Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motorijders vs Grootheidswaanzin


xerox666

Aanbevolen berichten

Een moto besturen vergt meer stuurkunst dan een motorscooter besturen. Vroeger had ik ze allebei. En als ze naast elkaar stonden leek de GTS maar een brommer. Alhoewel mijn GTS 300 meer dan vlot rijd. Mis ik mijn moto toch wel. Zo erg zelf dat ik overweeg om terug een nieuwe moto aan te kopen. Jammer van uw mindere ervaring met de Honda ”Repsol” rijder. Maar ik zou er zeker niet zwaar aan tillen. Je laat je dag toch niet vergallen door één enkele opmerking !

ja om die reden zou ik ook men A-rijbewijs willen...de GTS en dan zeker de 125cc komt gewoon te kort om vlot met het verkeer mee te kunnen op de grotere banen,autostrade doe ik er zowiezo niet mee.

Het lijkt me comfortabeler om te weten dat je over meer power beschikt als dat nodig moest zijn...maar de vespa die blijft,rijbewijs of niet...ik rij er doodgraag mee en in stadsverkeer en 70km/h-wegen komt hij prachtig uit de voeten :)

Wat de reactie van de Repsol betreft dat is best grappig zeker omdat hij zich hoogst waarschijnlijk in versnelling vergat te zetten :) en een paar seconden afgedroogd werd door een vespake :)

Link naar reactie

...wat heb je aan groeten van mensen die je niet kent??? moto of vespa...hou gewoon je twee handen aan het stuur...

;o)))

Vandaag tourke gemaakt met de wesp...op een 70km/u baan een goeie 90 aan het rijden op kilometriek dus neem effectief 80-85...stoppen aan het rode licht...komt er een Repsol Honda naast me staan,kijkt me vrij minderwaardig aan en geeft een aantal keer stoer gas...leukerd die ik ben,ik doe hetzelfde :)

De Honda-bestuurder tikt me op de schouder en verwijst me naar het fietspad...ik zeg of roep eerder gezegd: "bedankt voor de info :)" ...het licht springt op groen en jaja de Honda staat nog in neutraal en de vespa was weg :) haha ...de Honda blaasde me achteraf wel voorbij maar deze keer zonder handgebaar en rood hoofd onder de helm waarschijnlijk :))

Het valt me op dat het "racer"-publiek zich te schoon voelt om een vespa te groeten of te respecteren...de choppers groeten over het algemeen wel...niet dat het me stoort want ik neem de wesp om te genieten van een ritje en niet om zoveel mogelijk mensen te groeten maar commentaren zoals hierboven vind ik nu toch een beetje overdreven :|

Ik ga binnenkort beginnen aan men motorrijbewijs,de moto heb ik al (Suzuki Marauder)...ben ik dan ineens wel lid van het moto-clubje?? belachelijk toch...

1000cc of 125cc...wat maakt het uit?...ze rijden toch allemaal op twee wielen!

In ieder geval ik zal het toch niet laten om te groeten en een Repsol Honda die krijgt voortaan een heel bijzonder groet van me :) (een extreem vriendelijke :))

grtz.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Toen ik op mijn 16 met een mtx reed werd er niet gezwaaid...

Op mijn 18 ee gpz 550 uit 84: die met hun Harley zwaaiden ni terug...

Op mijn 24 een gsx R: geen tijd om te zwaaien...

Op mijn 35 na onderbreking van 5 j een HD sportster gekocht maar geen tijd en mocht op niemand zwaaien...

Op mijn 38 en vespa p200E: bij het zwaaien linkerpols gebroken...

Nu een Vespe Gts 300 gekocht: kan me mijn pols nimeer schakelen (ijzeren bout erin)...

Het is wel eens leuk sneller te zijn dan de racers denken da je bent.

Maar wa dan...

Laat ons allen blijven zwaaien zolang je kan...

Ps geef me uitijndelijk maar de gts300, ferm machien...

Grtz Philippe

Link naar reactie

Je voet even uitsteken kan ook als groet en zo verminder je de kans op blessures.

Ik begrijp dit item niet zo. 9 op de 10 motorrijders die ik tegen kom groeten me wel. Misschien ligt het aan (het ontbreken van) de beschermde kledij, fluo-jasje, gesloten helm ed. bij sommige vespisten. Of de rijstijl van anderen.

Heb zelf al meegemaakt dat motards tegen mij komen gereden met de duim omhoog of (al rijden) proberen om een praatje te maken.

Moraal van het verhaal: gedraag jullie als verantwoordelijke motards (of beter vespisten) en de groeten zullen niet uitblijven (voor zover dit belangrijk is).:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Vandaag dus met den Harley de baan op. En met de handjes in de lucht. En weet je wat? De Vesparijders voelen zich te goed om terug te groeten. Ik zal mijne Vespa en mijne Lambretta op de bagagedrager zetten, dan krijg ik misschien respect van de scooters?

Link naar reactie

Je vewacht dan ook ni da harley rijders gaan groeten hé, ze kunnen evengoed plots hun neus beginnen snuiten who knows...

Moe wel ferm zicht zijn die vespa en lambretta bovenop die harley.

kga stoppen in deze topic, eigenlijk beetje belachlijk allemaal.

grtz

Link naar reactie

@nero: En het sprintje gewonnen zeker :) ...ik veronderstel dat die andere 19 vespa's die Ducati toch wat kunnen tegenhouden :)

Hij vond het waarschijnlijk maar grappig als hij jullie alle 20 zag :)

Wish me luck tommorow!!!... morgen men theorie-examen afleggen voor rijbewijs A :)

Link naar reactie

ik ben nu aan het gaan voor mijn motor rijbewijs.

en heb een gts 125 super gekocht voor de fun.

gewoon eens rustig cruizen, zo lang de grote motoren mij niet van de weg rijden maakt het mij allemaal niet uit.

een vespa is om te genieten, niet om je ergeren aan de rest op de weg. of ze nu zwaaien of niet

Link naar reactie

een vespa is om te genieten, niet om je ergeren aan de rest op de weg. of ze nu zwaaien of niet

Dat bedoelde ik nu juist. Goed gezien LACETKE. En ik ga blijven zwaaien, of ik nu op den Harley, de Vespa of op de Lambretta zit. Op de fiets ga ik me wel koest houden.

Link naar reactie
Ik heb van de week weer een echte motor gekocht (Africa Twin) dus pas maar op met je kut scooters!;)

Daar gaan wij hier weinig last van hebben vermits je van Nederland bent! ;-)

Link naar reactie

Als ge ne keer vlot wil optrekken aan de lichten. Verkoop uw Vespa en koop U ne Boss hoss. Ge moet enkel kunnen gas geven en remmen. En voor 99.9% zal je altijd de zwaarste motor hebben. één probleem ge zult wel genoeg poen moeten hebben !!!!!!!!! Het beste zwaai je niet want de kans dat ge dan in de decor beland is zeer groot.

Consumentenadviesprijzen Nederland / België (oktober 2009)

V8 Small Block (350 pk) - € 48.500,- / € 47.190,-

V8 Big Block (502 pk) – € 58.500,- / € 52.030,-

Boss Hoss Benelux

Link naar reactie

Heb de indruk da de meeste Vespa rijders een minderwaardigheidscomplex hebben.

Zelf heb ik met vanalles gereden (zat zelfs harley tussen).

Dit is nu mijn derde Vespa en heb echt ni meer nodig om fun te hebben.

Ik zou zeggen koop wa je nodig denkt te hebben in functie van je werk, op reis gaan, vrienden met moto en als belangrijkste je eigen voorkeur.

pk ' s staan niet evenredig met de prijs van je moto.

Just have fun... of je nu zwaait of ni.

En please stop me al jullie gezaag.

ps proficiat aan alle vespa 125 rijders om voor vespa te kiezen.

gewoon goeie smaak.

Ten slotte: mijn gts 300 is mijn 6 de en op 1 na traagste motor.

Maar dit ding is gewoon zo leuk...

Link naar reactie

pff begint da gezever over zwaaien of niet nu weer?

trek ulle da toch is niet aan en begin is te zien naar M!LF, 20u40 op 2Be

denkte da motorijers gaan zagen/blijten omdat ze van scooterkes geen polleke terug krijgen?

da zwaaien komt uiteindelijk vanuit het samenhorigheidsgevoel onder 2wielers, meer specifiek vanuit het feit dat elke motard weet dat hij is aan de kant kan belanden met motorprobs. Op dat moment komt die solidariteit wreed goe van pas. Daar dient da dus voor...

Link naar reactie

awel, vandaag door het zonnetje nog is een mooie toer gemaakt, ik heb handjes gekregen, ik heb er geen gekregen, ik heb auto's gehad die het nog minder op de vespa gezien haddden en weet je wat.

of ze er nu waren of niet, ik heb serieus genoten van de rit, en daar draait het om.

het samen horen op twee wielen is een punt, maar bij elke hobby, vespa, tuning (hé cult), opldtimerrijders zijn er altijd die zich beter voelen en er die zich slechter voelen.

laat het allemaal zijn en doe je eigen ding.

wil je zwaaien, zwaai dan, en trek het je niet aan wat de reactie is, als je zelf maar gelukkig bent.

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...