pascal Geplaatst: 20 maart 2005 Delen Geplaatst: 20 maart 2005 5 dagen geleden ongeval gehad. Vespa frontaal tegen achterbumper auto, maar schade beperkt tot ingedeukt spatbord. Scooter heel even op zij gevallen, maar zonder schade aan vliegwiel, motor, carb of kickstarter. Vespa reed nadien ook probleemloos. Vandaag nog eens willen starten : benzine gutst uit de uitlaat bij het kicken (!), eens de benzine er uit, start Vespa probleemloos, rijden gaat ook zoals voordien, maar motor maakt ander geluid en ik vertrouw het niet echt. Best motor eens laten nakijken zeker ? Ik vrees ergens een haarscheurtje of erger in motorblok, alhoewel dit eigenlijk niet kan door het ongeval dat ik had. Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken ? Of helemaal niet zoeken en binnensteken en laten nakijken ? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 20 maart 2005 Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Vlotternaald...? Link naar reactie
paladins Geplaatst: 21 maart 2005 Delen Geplaatst: 21 maart 2005 De benzine die uit je uitlaat loopt is het gevolg van de vlotternaald. De scooter heeft schuin gelegen en de naald is blijven steken. Er is maw benzine tot in de cilinder geraakt. Goede truk om benzine eruit te krijgen is de bougie eruitvijzen en dan enkele keren kicken. De benzine spuit er dan uit. Je kan er ook gewoon mee rijden. Na een half uurtje is alle benzine wel weg. Wel stel ik je voor om een nieuwe vlotternaald te steken. Ik heb hetzelfd voorgehad. Link naar reactie
pascal Geplaatst: 21 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2005 zal morgen rondrijden en zien of ik weer een normaler motorgeluid krijg. Link naar reactie
pascal Geplaatst: 21 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2005 vandaag weer probleemloos rondgetuft na 10 minuten voor rookmachine gespeeld te hebben. bij De Pauw zegt men dat een nieuwe vlotternaald steken zelfs niet hoeft als de scooter weer goed rijdt. Link naar reactie
René Geplaatst: 22 maart 2005 Delen Geplaatst: 22 maart 2005 Het is nogal dikwijls een vuitlje die de goede werking van de vlotternaald verhindert. Een filtertje(2€) in de bezineleiding steken? Link naar reactie
pascal Geplaatst: 22 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2005 Dag René, Rij al een paar maanden met benzinefilter rond. En had vorige week carb ook helemaal uitgekuist (interne filter carb). Is inderdaad kleine moeite die veel problemen voorkomt. Maar probleem dat ik nu had was doordat scooter op z'n zij had gelegen. Link naar reactie
josse Geplaatst: 23 maart 2005 Delen Geplaatst: 23 maart 2005 ik meende hier gelezen te hebben dat je met die filters moet uitkijken. Je zou voor 2takt geen benzine-, maar een diezel-filter moeten gebruiken... . al weet ik niet of het waar is. Joost Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 23 maart 2005 Delen Geplaatst: 23 maart 2005 Filters zijn altijd goed,als ze nieuw zijn. Ik persoonlijk zou er geen steken,maar enkel als je weet dat je tank een beetje roestig is of er is vuil in gegaan. Verder kan er toch niets in komen,of je laat je scooter te lang staan en dan versuikert de benzine. nico Koop in ieder geval zoals boven vermeld een goede filter en niet die kleine plastieken blauwe filtertjes. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 24 maart 2005 Delen Geplaatst: 24 maart 2005 hallo joost dit klopt wat je juist vernoemt bij een benzine filter zit er een papieren filtertje in zoals een koffiefilter deze kan door de 2takt olie verstroppen bij een diesel model is dit filtertje van plastik en heeft dit probleem niet grts sidvespa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.