Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motovespa 150S - 1963


sindo

Aanbevolen berichten

Mijn eerste winter project. Motor is reeds gereviseerd, elektriciteit is het volgende. Voorlopig blijft hij in zijn originele "jus"

s1080013.jpg

s1080005.jpg

s1080007.jpg

s1080008.jpg

s1080014.jpg

s1080017.jpg

Link naar reactie

Hey bedankt, er is nog werk aan, maar alles is nog compleet en origineel.

@fajes, ik ben even op scooterclasico gaan kijken, heb jij hier ervaring mee, verzenden ze ook naar Belgiƫ?

Link naar reactie

ja, ze verzenden naar Belgiƫ. maar je kan ze best een mailtje sturen om sommige dingen te vragen. let wel, ze spreken daar enkel spaans en echt alleen spaans! ;)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nog een vraag : weet iemand waar het chassis nr staat, ik heb mij rot gezocht maar vind enkel een nr op de motor.

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Hoi,

Bij mijn MotoVespa staat het Nr. op het frame Rechts en Links,achter de billen...

Bil moet er af om te zien,

Groet, AJ

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...

Hoi,Sindo

Nog bedankt voor het Logo...

Ben er blij mee!!!

Volgende keer wat langer blijven kletsen,Was gezellig

Groet,AJ & Karin

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Vandaag weer een stap verder, motor onderuit gehaald, de linkerbil, dat was niet simpel, en een bus WD40 gespoten om de rest vd schroeven los te krijgen en het strippen kan beginnen. Volgende week naar een paar px motors gaan kijken.

p1140162y.jpg

Link naar reactie

px omdat het elektronische ontsteking is en "betrouwbaar". Ik kan natuurlijk een elektronische ontsteking steken ook.

De linker bil zit met schroeven vast door het kader. Enkele heb ik losgegregen, de rest heb ik moeten doortrekken.

Achteraf nieuwe schroeven indraaien.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

de regen heeft zo zijn voordelen en ben vandaag nog eens in de garage gekropen.

Ondertussen is de vespa helemaal uiteen,de px moter klaar om te monteren.

De body met commandant 4 opgeblonken en alle kabels en gene vervangen.

Ik was net de nieuwe kabelboom aan het steken, maar dat ging van geen kl@#$%, al de rest was net iets te vlot gegaan.

Om verdere ongelukken te vermijden op tijd gestopt. :(

Achteraf ga ik alles nog eens met Owatrol insmeren tegen het verder roesten. Ik weet alleen niet wat ik met de onderkant moet.

Liefst zou ik met roestwerende verf spuiten, maar dat maakt afbreuk op de staat van de wesp.

Bestaat er iets degelijks doorschijnend dat voldoende bescherming biedt?

Grts

sindo

Link naar reactie

ik zal eens checken bij een autoshop

foto's volgen maar eerst de garage een beetje opruimen :)))

Link naar reactie

ok merci!

nog een vraagje, de rubers van de billen waren zo goed als "gesmolten". aan ene kant is er nog een deel dat aan de body kleeft.

het is steenhard, maar ik durf het er niet af te schrapen uit vrees voor krassen. kan ik het met wasbenzeen verwijderen, zonder de lak te beschadigen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...