Ronny Geplaatst: 24 december 2009 Delen Geplaatst: 24 december 2009 Ik overweeg om een DR 177 te plaatsen op menne lml , het grootste euvel blijkt dan de krukas te zijn :? daarom ben ik ook van plan gewoon de krukas mee te vervangen, de volgende vragen komen dan tevoorschijn. 1)Welke krukas ? (mazzu ?..welke ?, ...) 2)Welke lagers horen daarbij ? 3)wel of niet carbu vervangen ? (eventueel sproeiers alléén) 4)wel of niet tandwielen (koppeling of boit) ? 5)wel of niet autosmering eruit flikkeren ? 6)Sito+ staat al , ===> wat resultaat kan ik verwachten ? 7)Bijznderheden die hier nog niet aan bod gekomen zijn (don't like surprises) thx in advance Ronny Link naar reactie
gunter Geplaatst: 24 december 2009 Delen Geplaatst: 24 december 2009 Hey Ronny, zoals je weet had ik ook een DR177 op mijn LML. Ik had niet de krukas vervangen (dus daar over kan ik niets zeggen)maar zou het wel doen. Ik had een 24/24 carbu laten plaatsen en de automatischesmering er tussen uit laten halen en zelf mengen(ik mengde3%) Een groter carbu zou een betere koeling geven (van horen zeggen hé) Tandwielen of boit had ik ook niets aan gedaan. Resultaat was bij mij 97km/uur op gps Link naar reactie
christophe1226 Geplaatst: 24 december 2009 Delen Geplaatst: 24 december 2009 Hallo ik rij met een lml 150 op een sprint van '69. Polini 177 met gs piston en een expantie uitlaat. Ik heb juist de sproeier veranderd en die rijd heel snel, veel te snel voor vespa, haha... Link naar reactie
Ronny Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 kan er nog iemand bijkomend advies geven, ... vb: de voordelen van enen "full circle crankshaft" levert dit ook extra vermogen op ? zijn er betere budgetkits dan DR 177 ? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 28 december 2009 Delen Geplaatst: 28 december 2009 tuning en low budget gaan absoluut niet samen! Link naar reactie
bardi Geplaatst: 28 december 2009 Delen Geplaatst: 28 december 2009 Heb nu toch al vele forums afgeschuimd en bijgevolg mensen hun ervaringen gelezen en heb het gevoel dat een 177-kit van Pinasco toch wel beter uit de bus komt dan DR...ik spreek niet uit ervaring doch trek een conclusie uit tientallen mensen hun verhaal ivm tuningkits... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 28 december 2009 Delen Geplaatst: 28 december 2009 MAAR een pinasco kit is zeker geen plug & play, wat een DR min of meer wel is! als je een Pinasco plaatst zoals je een DR plaatst verlies je eerder vermogen... Link naar reactie
bardi Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 fajes, bedoel je dat er dan ook een grotere carb opmoet en/of expansieuitlaat of ook nieuwe krukas enzo? groet Link naar reactie
fajes Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 op een LML steek je beter zowiezo een betere krukas als je gaat 'tunen'!! zoek dat hier maar eens op. een Pinasco heeft eveneens aanpassingen aan de carter nodig, die moet op zijn beurt dus opgelast worden, en ga zo maar verder. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 Hallo ik rij met een lml 150 op een sprint van '69.Polini 177 met gs piston en een expantie uitlaat. Ik heb juist de sproeier veranderd en die rijd heel snel, veel te snel voor vespa, haha... ik ben vanplan om op mijn vespa 150 super een polini 177 te steken, welke voordelen heeft het om een GS piston erin te zetten zoals u heeft gedaan? of waarom is dit nodig? grtz Link naar reactie
Ronny Geplaatst: 30 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2009 krukas van LML gaat sowieso (mijn ervaring met allebei)naar de klote, ook zonder opvoeren. krukas is dus sowieso een must. carter aanpassen bij LML niet denk ik. (is enigzins anders dan bij px) levert zo'n race krukas op zich ook nog iets op ? (ik zou het sowieso doen voor de betrouwbaarheid) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 december 2009 Delen Geplaatst: 30 december 2009 Als je het doet voor de betrouwbaarheid dan zou ik toch wel eens 2x nadenken voordat je een DR kit neem. Ik heb daar persoonlijk niet zo'n goede ervaringen mee. Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik mijn scooter veelvuldig gebruik (min. 15000km/jaar) en geregeld lange afstanden doe (volle gas en plat op den buik). Ik ben met zo'n DR kit van Antwerpen naar Italië gereden en heb toch één en ander opgeblazen op terugweg. Link naar reactie
Ronny Geplaatst: 30 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2009 Antwerpen ==> Italië oohh my god !! doe zelf ook een 10.000/jaar maar dan op 't gemakske. bedoeling is tussen door eens goe te vlammen (korte stoten zeg maar) ben al wat ouder en ben dus met een paar korte stoten al gauw tevreden... () ben ook niet direct van plan naar Italy te vlammen. grts R Link naar reactie
gunter Geplaatst: 30 december 2009 Delen Geplaatst: 30 december 2009 Ronny ,ik weet goed wat den Erix bedoeld. Ik heb zelf wel wat problemen gehad . Toen ik ook een dr177 heb gestoken had den Erix mij ook verwittigd dat ik beter kon zien voor een standaard p200 blok omdat een standaard blok betrouwbaarder is. Nu ,na dat ik dus mijn motor stuk heb gereden met die dr177 kit(zonder aanpassing van de krukas wel te verstaan)heb ik een p200 blok steken. Is wel betrouwbaarder en rijdt stukken beter. Link naar reactie
Ronny Geplaatst: 30 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2009 @ Gunther, da was toch ook ne vastloper op de krukas hé (onderste lager van den biëlle) precies daarom zou ik naasr diene DR ook ne krukas steken (dr=150€, krukas 175€ ?) scheelt nog nene hoop tegen nen 200 é mannen !? of zie ik dan nog belangrijke zaken over het hoofd ? Link naar reactie
gunter Geplaatst: 31 december 2009 Delen Geplaatst: 31 december 2009 Hey Ronny, het was iets met de lagers van de krukas en zo een vastloper,klopt ja. Maar na wat ik al gehoord heb over tunen (ik ben zelf geen expert)is toch dat als je het goed wil doen het toch wel wat geld kost ,en minder betrouwbaarder is dan een standaard blok. Dus als je alles opteld de prijs van het tunen en dan als je tegenslag hebt van stukken te rijden die terug te vervangen zal je niet ver van de prijs van een 200blok zitten. Ik spreek wel in het geval als je alles laat doen,als je alles zelf doet zal dat wel iets goedkoper zijn. Wat dan nog ,het rijden met een 200 blok is toch nog een groot verschiel dan met een DR177 kit vind ik. Misschien zie ik alles wat zwart hé Ronny;-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 31 december 2009 Delen Geplaatst: 31 december 2009 Gunter heeft gelijk (ik heb ook een 200 blok), vergeet die DR177 kom hier binnenkort niet zeuren als je LML naar de kl*te is hé Link naar reactie
Ronny Geplaatst: 31 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2009 ik begrijp dat nen DR 177 sneller is dan nen 200 (dan heb ik het even niet over long distance) klopt dit of is dit prietpraat ? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 31 december 2009 Delen Geplaatst: 31 december 2009 de eerste 50 meter misschien ja... Link naar reactie
gunter Geplaatst: 31 december 2009 Delen Geplaatst: 31 december 2009 Ik ervaar toch dat mijn P200 sneller is en harder rijdt dan die DR177 Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 31 december 2009 Delen Geplaatst: 31 december 2009 Het hangt van zo veel factoren af... wat jullie allemaal bedoelen is...plug and play en rijden maar. Ik denk als je het geld hebt, en het verstand niet hebt om te weten waarmee je mee bezig bent, je beter met een "in jullie termen" een betrouwbaar blok zoals dat px200 blokje af bent. Om veel te zeggen..."ONBALANS" ??? AAN ALLEN ALVAST EEN GELUKKIG NIEUWJAAR TOEGEWENST Groetjes Felice Link naar reactie
Joene Geplaatst: 31 december 2009 Delen Geplaatst: 31 december 2009 Perfect gezegd Felice ! happy scooter 2010 to all Link naar reactie
christophe1226 Geplaatst: 1 januari 2010 Delen Geplaatst: 1 januari 2010 Zo'n GS piston schijnt veel betrouwbaarder te zijn. Kmoet wel zeggen dat ik nooit heel hoog in toeren ga. de kit staat eronder omdat ik de originele iets te krap vond voor de grotere wegen. Nu rij ik op mn gemak 90km/h. Link naar reactie
Ronny Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2010 verstand, verstand, beuhhhh... . miss een beetje verkeerde woordkeuze OK. gaat mij erom wat specifieke ervaringen met Vespa's bloot te leggen. dit is inmiddels al redelijk gelukt thanks guy's over geen wel of geen verstand verstand tjahhhh... misschien later nog eens over hebben. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.