Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Radio's op de vespa


Schuppe

Aanbevolen berichten

Gebruikt hier iemand iets van radiocommunicatie tijdens ritjes met andere vespisten? Clubs ofzo, bijvoorbeeld?

Is één van mijn andere interesses, vandaar. Ik zag dat het ook redelijk goedkoop kan, ik heb al walkietalkies van cobra en voor een 20-tal euro's heb je al een headset voor in de helm daarvoor.

Vraag is wel wat de kwaliteit hiervan is natuurlijk.

Vandaar, iemand ervaring mee? En zo ja, met welk materiaal?

Link naar reactie

Ik ben met zo'n setje Cobra's op brommers naar Parijs en 1400km door NL gereden met 2 vrienden; het is een leuke gimmick, de VOX activation vond ik beroerd (we gebruikten knoppen op het stuur). We hadden open helmen, en met cheape mics / oortelefoons dus ook redelijk last van de wind.

Ik ben nu geupgrade baar een Scala set (icm een Zumo); wereld van verschil, en draadloos. Is de aanschaf meer dan waard naar mijn idee.

Je kunt de US versie nog wel eens cheap op wBay scoren; heb je wel een stekkertooltje (alleen omzetten hij kan 220 aan) nodig om in de EU te laden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb in de tijd een communicatiesetje gekocht in de Aldi voor een paar euro's (ik dacht 6 euro).

Werkt perfect tot ongeveer 60 km/u, en het is veel makelijker dan te moeten roepen naar de persoon die achter je zit, ideaal voor langer ritten.

Dit systeem hadden zo voor bike to bike en koste rond de 30 euro.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...