Leemanske Geplaatst: 4 augustus 2010 Delen Geplaatst: 4 augustus 2010 Vandaag een witte Vespa GTS 125 Super gaan bestellen Maar motorisch zou ik toch enkele aanpassingen willen doen Maar wat is nu de ideale setup voor zo'n vespa met standaard cilinder? Wat is dus de meest ideale uitlaat, vario, koppeling enz Link naar reactie
les Geplaatst: 4 augustus 2010 Delen Geplaatst: 4 augustus 2010 héél simpel, een 300cc kopen, is uiteindelijk véél goedkoper, gaat véél beter en staat niet op ontploffen bij 120 op de teller... ik ben nu ook ene GPR uitlaat op mijn 125 I.E. laten steken maar dat is niet om sneller te gaan, eerder voor het oog en het geluid. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 4 augustus 2010 Delen Geplaatst: 4 augustus 2010 Gewoon, afblijven. Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 4 augustus 2010 Delen Geplaatst: 4 augustus 2010 Eerst ermee rijden,niets aan veranderen op gebied van motor en vario tijdens garantieperiode,anders problemen met garantie,en héél veel lezen als het slecht weer is op dit en andere vespa-forums,veel rijgenot en hou het veilig. Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 4 augustus 2010 Delen Geplaatst: 4 augustus 2010 Je ziet het,één gedacht in twee hoofden,dus zal het wel juist zijn hé ;-) Link naar reactie
Leemanske Geplaatst: 4 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2010 Andere uitlaat moet er toch zeker opkomen hoor... Link naar reactie
les Geplaatst: 5 augustus 2010 Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 ja maar een uitlaat doet niet veel af hoor, in het allerbeste geval één pk maar eerder 0,5 of zelfs 0pk... ik doe het puur voor de look(zwarte GTS I.E. met dan een zwarte carbon uitlaat en chroom stukken aan de uiteindes v/d uitlaat, zéér mooi !)en het geluid... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 5 augustus 2010 Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 koop dan een hayabusa Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 5 augustus 2010 Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 @ Les,een 125 of een 300 is een hemelsbreed verschil op vlak van rijbewijs,vandaar dat de meeste jonge mensen kiezen voor een 125cc. Link naar reactie
Leemanske Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 Had mijn vrouw een motorijbewijs gehad Was het ook een 300 geworden maar moet met haar ook nog wat rekening houden En als ik snel wil rijden, neem ik mijn ducati wel... Bedoeling is gewoon dat hij wat meer koppel krijgt Zodat we vlot met 2 kunnen rond rijden Link naar reactie
les Geplaatst: 5 augustus 2010 Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 @ vespa-viking : dan moeten die hun rijbewijs maar halen, die kostprijs van dat rijbewijs en de meerprijs van een 300cc is op de duur veel beter geinvesteerd dan een 125 liggen op te fokken die toch niet veel harder kan door zijn tandwielverhouding. @ leemanske : ahh dat is al een héél ander verhaal, koppel heeft dat ding genoeg, in mijn geval sleurt dat mijn 100kg + mijn vrouw haar 60kg gelijk niks tot 80 op de teller, daarboven word het wat moeilijk met de standaard motor. maar ge kunt eraan doen wat ge wilt, een 4takt blijft een 4takt en zoiets "opfokken" of "beter laten lopen" kost centen. een andere vario kan miss al helpen maar veel gaat dat niet afdoen, misschien nog een goede uitlaat erbij waarop die racevario goed is afgesteld dan hebt ge met wat geluk wel een pk-ke of 2 erbij... Link naar reactie
bv Geplaatst: 5 augustus 2010 Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 de belgische wetgeving zorgt er nu eenmaal voor dat iedereen zonder moto rijbewijs geneigd is de 125 cc te nemen. Het is veel omslachtiger als ge zwaarder wilt he. rijbewijs halen en zo, en wa kost dat dan??? ps: of ge moet ne ouwe knorpot zijn die zo een rijbewijs heeft van voor de jaren stillekes die met alles mogen rijden. (graptjen he ) Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 5 augustus 2010 Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 das maor een flauw graptjen hé Link naar reactie
Tafke Geplaatst: 5 augustus 2010 Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 das maor een flauw graptjen hé bwa... kvond het niet slecht Link naar reactie
EriX Geplaatst: 5 augustus 2010 Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 das maor een flauw graptjen hé Tja, als je jezelf aangesproken voelt dan is alles wat flauw'kes hé. ;-) @ Leemanske Voor wat jij wil gaat je dat veel centjes kosten en dan nog is het eindresultaat maar pover. Zoals hier al eerder gezegd is, het is en blijft een 4-takt. :-( Link naar reactie
Vespa Fun Geplaatst: 21 augustus 2010 Delen Geplaatst: 21 augustus 2010 Hoi, Heb nu enkele dagen een GTS 125, en het is zoveel meer fun dan zware moto's. Ik had reeds enkele racebananen en voor dagdagelijks gebruik bied de moto geen enkele meerwaarde wat rijplezier betreft. Ben volledig verkocht aan de Vespa... Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 21 augustus 2010 Delen Geplaatst: 21 augustus 2010 that's the spirit !!! veel vespa-plezier en hou het veilig ! Link naar reactie
bv Geplaatst: 22 augustus 2010 Delen Geplaatst: 22 augustus 2010 vespa viking, hebt gij zo een rijbewijs? Onlangs las ik een reportage over het feit dat er zoveel moto ongevallen zijn gebeurd. En het grote probleem was dat er veel motorijders zijn zonder de nodige opleiding, en vooral de groep 45+ was veel betrokken bij ongevallen. (en is het niet deze leeftijdsgroep die met zwaardere motorvoertuigen mogen rijden zonder enige opleiding? ) Link naar reactie
Kuifje Geplaatst: 22 augustus 2010 Delen Geplaatst: 22 augustus 2010 Ik heb ook een nieuwe Vespa GTS 125 ie in het wit. Gisteren mijn 1ste uitstap. Ik haalde toch bijna 120 km/p uur. En bij het optrekken aan het rood licht staan alle auto's 100 meter achter. Ik heb een 125 gekocht omdat later mijn zoon gaat willen rijden. En een 300 was veel te snel voor hem. Langszaam beginnen. Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 22 augustus 2010 Delen Geplaatst: 22 augustus 2010 @BV ,klopt ik heb mijn rijbewijs sedert begin jaren '70 uit de vorige eeuw ;-) ik reed jaren tachtig met motorfiets Suzuki 750cc,rijopleiding gevolgd toen,Vesparijden is wel helemaal anders,maar ik geniet ervan zoveel ik kan,ik zit ook in de groep die al een keer is gevallen,zowel met motorfiets(2X) als met Vespa Cosa(1X),dus... Veel automobilisten houden géén rekening met motorrijders,of ze kunnen niet inschatten hoe vlug alles gaat, "ik had hem /haar niet gezien meneer" ;-( Niet vergeten dat er nu véél meer voertuigen op de weg zijn dan vroeger,geniet en hou het veilig ! Link naar reactie
bv Geplaatst: 23 augustus 2010 Delen Geplaatst: 23 augustus 2010 toch wel tof dat ge van veel(ex) motorijders hoort dat ze zoveel fun hebben op ne vespa. heeft dat met de wendbaarheid te maken ? Link naar reactie
ePit Geplaatst: 23 augustus 2010 Delen Geplaatst: 23 augustus 2010 Ben gisteren in de buurt van Sankt-Vith de 100 km van de Ourtal-route gaan rijden met een Vespa (TIP: super tof!)en ben daar 2 soorten motorrijders tegengekomen. De eerste soort probeert zo snel mogelijk de haarspeldbochten te nemen en gaan meer dan 45° plat liggen, die vinden een Vespa (zelfs een 300cc) alleen maar een vervelend obstakel op de weg... De andere soort probeert van de prachtige omgeving te genieten en tuffen met hun > 1000cc tegen 50km/uur van het ene dorpje naar het andere. Zij glimlachen naar je als ze zachtjes naast de Vespa komen rijden en weten dat wij op dezelfde manier genieten met onze 125cc tot max. 300cc Wil je wat sfeerfoto's? http://picasaweb.google.com/106095848011040963056/OertalRoute100KmRondSanktVith#5508507183557457186 Link naar reactie
Vespa Fun Geplaatst: 25 augustus 2010 Delen Geplaatst: 25 augustus 2010 Hoi, @BV: wendbaar zijn ze zeker, vlot in het verkeer en hier in de vlaamse ardennen in de binnenbaantjes zijn ze de max. En mijn madam zit veel meer op haar gemak achteraan in vergelijking met den Duc 848, héhé... Link naar reactie
ePit Geplaatst: 25 augustus 2010 Delen Geplaatst: 25 augustus 2010 @ Vespa Fun Achterop een Ducati 848 zitten is echt voor durvers! Je zit vrij hoog en je schuift vrij makkelijk naar voren. Er zijn wel triboseat covers voor maar dat is een lapmiddel. Laat je madam maar rustig meegenieten op de Vespa! Zeker zo comfortabel en dat wordt nog beter als je een topbox monteert Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.