renoretro Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 echt wel ferm! mijn vrouw wil dat ooit ook wel eens doen,maar ze kan niet rijden lol tis toch iets voor onzen nero hé, gr nico en nog eens chapeau!! Link to comment
nero Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Knap, "Zell am see" heb ik een beetje gehad op de openingspagina. Helaba! zeide mijn bakkes moe gezien misschien? Ge moet da ook niet telkens helemaal lezen als je op het forum komt )) Nico, als meester in compremissen kan ik altijd met uw Tinne op gang gaan, maar of mijn vrouw daarmee content zal zijn... @Peelke: prachtige foto's en heel leuke commentaren! Had je geen ontwenningsverschijnselen na je thuiskomst? Groetjes, nero. Link to comment
Pieter1 Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 @Nero, hoef ik dat niet steeds te lezen, ahaa :-). Was ook heel mooi en ook respect ... verandering van saus doet eten hé...groeten Pieter Link to comment
mr160 Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Helemaal de bom - hoe ga je dit toppen, of voorlopig houten kont genoeg? Link to comment
Peelke Posted November 10, 2009 Author Share Posted November 10, 2009 @nero: 't was idd efkes nagloeien, maar (helaas) verbazingwekkend hoe snel ne mens terug in de ouwe sleur valt :/ @MR160: Toppen? Hmmm... Antwerpen-NY overland misschien? ) In december vriest de Beringstraat tussen Siberië en Alaska dicht. Al beweert Dixie Dansercour dat het al aan 't smelten is daar. Rap zijn dus! ) Link to comment
Guest Rije Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Super Super Super COOL!!! Link to comment
bluevespa Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Respect!!!Ik zou het zelf niet alleen aandurven. Maar moest ik ene goede compagnon vinden, valt het te overwegen Ik zen mee, maar of ik aan uw normen voldoe als 'goede compagnon'...da betwijfel ik... Link to comment
Gette Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Respect!!!Ik zou het zelf niet alleen aandurven. Maar moest ik ene goede compagnon vinden, valt het te overwegen Ik zen mee, maar of ik aan uw normen voldoe als 'goede compagnon'...da betwijfel ik... Zoals ik dus zei, ne goede compagnon... ;-) Link to comment
Vespappa Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Wowww echt top! Wat een Kick, Lef, Avontuur! Toppie hoor! Link to comment
Kris Van Rymenant Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Vertrekt ge in 2010 nog eens??? Ik heb nu de congee (ambtenaar hé) en enorm veel goesting!! Link to comment
Kris Van Rymenant Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Vertrekt ge in 2010 nog eens. Ik heb nu de congee (ambtenaar hé) en ik zit boordevol goesting om te vertrekken. Link to comment
berinif71 Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 hallo, ik ben begonnen met de restauratie van een Vespa GL van 1961 met Nederlands motorkenteken. de motor zit vast en het carosserie werk is slecht. ik heb hem nu al een eind uit elkaar. weet iemand hoe ik de rempook los krijg van de as ? hij zat muurvast maar is nu weer gangbaar maar hij schuift niet van de as af. zit er een borging ? gr.johan Link to comment
thQS Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 hallo,ik ben begonnen met de restauratie van een Vespa GL van 1961 met Nederlands motorkenteken. de motor zit vast en het carosserie werk is slecht. ik heb hem nu al een eind uit elkaar. weet iemand hoe ik de rempook los krijg van de as ? hij zat muurvast maar is nu weer gangbaar maar hij schuift niet van de as af. zit er een borging ? gr.johan haha on topic: hier moet ge echt ballen voor hebben hoor! Ongelofelijk.. echt ongelofelijk.. T. Link to comment
Vespivo Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Hallo Peelke, lees nu pas uw avontuur naar de Sahara. Proficiat Is er ook een routebeschrijving naar Italië ? Ik zou naar Pisa willen tuffen omdat de dochter er stage doet. Ze heeft me al foto's van het vespamuseum doorgemaild ook. Dus dt wil ik ook eens zien. Ben op zoek naar een raodbook om alles Te kunnen plannen, ook ivm werk Reactie altijd welkom, Groetjes Ivo (let niet op mijn nicknaam maar da's die I-pad die Soms woorden omzet. Had Vespapa moeten zijn) Link to comment
Peelke Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 Hey Vespapa/ivo, Fijn plan! De wegen rondom Pisa/Siena zijn adembenemend mooi! De route die je wil volgen hangt volledig af van hoeveel tijd je hebt en of je graag bergen rijdt of niet: de Alpen oversteken via Zwitserland is een heel avontuur (bvb over de San Bernardo-pas hierboven), de route langs Cannes-Nice-Monaco-Ligurische kust anderzijds loopt langs de zee en is ook heel fijn om te rijden. Als je de luxe van tijd hebt, is hier je plan: laat je gps achter, koop een Michelin-kaart en stippel je route uit langs de groengerande Michelin-wegen. Vermijdt autostrades en drukke N1 wegen, kies zoveel mogelijk départementales. Kijk goed naar de kaart; die vertelt je al veel. Kleine kronkelende wegjes door dunbevolkt gebied zijn vaak de mooiste (maar gaan niet snel vooruit natuulijk). Vertrek over Verdun/Bar-le-Duc (de Voie Sacrée) richting Vichy (vermijd Dijon en Lyon) - Ardeche - Vaucluse (efkes de Mont Ventoux op - Nice - Ventimiglia (stoppen voor cappuccinoke) - Ligurië - Genova - La Spezia (kustweg is druk in de zomer maar wel mooi) - Pisa (dochter opladen) - Pontedera (Vespamuseum) - San Gimignano (ijsje) - Monteriggioni - Volterra Siena (uitrusten op het plein; de mooiste stad ter wereld; heb ik half jaartje mogen wonen...) Mocht je in realteit helaas toch geen tijd hebben; zo snel mogelijk naar Pisa vlammen langs Frankrijk of Duitsland/Zwitserland (geen vignet nodig als je daar geen autostrade doet) en daar de kleine wegen door Toscane en Umbrië verkennen: bloedmooi! Volgens het eerste systeem haal je max 250-300km per dag (maar dan wel op een geweldige manier), per autostrade zal het rapper vooruitgaan natuurlijk. Alleszins een heel fijne reis toegewenst! (Ik heb al weer goesting om te vertrekken plke Link to comment
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.