sammy1978 Geplaatst: 18 mei 2010 Delen Geplaatst: 18 mei 2010 Ook al kan ik nog geen afscheid nemen van mijn PX 125 -zie foto-, toch heb ik vandaag een nieuwe gekocht: zwarte GTS 125 i.e Super. Hopelijk krijg ik snel mijn nummerplaat, zodat ik mijn nieuwe Vespa kan ophalen en er mee op pad kan! Uiteraard zal de dealer me vertellen hoe die ingereden/ gerodeerd moet worden, maar toch ben ik benieuwd naar jullie advies en ervaringen. Heb intussen vernomen dat je de eerst 1000 km maximum 85 km/u rijdt. Acceleren kan blijkbaar wel voluit aangezien versnelling automatisch veranderd rond de 5000 toeren. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 18 mei 2010 Delen Geplaatst: 18 mei 2010 Kun je uw px niet gewoon aan de kant laten staan voor later? 't schijnt dat ze met de dag stijgen in waarde dus is het zeker geen verloren zaak om haar te houden ;-) Link naar reactie
Matn Geplaatst: 19 mei 2010 Delen Geplaatst: 19 mei 2010 Ik heb ook een vraag ivm roderen, is dit bij een lx50 4V van groot belang? De dealer zei dat dit wel meeviel daar de motor zowieso begrensd is op 80% van zijn vermogen klopt dit of hou je hier toch best wat rekening me? Link naar reactie
Matn Geplaatst: 19 mei 2010 Delen Geplaatst: 19 mei 2010 Het is namelijk zo dat ik van plan ben een redelijk lange tocht te maken (+/- 80km) en ik graag rekening wil houden met de nieuwe toestand van de motor. Of zijn dergelijke afstanden af te raden? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 19 mei 2010 Delen Geplaatst: 19 mei 2010 Staat daar nu een nulleke te weinig bij die 80km??? ;-) Een 50cc roderen?? Moet je dan 500km maar 30km/u rijden ofzo?? Link naar reactie
snuiti Geplaatst: 19 mei 2010 Delen Geplaatst: 19 mei 2010 ja Erix, een 50 cc moet men ook roderen De eerste 500 km tss de 30 en 40 km/u en de volgende 500 km 45km/u Link naar reactie
EriX Geplaatst: 19 mei 2010 Delen Geplaatst: 19 mei 2010 Ik heb dat vroeger toch nooit gedaan met mijn 50cc en eigenlijk ook nooit problemen mee gehad. Achteraf wel als er een kitje op kwam. ;-) Link naar reactie
snuiti Geplaatst: 19 mei 2010 Delen Geplaatst: 19 mei 2010 Ikke ook nie , ma toen had ik nog gene vespa :-) Bij de smout hebben ze mij dit zo gezegd, dus zullen we maar braaf luisteren hé Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 19 mei 2010 Delen Geplaatst: 19 mei 2010 Ik dacht dat de eerste 400km cruciaal zijn, maar hoor meer en meer zeggen dat bij de nieuwe brommers en moto's het niet echt meer nodig is. Dat belet mij wqel niet om te blijven roderen minumum 1000km . Is het niet zo dat ze vroeger bij een vepa zelf met zo'n plakker meer dan 1000 km aanraadde ? greetz Link naar reactie
sammy1978 Geplaatst: 21 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2010 Yes, mijn nummerplaat is er! Dit weekend zal ik mijn nieuw stalen ros eens goed te sporen geven. Zwarte GTS 125 i.e Super. Nog advies en/of ervaringen ivm inrijden/ roderen? Klopt het dat je de eerst 1000 km maximum 85 km/u rijdt, en dat acceleren blijkbaar wel voluit kan, aangezien versnelling automatisch veranderd rond de 5000 toeren? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 21 mei 2010 Delen Geplaatst: 21 mei 2010 mannekes, als jullie nu eens de eerste 500 km gewoon een beetje rustig rijden en kom er nu zondag mee naar de SC Primavera Meet&Greet. Wie weet win je er gelijk een skoeterkar bij en je dingt mee naar de beruchte cup "Best of Plastic". Ik heb die cup al gezien en ge zou zot zijn as ge die nie wilt. Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 21 mei 2010 Delen Geplaatst: 21 mei 2010 Tis dan toch ne plastieken 'cup' Joene? Trouwens, roderen, wasdanu, Gaaz geven!!! (en als het dan fout afloopt, mja dan kost het wa meer eh) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 21 mei 2010 Delen Geplaatst: 21 mei 2010 Tis dan toch ne plastieken 'cup' Joene? verrassing :-) we hebben hier en daar wat krimpkous gebruikt om het ijzer te verplastieken (if you know what I mean) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.