Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motorijders vs Grootheidswaanzin


xerox666

Aanbevolen berichten

Vandaag tourke gemaakt met de wesp...op een 70km/u baan een goeie 90 aan het rijden op kilometriek dus neem effectief 80-85...stoppen aan het rode licht...komt er een Repsol Honda naast me staan,kijkt me vrij minderwaardig aan en geeft een aantal keer stoer gas...leukerd die ik ben,ik doe hetzelfde :)

De Honda-bestuurder tikt me op de schouder en verwijst me naar het fietspad...ik zeg of roep eerder gezegd: "bedankt voor de info :)" ...het licht springt op groen en jaja de Honda staat nog in neutraal en de vespa was weg :) haha ...de Honda blaasde me achteraf wel voorbij maar deze keer zonder handgebaar en rood hoofd onder de helm waarschijnlijk :))

Het valt me op dat het "racer"-publiek zich te schoon voelt om een vespa te groeten of te respecteren...de choppers groeten over het algemeen wel...niet dat het me stoort want ik neem de wesp om te genieten van een ritje en niet om zoveel mogelijk mensen te groeten maar commentaren zoals hierboven vind ik nu toch een beetje overdreven :|

Ik ga binnenkort beginnen aan men motorrijbewijs,de moto heb ik al (Suzuki Marauder)...ben ik dan ineens wel lid van het moto-clubje?? belachelijk toch...

1000cc of 125cc...wat maakt het uit?...ze rijden toch allemaal op twee wielen!

In ieder geval ik zal het toch niet laten om te groeten en een Repsol Honda die krijgt voortaan een heel bijzonder groet van me :) (een extreem vriendelijke :))

grtz.

Link naar reactie

toch hilarisch?

en ge moogt echt niet alle racers over dezelfde kam scheren.

Ben zo op een feesje een aantal stuntpiloten (met een Yamaha R1, veeeeeeet masjien) en die waren toch ook erreug enthousiast over mijn pxke met 177 en simonini pijp... nen goeien 2takt, daar is iedereen toch weg van?

btw, als ik met mijn honda op de baan ben, probeer ik ook steevast te groeten naar de vespisten, maar der zijn der ook bij die zich "te goed voelen" om op het fietspad te rijden :)

Link naar reactie

Heb net ongeveer net hetzelfde meegemaakt een klein maandje terug toen mijn pk'tje enigzinds goed afgesteld kon genoemd worden. Zelfde fenomeen aan het licht een een motorrijder die wat minachtend keek... wel ik kan je zeggen de 1ste, 2de en 3de versnelling die ik er doorjaagdedus tot een goede 90 km/h denks, was ik toch maar lekker sneller.

Hier betreft het wel zo'n nieuwe generatie KTM all roader, 650cc denks.

Ik heb inmiddels ook iets om mijn motor-rijbewijs mee te halen, per toeval ook een CB ;) haha

Groetjes Felice

Link naar reactie

tuurlijk zijn ze niet allemaal zo...ik heb niets tegen racers hoor...integendeel sommige racers zijn om van te beginnen kwijlen :) en ben een fervent Motogp fan dus ik weet ze zeker te aprecieren.

Het valt me gewoon op dat het "merendeel" van de racers weinig respect opbrengt voor een vespa op de baan...naar mijn ervaringen dan toch ;)

Link naar reactie

Nee nee man ! Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt, maar ik ben helemaal niet in het bezit van ne Repsol. Eerder gewoon een bescheiden Honda CB-1. Ook goed voor zo'n 60 pk :) en 40 Nm koppel

Ciao :)

Link naar reactie

Mja, als je veel moeite hebt gedaan voor je motorrijbewijs en er komt dan iemand met een 125cc naast je staan met alleen zijn B-rijbewijs en begint een beetje tof te doen, dan kan ik het best wel begrijpen... Is een beetje hetzelfde als de mannen op een MP3 met autokenteken...

Link naar reactie
Heb net ongeveer net hetzelfde meegemaakt een klein maandje terug toen mijn pk'tje enigzinds goed afgesteld kon genoemd worden. Zelfde fenomeen aan het licht een een motorrijder die wat minachtend keek... wel ik kan je zeggen de 1ste, 2de en 3de versnelling die ik er doorjaagdedus tot een goede 90 km/h denks, was ik toch maar lekker sneller.

Dat dacht je maar, die gast gaf vast niet vol gas. Je maakt mij niet wijs dat je PK binnen 4 seconden op de 100 zit.

Link naar reactie

Als ik met de motor naast een vespa sta, ga ik ook niet als een gek beginnen optrekken. Gewoon eens zien wat die vespa in huis heeft ;-).

Maak je dus geen illusies, tegen een motor maak je geen schijn van kans. De meeste +600cc halen 100/u in 1ste versnelling.(in 3 à 4 sec) Dus als ze eens gas geven sta je stil...

Veel plezier met je vespa!

Link naar reactie
Als ik met de motor naast een vespa sta, ga ik ook niet als een gek beginnen optrekken. Gewoon eens zien wat die vespa in huis heeft ;-).

Maak je dus geen illusies, tegen een motor maak je geen schijn van kans. De meeste +600cc halen 100/u in 1ste versnelling.(in 3 à 4 sec) Dus als ze eens gas geven sta je stil...

Veel plezier met je vespa!

Precies, vespa's zijn leuk maar ga het alsjeblieft niet vergelijken met een motorfiets...

Link naar reactie
Mja, als je veel moeite hebt gedaan voor je motorrijbewijs en er komt dan iemand met een 125cc naast je staan met alleen zijn B-rijbewijs en begint een beetje tof te doen, dan kan ik het best wel begrijpen... Is een beetje hetzelfde als de mannen op een MP3 met autokenteken...

Een beetje tof doen? ik stopte simpelweg aan een rood licht!

Of ik nu een motorijbewijs heb of niet da weet die andere bestuurder toch niet,ik kan net zo goed al jaren men rijbewijs hebben en met een vespa rijden niet?

Dus iemand met een trike moet dan ook maar oprotten?? of een quad?? of een tractor?? want de wegen zijn alleen gemaakt voor auto's en "echte motto's"? bullsh*t ;)

Link naar reactie

Ga nu maar je motorrijbewijs halen, dan praat, of denk je iig, wel anders.

Die motorrijder dacht: "ow, heb je weer zo'n zool met zijn B-rijbewijs die nu helemaal denkt dat ie de bom is omdat hij ook "motor" rijdt."

Niks aan te doen.

Link naar reactie
Als ik met de motor naast een vespa sta, ga ik ook niet als een gek beginnen optrekken. Gewoon eens zien wat die vespa in huis heeft ;-).

Maak je dus geen illusies, tegen een motor maak je geen schijn van kans. De meeste +600cc halen 100/u in 1ste versnelling.(in 3 à 4 sec) Dus als ze eens gas geven sta je stil...

Veel plezier met je vespa!

Tuurlijk maak je geen schijn van kans met een vespa maar als er een motto naast mij aan een rood licht staat en die geeft enkele keren gas dan is dat meestal een teken van "dit is tenminste ne motto" :)

als ik met menne vespa dan is gas geef is dat om te lachen...sommige mensen kunnen dat nog in deze grijze wereld ;) en dan moet je toch niet teruggefloten worden naar het fietspad he :) als het dan nog grappig bedoeld zou zijn tot daar toe dan lach ik er zelf ook mee...

Link naar reactie

De kerel in kwestie kon misschien ni me die motor rijden of weet ik veel... maar toch was ik een pak sneller weg.

Ik ga niet lopen lullen over het feit dat mijn vespa sneller zou zijn want dan zou ik dommer zijn als het achterste van ... :P

En trouwens dat was de point ook niet, het ging hem over de minachtende look dat deze had t.o.v mij aan het licht ! Gaat het topic daar trouwens niet over :D

Felice

Link naar reactie
De kerel in kwestie kon misschien ni me die motor rijden of weet ik veel... maar toch was ik een pak sneller weg.

Ik ga niet lopen lullen over het feit dat mijn vespa sneller zou zijn want dan zou ik dommer zijn als het achterste van ... :P

En trouwens dat was de point ook niet, het ging hem over de minachtende look dat deze had t.o.v mij aan het licht ! Gaat het topic daar trouwens niet over :D

Felice

blijkbaar mogen ze de 125cc rijders van de baan sturen want we hebben "waarschijnlijk" geen rijbewijs.

Ja Felice ik hoop dat het "superieure rijbewijsgedrag" ons gespaard blijft als we ons rijbewijs eenmaal hebben ;)

Link naar reactie

Beetje kansloze discussie dit maar goed. Ja, ik rijd vrij regelmatig vespa... In nederland moet je echter voor 125cc ook een motorrijbewijs hebben dus ik hoef me sowieso niet minderwaardig te voelen:P

Wat betreft het minderwaardigheidsgevoel, het is niet voor niets dat je een rijbewijs moet halen he... Die minachting komt voort uit het vooroordeel dat mensen op een 125cc alleen hun B-rijbewijs hebben. Ik vind dit in zekere zin terecht. Mensen met een motorrijbewijs hebben in ieder geval in Nederland meestal er vrij veel moeite voor moeten doen en hebben het er dus ook echt voor over gehad...

Komt nog bij dat het A rijbewijs ook nog eens erg nuttig blijkt te zijn. Vooral plaats op de weg en zo. Is niet te vergelijken met B-rijbewijs...

Link naar reactie

volledig mee eens Laurus !

Ik heb mijn rijbewijs binnenkort ook, maar hetgeen ik hier schandalig vind ( In België dan ) dat de moeilijkheid hem eerder in het financiële aspect zit. Helaas maar waar. En als ik dan nog eens naar de oudere garde kijk, die hun A rijbewijs er gewoon mee op kregen zonder er enige moeite voor te hebben gedaan...vind ik dat ook niet kunnen.

Anyway idd eindeloze discussie :)

Ik houd het voor bekeken.

groetjes Felice

Link naar reactie

@laurus:

tja terug rijbewijs A invoeren voor 125cc dan...pas op ben er mischien wel voorstander voor als we dan als gelijken behandeld worden,waarom niet.

Dat het nuttig is daar volg ik je volledig in zo heb ik ook al doende moeten leren waar de beste positie is om te rijden en gezien te worden en dat zijn dingen die je eigenlijk toch best van tevoren weet...tis al gevaarlijk genoeg.

@felice: de prijzen vallen al bij al toch mee? als je er van de eerste keer door zijt natuurlijk :)

Link naar reactie

Een moto besturen vergt meer stuurkunst dan een motorscooter besturen. Vroeger had ik ze allebei. En als ze naast elkaar stonden leek de GTS maar een brommer. Alhoewel mijn GTS 300 meer dan vlot rijd. Mis ik mijn moto toch wel. Zo erg zelf dat ik overweeg om terug een nieuwe moto aan te kopen. Jammer van uw mindere ervaring met de Honda ”Repsol” rijder. Maar ik zou er zeker niet zwaar aan tillen. Je laat je dag toch niet vergallen door één enkele opmerking !

Link naar reactie

Een rijbewijs zou je tegen een redelijke prijs moeten kunnen halen voor het voertuig waar je wil mee rijden...lijkt me logisch. Nu train ik me op een veel te zware moto met de rem rechts en versnellingen links, hoewel ik dat zo snel mogelijk moet afleren...Nu een rijbewijs per oldtimer is ook niet haalbaar. Gewoon doen is makkelijker zeker...en betalen.

Link naar reactie

off topic: Al bij valt de prijs van een rijbewijs hier nogal mee. Ik zie hier op het forum bedragen van 500 a 600 euro. Ik denk dat het in Nederland een stuk duurder is. We zijn hier in Belgie gewoon verwend omdat we ons rijbewijs B bijna gratis kunnen halen (wat ik eigenlijk ook niet goed vind).

on topic: Ik heb dit weekend dezelfde reactie gehad van een manneke in zijn BMW 1-serie. Met het motorijbewijs heeft het volgens mij niet veel te maken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...