Ga naar inhoud
Vespaforum.be

help ...


pascal

Aanbevolen berichten

5 dagen geleden ongeval gehad.

Vespa frontaal tegen achterbumper auto, maar schade beperkt tot ingedeukt spatbord. Scooter heel even op zij gevallen, maar zonder schade aan vliegwiel, motor, carb of kickstarter.

Vespa reed nadien ook probleemloos.

Vandaag nog eens willen starten : benzine gutst uit de uitlaat bij het kicken (!), eens de benzine er uit, start Vespa probleemloos, rijden gaat ook zoals voordien, maar motor maakt ander geluid en ik vertrouw het niet echt.

Best motor eens laten nakijken zeker ? Ik vrees ergens een haarscheurtje of erger in motorblok, alhoewel dit eigenlijk niet kan door het ongeval dat ik had.

Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken ? Of helemaal niet zoeken en binnensteken en laten nakijken ?

Link naar reactie

De benzine die uit je uitlaat loopt is het gevolg van de vlotternaald. De scooter heeft schuin gelegen en de naald is blijven steken.

Er is maw benzine tot in de cilinder geraakt.

Goede truk om benzine eruit te krijgen is de bougie eruitvijzen en dan enkele keren kicken. De benzine spuit er dan uit.

Je kan er ook gewoon mee rijden. Na een half uurtje is alle benzine wel weg.

Wel stel ik je voor om een nieuwe vlotternaald te steken.

Ik heb hetzelfd voorgehad.

Link naar reactie

Filters zijn altijd goed,als ze nieuw zijn.

Ik persoonlijk zou er geen steken,maar enkel als je weet dat je tank een beetje roestig is of er is vuil in gegaan.

Verder kan er toch niets in komen,of je laat je scooter te lang staan en dan versuikert de benzine.

nico

Koop in ieder geval zoals boven vermeld een goede filter en niet die kleine plastieken blauwe filtertjes.

Link naar reactie

hallo joost dit klopt wat je juist vernoemt bij een benzine filter zit er een papieren filtertje in zoals een koffiefilter deze kan door de 2takt olie verstroppen bij een diesel model is dit filtertje van plastik en heeft dit probleem niet

grts sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...