Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een geil racerke op 12 inch...


mgent

Aanbevolen berichten

Frame is een vnb met een GS160 zijpaneel en 12 inch wielen.

En hieronder het ganse verhaal en wat beeldjes...

that`s a round about story!!

The basis for the frame is a VNB, modified by a chassis specialist based on the Vespa Seigiorni . The leg shield is curved inwards and trimmed down a bit. To make sure the Vespa doesn't look too naked up front, a trimmed down luggage rack from a Rally gets modified to fit as well. Now come trapeze formed handlebars from the Indian Bajaj Sprint - dropped, of course, with a new SIP Speedometer/Rev Counter and SIP main brake cylinder added to the already eclectic mix. Side fenders come from a GS 160, which fit nicely on the VNB frame, especially because the chassis has been modified to 12". The 12" conversion is based on a VESPA GTS300. Here, the brake drum, PK fork and the SIP Performance shocks need modification.

Add a rear light from a Vespa '51 V30, modified to LED and a headlight with LED daylight lamps. To keep the Vespa silhouette flowing, a new SIP Vespa vintage seat round out the rear lines.

The heart of this Basterd is the motor. To keep away from the mainstream trend of the stolid PX200, obviously a LML 125cc reed valve crankcase is the favorite. The LML Vespa NV 125/150 originally has a reed valve intake. This is fed by a special MMW manifold. A 35mm MIKUNI flat slide valve, a YAMAHA RD350 reed and a RAM AIR air filter round out the carburetor set up. A QUATTRINI M1X 177cc aluminum cylinder, a special reed mushroom head shaft and an RS-Performance left hand Curley exhaust deliver the power. The Parmakit ignition together with a matching MMW aluminum fan wheel brings the motor closer to the ignition bottom end theme.

Airbrush legend Markus - The Intouchable - Pfeil www.marcuspfeil.com) is the right man for the paint job on the Basterd. Here, color and racing designs from the 60's is the ideal look. Elements from the custom corner should be integrated as well - a mix of race optics and custom airbrushing, in a modern interpretation. Typical Basterd. The paint job should be asymmetrical like 70's wall paper and colorful like the Zirri Sprinter from the early 80's.

3977146.jpg

3977147.jpg

3977148.jpg

3977150.jpg

3977151.jpg

3977152.jpg

3977153.jpg

3896122.jpg

3896125.jpg

3896126.jpg

3896127.jpg

Link naar reactie

Knap gedaan, maar vind 12 inch onder zo'n oudje niet staan. Zelfs niet met deze extreme race look. Maar das persoonlijk natuurlijk. Ook die 'bloedspetters' zijn niet mijn ding, alsof je net een kind hebt aangereden omdat je met 150 door de straat vlamde..

Link naar reactie

vind het wel nice, wielen zijn idd groot maar alles is wennen,

zeer vette vespa met een goede afwerking zo te zien..

grtz

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...