Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Reastauratie Sprint vervolg en einde


frederic009

Aanbevolen berichten

Nu de billen en wat extra onderdelen zoals kofferdeksel, vliegwielcover, pekkel.

In de billen zijn er wat blutsen en diepe krassen, de opslossing is

1.volledig afwrijven,

2.uitblutsen,

3.mastiek zetten,

4.grondverf spuiten om dan de resterende oneffenheden weg te werken met schuurpapier.

Voor

buell015.jpg

buell016.jpg

buell020o.jpg

Tijdens

nieuw018.jpg

nieuw015.jpg

>[img]

%7Boption%7D

Link naar reactie

Na alle wrijfwerk besliste ik ook het kader in grondverf te zetten. Dan kan ik alle oneffenheden wegwerken en kan hij binnen voor te spuiten en is het gedaan met wrijven hoera!!!!!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hallo

Na alle wrijfwerk en oplapwerkt in mijn vespa binnen geweest voor de grondlaag met filler.

Ik heb hem vervolgens terug mee gedaan naar huis om hem opnieuw op te wrijven.

Met een hoop papier korrel 400 trok ik opnieuw aan het werk, opnieuw wrijven (met de hand).

Ik kan jullie verzekeren ik heb het wel gehad met dat wrijven.

Hier enkele foto's

[imgfotonieuw027.jpg]

Link naar reactie

[imgfotonieuw025.jpg]

[imgfotonieuw026.jpg]

Het was in ieder geval zeer koud onder mijn afdak.

Morgen wordt hij gespoten, dit in zilver grijs de kleurencode betreft de 180 van Mercedes. Voor de kenners dat is het zilvergrijs van een 190 sl.

Link naar reactie

Ohh ja als iemand dergelijke mercedes heeft staan of weet staan mag je me altijd contacteren, ik zoek er namelijk Ă©Ă©n.

Kan dan eventueel geruild worden tegen een vespa :)

Link naar reactie

De carrosier belde dat hij gespoten was en ik kon het niet laten, ik ben toch eens gaan kijken en terwijl de eerste foto's genomen.

Het resultaat. Oordeel zelf maar ik vind het alvast geslaagd

[imgverwijd020.jpg]

[imgverwijd022.jpg]

[imgverwijd021.jpg]

Link naar reactie

Yep

Op de achtergrond staat een Pagode (sl 240)jammer genoeg niet van mij.

Morgen ga ik hem halen en zal ik beginnen ik heb alvast alles in huis gehaald van trims enz.

De voorvork is ook al gereviseerd net zoals de motor. Ik zal dus als ik doordoe dit weekend de eerste testrit doen. Hoop ik.

foto's zullen volgen.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Jah het is een tijdje geleden dat ik gepost heb maar ik was m'n kabel kwijt van mijn gsm waarmee ik de foto's neem.

Ik had dus mijn gespoten kader van bij de carrosier gehaald klaar om terug te monteren.

Hier gaan we dan part 2 de heropbouw.

Link naar reactie

Omdat het koud en nat was in mijn kot mocht ik van moeder mijn vespa binnen zetten. Ik zei 3 dagen werken en ik ben klaar. Bleek eerder 6 weken te zijn.

Eerst de kabels en electriciteit trekken en de voetrails monteren. Gelukkig had ik al mijn voetrails op voorhand gevormt want nieuw passen ze nooit.

Ook de staan wordt gemonteerd.

[imgnieuwefoto023.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

[imgnieuwefoto022.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

Link naar reactie

Alles verloopt goed de rubbers passen de kabels trekken zonder problemen. Bijna alle trims hangen er aan. nu even de voorvork die ik volledig geriviseerd heb. Het koppelstuk (weet niet hoe het heet) tussen de vork en het wiel heb ik nieuw gekocht omdat de oude gebroken was. Ik had ook een niewe veer en pomp gekocht.

Maar wat bleek de vork bleet van een gl te zijn en de veer was dus te kort en niet de juiste. Al mijn werk aan die voorvork voor niets dus.

Gelukkig had ik nog een resevere vork liggen, alé dan vlug die reviseren opnieuw wrijven en spuiten, deju.

Link naar reactie

[imgnieuwefoto026.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

Omdat ik die miserie met die voorvork eventjes niet meer zag zitten besliste ik om eerst mijn velgen te spuiten en de banden er op te leggen. Het resultaat? nice en ja ik weet dat de binnenband verkeerd zit dit is inmiddels al juist gestoken.

[imgnieuwefoto027.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

Na de velgen begon ik de motor terug samen te steken, koelkap er op en vliegwielcover herspoten, net als het carbuhuis en selecterbox. Nieuwe uitlaat er onder, bougis er in en hupla klaar om er onder gestoken te worden.

Link naar reactie

Ok laaste efort de motor er onder steken en alle kabels regelen. De schakelaar solderen ect.

Pff eidenlijk hij zit samen.

[imgnieuwefoto040.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

[imgnieuwefoto039.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

[imgnieuwefoto038.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

[imgnieuwefoto037.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...