Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LML met DR 177


Ronny

Aanbevolen berichten

Ik overweeg om een DR 177 te plaatsen op menne lml , het grootste euvel blijkt dan de krukas te zijn :?

daarom ben ik ook van plan gewoon de krukas mee te vervangen, de volgende vragen komen dan tevoorschijn.

1)Welke krukas ? (mazzu ?..welke ?, ...)

2)Welke lagers horen daarbij ?

3)wel of niet carbu vervangen ? (eventueel sproeiers alléén)

4)wel of niet tandwielen (koppeling of boit) ?

5)wel of niet autosmering eruit flikkeren ?

6)Sito+ staat al , ===> wat resultaat kan ik verwachten ?

7)Bijznderheden die hier nog niet aan bod gekomen zijn (don't like surprises)

thx in advance

Ronny

Link naar reactie

Hey Ronny,

zoals je weet had ik ook een DR177 op mijn LML.

Ik had niet de krukas vervangen (dus daar over kan ik niets zeggen)maar zou het wel doen.

Ik had een 24/24 carbu laten plaatsen en de automatischesmering er tussen uit laten halen en zelf mengen(ik mengde3%)

Een groter carbu zou een betere koeling geven (van horen zeggen hé)

Tandwielen of boit had ik ook niets aan gedaan.

Resultaat was bij mij 97km/uur op gps

Link naar reactie

Heb nu toch al vele forums afgeschuimd en bijgevolg mensen hun ervaringen gelezen en heb het gevoel dat een 177-kit van Pinasco toch wel beter uit de bus komt dan DR...ik spreek niet uit ervaring doch trek een conclusie uit tientallen mensen hun verhaal ivm tuningkits...

Link naar reactie

op een LML steek je beter zowiezo een betere krukas als je gaat 'tunen'!! zoek dat hier maar eens op.

een Pinasco heeft eveneens aanpassingen aan de carter nodig, die moet op zijn beurt dus opgelast worden, en ga zo maar verder.

Link naar reactie
Hallo ik rij met een lml 150 op een sprint van '69.

Polini 177 met gs piston en een expantie uitlaat.

Ik heb juist de sproeier veranderd en die rijd heel snel,

veel te snel voor vespa, haha...

ik ben vanplan om op mijn vespa 150 super een polini 177 te steken, welke voordelen heeft het om een GS piston erin te zetten zoals u heeft gedaan? of waarom is dit nodig?

grtz

Link naar reactie

krukas van LML gaat sowieso (mijn ervaring met allebei)naar de klote, ook zonder opvoeren.

krukas is dus sowieso een must. carter aanpassen bij LML niet denk ik. (is enigzins anders dan bij px)

levert zo'n race krukas op zich ook nog iets op ? (ik zou het sowieso doen voor de betrouwbaarheid)

Link naar reactie

Als je het doet voor de betrouwbaarheid dan zou ik toch wel eens 2x nadenken voordat je een DR kit neem.

Ik heb daar persoonlijk niet zo'n goede ervaringen mee. Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik mijn scooter veelvuldig gebruik (min. 15000km/jaar) en geregeld lange afstanden doe (volle gas en plat op den buik). Ik ben met zo'n DR kit van Antwerpen naar Italië gereden en heb toch één en ander opgeblazen op terugweg.

Link naar reactie

Antwerpen ==> Italië oohh my god !!

doe zelf ook een 10.000/jaar maar dan op 't gemakske. bedoeling is tussen

door eens goe te vlammen (korte stoten zeg maar) ben al wat ouder en ben dus met een paar korte stoten al gauw tevreden... (:D)

ben ook niet direct van plan naar Italy te vlammen.

grts

R

Link naar reactie

Ronny ,ik weet goed wat den Erix bedoeld.

Ik heb zelf wel wat problemen gehad .

Toen ik ook een dr177 heb gestoken had den Erix mij ook verwittigd dat ik beter kon zien voor een standaard p200 blok omdat een standaard blok betrouwbaarder is.

Nu ,na dat ik dus mijn motor stuk heb gereden met die dr177 kit(zonder aanpassing van de krukas wel te verstaan)heb ik een p200 blok steken.

Is wel betrouwbaarder en rijdt stukken beter.

Link naar reactie

@ Gunther, da was toch ook ne vastloper op de krukas hé (onderste lager van den biëlle)

precies daarom zou ik naasr diene DR ook ne krukas steken (dr=150€, krukas 175€ ?)

scheelt nog nene hoop tegen nen 200 é mannen !?

of zie ik dan nog belangrijke zaken over het hoofd ?

Link naar reactie

Hey Ronny,

het was iets met de lagers van de krukas en zo een vastloper,klopt ja.

Maar na wat ik al gehoord heb over tunen (ik ben zelf geen expert)is toch dat als je het goed wil doen het toch wel wat geld kost ,en minder betrouwbaarder is dan een standaard blok.

Dus als je alles opteld de prijs van het tunen en dan als je tegenslag hebt van stukken te rijden die terug te vervangen zal je niet ver van de prijs van een 200blok zitten.

Ik spreek wel in het geval als je alles laat doen,als je alles zelf doet zal dat wel iets goedkoper zijn.

Wat dan nog ,het rijden met een 200 blok is toch nog een groot verschiel dan met een DR177 kit vind ik.

Misschien zie ik alles wat zwart hé Ronny;-)

Link naar reactie

Het hangt van zo veel factoren af... wat jullie allemaal bedoelen is...plug and play en rijden maar.

Ik denk als je het geld hebt, en het verstand niet hebt om te weten waarmee je mee bezig bent, je beter met een "in jullie termen" een betrouwbaar blok zoals dat px200 blokje af bent.

Om veel te zeggen..."ONBALANS" ???

AAN ALLEN ALVAST EEN GELUKKIG NIEUWJAAR TOEGEWENST :)

Groetjes Felice

Link naar reactie

verstand, verstand, beuhhhh... . miss een beetje verkeerde woordkeuze OK.

gaat mij erom wat specifieke ervaringen met Vespa's bloot te leggen.

dit is inmiddels al redelijk gelukt thanks guy's

over geen wel of geen verstand verstand tjahhhh... misschien later nog eens over hebben.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...