Vespaboerke Geplaatst: 16 maart 2010 Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Hallo,iemand ervaring met deze materie?Heb een cosa 200cc van '91.Technisch redelijk in orde met den originele uitlaatRond de 100km/u neiging tot inhouden...Nu,na plaatsen jl pijp en sproeier van 120,niet meer regelbaar aan carburator.Luchtvijs in of uit,maakt niet veel verschil.Geeft ook niet veel vermogen meer in 4e versnelling.Zou deze valse lucht trekken misschien langs de dichtingen? Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 17 maart 2010 Delen Geplaatst: 17 maart 2010 Sproeier van 120 lijkt me veel te klein er zit normaal een 118 in dacht ik en ooit al gehoord van een ontsteking afstellen bij tuning uitlaten. Ik zou er zo niet meer mee rijden want die JL eet uwe piston op. Link naar reactie
Vespaboerke Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2010 Hoi mister t,normale sproeiermaat is 96.Wat betreft ontsteking afstellen,dit zou kunnen.Ben van deze materie niet helemaal op de hoogte.Bedankt alvast voor de reply. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 17 maart 2010 Delen Geplaatst: 17 maart 2010 mja, laat ons u er sterk de nadruk op leggen om NIET TE BLIJVEN RIJDEN MET DIE JL zonder de aanpassingen anders ga je redelijk wat kosten krijgen Link naar reactie
EriX Geplaatst: 17 maart 2010 Delen Geplaatst: 17 maart 2010 Zeg Bart, da's wel ni om mee te lachen hé! i.p.v. Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 maart 2010 Delen Geplaatst: 17 maart 2010 Om mijn SS180 staat al een 120 als hoofdsproeier (standaard). 96 lijkt me ook bijzonder nipt. Groetjes, nero. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 17 maart 2010 Delen Geplaatst: 17 maart 2010 @ Erix, jama, soms ben ik een sarcastische lul (@nero: idd, bij mijne PX125 was de standaardjet 98) Link naar reactie
S rider Geplaatst: 23 maart 2010 Delen Geplaatst: 23 maart 2010 Hey Boerke, Ben zelf al een tijdje vertrouwd met 'kitelen' van cosa motoren, het zit zo als je een pijp plaatst kan je beter bij SIP perf. een sproeier set kopen en testen met de verschillende maten tot deze met de juiste afstelling goed rijdt. Bij JL zit je onder normale omstandigheden goed met een 110 sproeier. Denk ook zeker eens aan je luchtfilter onder je zadel, deze of vervangen of een nylonsok van uwe wederhelft over trekken,(geen condoom)voor een betere doorlaat. Sneller ga je niet echt rijden, maar kopel boven de 3500 toeren trek je er gemakkelijk een nieuwe 125 af. Een kleinere bandenmaat helpt ook nog op het achterwiel, 130 x 80 10, Grts c Link naar reactie
Vespaboerke Geplaatst: 26 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2010 Hoi curve (s) rider, Mag da een oude nylonkous zijn?Heb er nog eentje die ik gebruikt heb toen ik nog in dienst was bij de bende van Nijvel... .. Greetz en tot zondag Link naar reactie
Vespaboerke Geplaatst: 18 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2011 Mag gesloten worden Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.