Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Caramba!


nero

Aanbevolen berichten

ik ben niet mee... ik zie twee scooters in hunne jus die qua model kloppen

@nero: motor toch juist? behalve vloerplaat, achterlicht en kilometrik doenbaar?

@pieter1: wat scheelt er aan de vork van die tweede? dat de kleur na 60 jaar is oververfd is geweest, is vrij normaal ni?

Link naar reactie

@Dave, heb dat meegemaakt op de trouw van Annemie en...zie topic. Mijn voorvork van de Vespa was bijna 2 mm smaller dan wat moet. Gevolg een gebarsten stuur en dat krijg je niet meer vast, tenzij je een nieuwe voorvork en stuur plaatst.

Pieter, typisch curry probleem dus... Gtz

Link naar reactie

@DAVE: dacht juist hetzelfde, maar de remtrommels lijken wel te kloppen. Bij een spaanse sprint zit er een 3de gat in het chasis onder het zadel (choke, naftkraan en nog een schakelaar). Dit vind ik hier niet weer.

De hendels, handvaten, zadel, achterlicht, sierstuk op spatbord, het logo, de chroom rond het beenschild, de rubbers, voetplaat en bagagerek zijn niet SS180 en lijken me idd spaans.

De motor klopt dan weer wel...

Moesten er gegadigden zijn, toch maar goed het chasisnr controleren.

@PIETER1: Bij jou zat er waarschijnlijk een verkeerde voorvork in, maar afgesleten? Dat moet je toch eens uitleggen hoe dat kan.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Erix, afgesleten, geloof me...de diameter rond waar het stuur vast zit was 1.7 mm minder dan de rest van de voorvork. Bovendien was de inkeping waar die stang door zit gewoon uitgesleten. Niet egaal van vorm en bijna het dubbel van wat het moest zijn. Wat er mee gebeurt is, weet ik niet. Maar allicht door het constant meer en meer aanspannen is na verloop van tijd mijn stuur gebroken. De voorvork ligt nog bij felice voor foto's.

Gtz Pieter

Link naar reactie

Hoe je aan de hand van 1 onduidelijke foto kan zien dat het voorvork "afgesleten" is, blijft me een raadsel.

@PIETER1: de enige verklaring voor je "afgesleten" voorvork is dat men een andere heeft gestoken waarvan de diameter bovenaan niet klopte, of dat men een te smalle bout heeft gebruikt om je stuur vast te zetten, waardoor de gleuf waar die bout door gaat kan uitslijten en "spel" geven op het stuur.

Omdat dit hier niet het geval lijkt, twijfel ik ten zeerste aan je vaststelling.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...