Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px200 motorisch upgraden, hulp


Rondpunt

Aanbevolen berichten

zeg zeveraar, 120 of 100 is wel een serieus verschil hé

Mijne standaard px 200 haalt ook wel rond de 100 en met wat wind in de rug op de autostrade hal ik ook wel is 120...

Man, hou je a.u.b uit deze topic. Ik weet ook dat een px200 zo gemakkelijk 100km/h rijdt en met wind in de rug 120km/h, maar dat is toch niet aangenaam?? Voor mij is het de bedoeling in normale omstandigheden 100km/h te kunnen rijden zonder dat het motorblok daar "zwaar" van af ziet. En JA, een vespa gs300 heeft hier ook al gestaan, en JA dat reed snel. Maar die is weg, waarom? Voor de looks van een classic. Die classic hoeft niet even snel te gaan, maar rij veel op wegen waar de snelheid van 90km/h aangewezen is en wil niet dat de vespa constant op zijn einde zit.

No hard feelings,

Mvg!

Link naar reactie

Zoals Speedracer al aanhaalde ga je bij tuning vooral je acceleratie verhogen...

Een lichter vliegwiel zal inderdaad meer koppel geven... maar topsnelheid? (en vooral minder koeling)

Een expansieuitlaat is zonder risico's te vervangen, maar zal in de meeste gevallen enkel je acceleratie verhogen.

Mvg

Gerd

Link naar reactie
Zoals Speedracer al aanhaalde ga je bij tuning vooral je acceleratie verhogen...

Een lichter vliegwiel zal inderdaad meer koppel geven... maar topsnelheid? (en vooral minder koeling)

Een expansieuitlaat is zonder risico's te vervangen, maar zal in de meeste gevallen enkel je acceleratie verhogen.

Mvg

Gerd

Welke uitlaat is aan te raden?

Bedankt voor de nuttige informatie.

Mvg!

Link naar reactie
't is dan maar te hopen dat RONDPUNT bij de eerste ROTONDE tegen 120km/u niet rechtdoor een standbeeld crasht!!!

't is dan maar te hopen dat KURT007 bij de eerst volgende onnodige en storende commentaar niet even van dit forum vliegt! Hoe jullie commentaar die niet bij de vraag in deze topic hoort nu eindelijk eens voor jullie zelf!

Gelukkig zijn er nog leden van dit forum die wel nuttige informatie delen en niet de mensen hun topic "verkloten".

Mvg!

Link naar reactie

@rondpunt; Dude - beetje dimmen zeg, als je commentaar dat je niet bevalt niet op een nette manier kunt afhandelen (of kunt negeren, nog makkelijker), ben jij degene die niet op fora thuishoort... trek die lange tenen in.

Insinueren dat je iemand, die al een jaar of 3 langer lid is dan jij, van het forum kan laten vliegen (yeah, right); daar maak je geen vrienden mee!

Misschien is een biertje drinken op een club avond meer jou ding?

Link naar reactie
amai gij zijt nen aangename mens...

Als dat is wat jij uit deze topic kan afleiden...

Lees eens de volledige topic opnieuw, hoeveel nuttenloze commentaren zijn hier niet gepost?

Bedoel mij niet gelaten, maar maak dan 1 grote algemene map aan waar alles in terecht kan want dit is geen map techniek meer maar een map van gezever, meningsverschillen, discussies, noem maar op.

Link naar reactie
@rondpunt; Dude - beetje dimmen zeg, als je commentaar dat je niet bevalt niet op een nette manier kunt afhandelen (of kunt negeren, nog makkelijker), ben jij degene die niet op fora thuishoort... trek die lange tenen in.

Ja, ergens heb je wel gelijk...maar ik hoop dat je me ook ergens kan volgen?

Mvg!

Link naar reactie

het kan wel eens sneller dan je denkt in je nadeel terug keren die houding van u rondpunt

dit is hier in het verleden ook al gebeurt

en dan daarna kan je zoals een paar voorgangers van je ook beginnen zeuren dat er niemand je wilt helpen met een probleem

1 goede raad lees in je topic de dingen waar je wat aan hebt en over de off topic lees je gewoon over en negeer ze ,of reageer met een ;)

zo zal je hier het snelst vrienden maken met je vorige reacties betwijfel ik dit ten zeerste

grtz sidvespa

Link naar reactie
het kan wel eens sneller dan je denkt in je nadeel terug keren die houding van u rondpunt

dit is hier in het verleden ook al gebeurt

en dan daarna kan je zoals een paar voorgangers van je ook beginnen zeuren dat er niemand je wilt helpen met een probleem

1 goede raad lees in je topic de dingen waar je wat aan hebt en over de off topic lees je gewoon over en negeer ze ,of reageer met een ;)

zo zal je hier het snelst vrienden maken met je vorige reacties betwijfel ik dit ten zeerste

grtz sidvespa

Ok, zal er rekening mee houden.

Link naar reactie

Mogelijkheden:

Malossi 210, uitlaatpoort verbreed naar 65% 60mm racekrukas, cilinderkoppakking van 1,5mm, Dell'orto PHBH30mm carbu en manifold + Ram Air luchtfilter, transfers in carter geflowed en inlaat verbreed, squish 1,2mm, T5 4de versnelling, Jl Righthand uitlaat

Polini 208 nieuwe versie met piston met 2 segmenten, eventueel 60mm krukas, maar dan cilindervoetpakking van 1.5mm, transfers in carter geflowed, uitlaatpoort verbreed naar 65%, Polini Upgearkit 23/64, Old-school koppeling met Malossi veren, Squish 1,2mm, JL Righthand en 30mm carbu of Sito Plus uitlaat met Si24/24 carbu

Beide opstellingen gaan jou een cruise snelheid geven rond de 100km/u, met 'reserve'...

Link naar reactie

of de setup van mijn sprinterke en mijn toekomstige GL custom.

hé John? lol

Ik ben er zeker van dat als ik een pinasco steek op een 200 blok,er velen zouden achterlaten met een malossi enz.

Ik spreek hier enkel over de cilinder hé.

Maar het zal niet plug and play zijn.(aanpaswerk dat hier nog niet bekent is en wou dat ook zo laten) lol

De echte tuners weten wel wat...

Nu,als je budget toch maar 1000 euro is,zou ik toch gaan voor een betrouwbaardere setup.

Toch om dagelijks mee te rijden.

En later kun je dan nog eens een ferme (laten) tunen waar je dan niet alle dagen mee zult rijden.

Natuurlijk,elk zijn goesting hé.

Voorbeeld setup van mijn sprint

- Px 200 blok (ouder type)

- Special PK vliegwiel

- MMW1 reedblok

- speciale gelaserde krukas.

- bewerkte drijfstang

- nieuwe ontstekingsplaat.

- Yamaha RD 350 reedvalves

- Versterkte cosa koppeling (nog ietsjes aangepast door mezelf)

- Mikuni TMX30 powerjet carbu.

- malossi rubber verbindingsstuk tussen reedblok en carbu.

- Ram-air airfilter met alu ring voor Carbu.

- Aangepaste zuiger.

- Speciale zuigerpin (duim)

- aangepaste cilinderkop.

- aangepaste malossi cilinder (uitgefreesde poorten en aangespaste spoelkanalen)

- Mikuni benzinepomp.

Link naar reactie

Yes Nico you GL is no slouch!! but i would put quite a lot of that down to the pilot!

But my malossi motor is almost the same set up as yours except that it keeps the rotary inlet, but it a very highly tuned rotary inlet and can still be modified to reed set up later on. But in my opinion you only need to do that if the rotary pad is damaged.

Link naar reactie

that's true John,

greetz nico

ps my Gl is a bigger setup (a little bit)

see on my website

ciao

Link naar reactie

I think that apart from the reedvalve they are very similar Nico. My Casings are also welded up and re cut. Using a reedvalve does allow you to go a bit further on the inlet though. Nice work.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

En ondertussen staat diene PX200 te koop.

Ik vermoed dat de getunede setup toch niet zo geschikt was voor dagelijks gebruikt?

Of hij moet tegen 120km/u geflitst geweest zijn en verkoopt nu om z'n boetes te betalen?

Sorry, kon het niet laten om weer maar eens onnodige commentaar te geven.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...