Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onderhouden Rode wesp


FARO

Aanbevolen berichten

Hallo , kunnen jullie me aub wat nuttige tips doogeven ivm het onderhouden

van mijn Rode wesp . Gts Super .

Dit voor de lak , de chroom en het zadel .

Ik woon nl in Spanje , en hier is UV straling enorm hoog .

Dus wil ik absoluut heel goed mijn Lakverf en zadel onderhouden en beschermen .

Alle tips zijn welkom , zodat de wesp niet afziet van de zon .

Met heel veel dank alvast ,

Ciao ,

David .

Link naar reactie

Zeg mannekes,...

Den ene vind het belangrijk dat zijn Wesp mooi rood blijft, den andere wil er absoluut één of andere exotische uitlaat aan hangen en nog anderen willen er gewoon all dagen mee op het werk geraken.

Hebben jullie niets beters te doen dan elkaar te jennen?

Al zie ik de humor er wel van in,... niet iedereen dus.

En natuurlijk is de UV hoger in Spanje.

Link naar reactie

He Faro, zo ga je er niet geraken hoor. De reacties zijn niet super tof, maar hier hebben we u probleem niet. Ik denk dat goed onderhouden en nu en dan wat Wax zullen volstaan, en tettenzoafe voor uw zadel. Waarom zo kwaad...gebruik maar ledercrème voor het zadel. Als er een echt probleem is, gaan ze je wel helpen hoor, believe me...groetjes daar onder de spaanse zon...misschien kan een petje helpen :-)))

Link naar reactie

Ja , ik heb eerder al toegegeven dat ik nog maar pas in de wereld van motorische tweewielers ben terecht gekomen . Ik vroeg me enkel af wat jullie raad was bij het onderhouden van een wesp .

En ja , bij mij komt de uv er nog eens bij kijken , en zoals velen weten is rood daar héél gevoelig aan .

Ik hou tevens ook van de humor , en ben ook altijd klaar om een grapje , maar sommigen geven enkel maar kritiek of verwijten . Dus ja , niet zo raar dat ik dan ook maar zo eens uit de hoek kom .

Wat de reactie van Han01 betreft is toch veel leuker om te lezen .

En alvast ook uw wijze raad pieter1 ivm zadel ga ik opvolgen , want ik heb vandaag te horen gekregen dat het product die ze in gent verkopen bij verdeler van meguira's niet zo aan te raden is . Het maakt het zadel super glad . Morgen heb ik de shampoo en liquide wax al . mijn vriendin brengt die mee hierheen .

En ja , de pet voor de wesp zal ik laten maken ... Haha !

Greetz .

Ik zet deze week ook nog eens enkele foto's op , want mijn wesp krijgt een facelift vrijdag . ;-))

Link naar reactie

Ola! =)

Dit topic is best wel interessant! Het doet me een plezier om te lezen dat een echte hobby'ist zijn Vespa wil soigneren tot in de kleinste details, of je deze nu gebruikt voor dagdagelijks gebruik of niet: U werkpaard verdient volgens mij ook een wederdienst ;). UV straling mag dan hier in BE aan een lagere dosis gestraald worden, toch zijn de effecten hiervan niet te verwaarlozen. Denk maar aan al die rood-gekleurde strandtoeristen die ik tegenkom op de lijn Oostende-Gent na een lekkere zomerdag! Sterker nog, in ons vakdomein gebruiken we UW-straling omdat deze energievorm zo doordringend is dat we er DNA kunnen mee traceren!

En er zijn een paar basis wetenswaardigheden betreffende straling:

- De energie van de straling is omgekeerd evenredig met de afstand tot de bron. (Maar je kan moeilijk je Vespa op Mars parkeren omdat deze verder van de zon staat hé :P)

- Verder bestaat stralingsprotectie uit het vermijden van direct contact met deze bron.

Hier kan je wel op ingrijpen! :

- Als de vespa niet gebruikt wordt plaats je deze best onder een boom/ in de garage / onder een zeil /...

- Een goed onderhoud is alles, ik ga ervan uit dat er speciale producten bestaan specifiek voor zonnewering. Toch kan ik je al verzekeren dat je met een shampoo/Wax/Simonisé je Vespa van een Coating voorziet waardoor de UV straling geen corrosieve effecten heeft op je koetswerk zelf, maar eerder in de coating die je aanbracht.

Hier geld dus ook: Tijdig onderhouden en voorzien van een wax-laagje!

- Tot slot: Als je er mee op pad gaat: Vergeet Uzelf ook niet in te smeren met een goeie factor... want voor je't weet zit je langer op je Vespa dan je initieel gedacht had :D

Veel rijplezier!

Link naar reactie

@ Faro: Ik denk dat ze niet ophouden met jou te 'koeioneren' omdat je heel snel en makkelijk op je paard zit, is soms plezierig om te volgen... Negeren zou ik zeggen en het houdt vanzelf op. Wel oppassen met je veralgemening over de Belgen want sbiet zit heel het forum achter uw veren.

Verder nog leuk vespaweer ginder? Veel succes alleszins met je 'rode' aanwinst!

Link naar reactie

@Faro : de zonnecrème was wel als grap bedoeld, sorry als je dit niet begrepen hebt.

Het leven is al serieus genoeg, als we al ne keer niet mogen lachen :) er lopen al azijnpissers en citroensmoelen genoeg rond.

Bij deze beloof ik op mijn communiezieltje dat ik geen grappige opmerkingen meer zal maken in topics die door U gestart worden. Goed zo ? everybody happy ?

Link naar reactie

Mwah - iemand die het nodig vind als hij op zijn teentjes getrapt is als een kleuter al zijn topics te veranderen naar 'o' zal van mij geen serieuze reactie meer krijgen; waarom moeite voor die persoon doen als het straks toch weet weggehaald wordt. Deze David Faro heeft het op zijn Derricks goed voor zichzelf verkloot, wat mij betreft.

Link naar reactie

Eindelijk eens iemand die het hem zegt. Volledig akkoord MR160

Link naar reactie

als er meer UV is in Spanje en je zegt dat rood daar gevoelig aan is

=> ik begrijp het soms toch niet goed ?

voor de rest moet ik mr160 wel gelijk geven

Link naar reactie

hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha hahaha hihahihahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha whoehahaha ...

amai buikpijn gewoon van al da lachen hier

Link naar reactie

En neen , ik ben niet vlug op mijn teentjes getrapt .

Ik verwijderde mijn topics omdat ik werd aanzien als een persoon die hier vaak de boel komt verzieken .

Blijkbaar iemand die telkens valse profielen aanmaakte !!!!

Dus ik ben alvast zéker die persoon niet !

Ik kreeg meer negatieve reacties erdoor dan anderen .

Ik begrijp jullie wantrouwen nu , maar ik zeg het nogmaals , ik ben een volledig nieuw persoon hier op het forum !

En johanr , ik was niet op mijn teentjes getrapt door het antwoord " zonnecreme " . Het was grappig .

Ik had het niet op u , maar op cult die al meerdere negatieve reacties schreef zoals voordien , en die me beschouwd als een fake profiel .

Natuurlijk volgen anderen dan , die dit geloven , en voor je het weet krijg je een slechte naam op het forum .

En toch bedankt aan de possitieve en leuke reacties ivm mijn topic .

Blijkbaar kennen meerdere mensen het verschijnsel van de UV straling .

Hier rijden wagens en trouwens ook motors rond waar de Lak zo vanaf springt !

Idd , een goed onderhoud kan je heel wat ellendig besparen op lange termijn .

Daarmee toen ook mijn vraag aan jullie welke producten het best waren om dergelijke te voorkomen .

Dus zo raar is het toch niet volgens mij .

Dus mensen die mijn profiel au serieus nemen , daar wil ik ook mijn ervaringen mee delen in de toekomst .

Bedankt allen , en hou het veilig ( en rustig ) ... :-)))))

Link naar reactie

zeg Faro,da geloofd ge toch zelf niet hé,van die fake profielen in jouw naam,zo interessant ben je nu ook weer niet,Vespisten hebben wel wat anders te doen ,je maakt het zelf nog vreemder door anderen te beschuldigen,geniet van uw GTS als ge der al een hebt ,geniet van de zon daar in Spanje,als ge daar zit tenminste,en kom ne keer terug als ge het serieus bedoeld,met al je vragen en reakties lijkt het alsof je enkel belangstelling wil voor je persoontje,dus :stop ermee en dan komt het misschien ooit nog goed,en nu met zen allen: hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahah

Link naar reactie

Ik wil geen belangstelling voor mijn persoontje , verre verre van .

Ik ben op het Forum voor mijn wesp .

En ja ik woon degelijk in spanje . ( Andalousia ) Vespa is gts 125 i.e Super . Verzekering is van allianz .

Verdeler is van Marbella , JJR José Jiménez .

Poligono la Ermita

Calle Oro 31

Marbella .

Ik plaats komende dagen wel eventjes wat foto's op deze topic .

Verder alles goed hier , en zoals velen , ook het probleem bij koudstart .

De service van de spaanse verdeler is uiteraard " Onvoldoendig " .

Dus daarom kwam ik de raad zoeken hier , ook zijn het soms maar simpele vragen .

Daarbij aan allen al mijn dank .

Maar ik geniet alvast van de mooie dagen met de wesp ... :-))))))))

Zonnige groeten amigo's , en keep on smilling :-)))))))))))))))

Link naar reactie

Er zijn toch ook wel fora en vespaclubs in Spanje, of spreek je geen Spaans?? Misschien kunnen ze jouw daar beter helpen want wij verzuurde Belgen kennen dat UV probleem niet zo goed. Het regent hier meer dan dat de zon schijnt dus wij kennen meer van roestwerende producten dan iets van UV-producten.

een andere optie is deze:

http://www.modernvespa.com/forum/index.html

En voor de rest geef ik MR160 overschot van gelijk!

Link naar reactie
Wa kan der nu aan nen plastieken vespa gebeuren, da hem minder schoon wordt als tevoren?

Dat rood kan wat verschijnen (dus roze worden) maar dat gaat zeker niet opvallen in Marbella want dat is toch een bekakte buurt...

Ik leer in dit topic trouwens veel 'nieuwe Nederlandse' woorden zoals onvoldoendig (om er maar eentje te noemen en om nog maar te zwijgen van de vreemde zinsconstructies). ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...