactie

probeer eerst eens of je een mooie vonk hebt. houd uw bougie tegen de carter (in de bougiekabel) en druk op de kick starter, kijk of je en vonkje hebt. zo niet probeer dan eerst een andere bougie. Als je de bougie er uithaalt, check even of die niet nat is. En zeker checken dat je sleutel op on staat en je nog naft hebt, ik weet waarom ik dat zeg ;0).

Link naar reactie

is de kans niet klein dat het een curry-smallframe is? deze zijn toch 'zeldzaam' of niet?

groetjes, Cée.

Link naar reactie

nat dan verzopen. Als je een vonk had, een paar keer goed kicken en dan bougie proper maken en opnieuw indraaien. houd de choke eerst dicht als je opnieuw probeert.

maar belangrijk dat je controleert of je een vonk hebt.

Link naar reactie
In merelbeke. Dus proper maken, kicken, bougie propermaken, opnieuw indraaien en opnieuw proberen?

kijk eerst eens of je vonk hebt door een (droge) bougie in je bougiekop te steken en deze tege je chassis te houden zodat je ziet dat er vonk is of niet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...