Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Reastauratie Sprint vervolg en einde


frederic009

Aanbevolen berichten

Ok testritje maken.

Benzine check

kabels check

benzinekraan open check

kopserie vast check

remmen Check

ok hier gaan we dan.

500 meter verder ringel klingel zegt de vespa, gvd miljaarde, cencuur zeg ik.

Terug thuis wat blijkt vliegwiel aangetrokken no check.

Ik had dus mijl vliegwiel er op gestoken maar nog niet aangespannen. bij deze heeft mijn half maantje (spie) naar de zak gedraaid.

Bon als het maar dit is vliegwiel er afn nieuw maantje er in. Nu de billen er op, de nummerplaat er aan. en testrijden. Na 2 km alles ok. Nu de vriendin ophalen en de ganse dag rondtuffen. Heerlijk

De motor draait als een naaimachinen maar dan op 2takt. alles voelt stevig aan en werkt.

Link naar reactie

Nu eventjes foto's nemen in volle glorie. Ziet er goed uit en net hoe ik het voor me zag toen ik hem kocht.

[img136dc.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

[imgdsc02855mk.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

[imgdsc02856q.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

[imgdsc02857g.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

[imgdsc02858z.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

[imgdsc02854t.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

[imgdsc02859s.jpg

Uploaded with ImageShack.us]

Link naar reactie

Hierbij wil ik ook Hannes bedanken voor alle hulp en advies, zonder hem had ik een stuk meer afgezien.

De coclusie van het restaureren is dat je veel bloed zweet en tranen er moet in steken. Niets is easy fix en alles wat kan tegen slaan zal tegen slaan. Maar toch als je het resultaat dan kan zien dan vergeet je al die lange avonden en het vele gevloek.

Btw Ik zal hem verkopen omdat ik dagelijks met de vespa rij en er niet voorzichtig mee omspring. Deze is te mooi om er iedere dag mee rond te rijden, doch technisch wel in orde dus de vespa kan het aan. Ik zal het geld gebruiken om mijn andere projecten te financieren.

Link naar reactie

Ik zal nog een uitrekenen wat ik er in heb gestoken(aankoop,papieren,onderdelen,spuitwerk en materiaal) .

Daarna zal ik een post uitbrengen op het forum. Zodat mensen die er iets van kennen of echte interesse hebben de eerste kans hebben. Ik heb persoonlijk geen zin om hem op kapaza te zetten tussen al die curry's en dan veel kijkers met geen geld over de vloer te krijgen.

Ik denk niet dat ik spijt zal hebben van de verkoop al zal het toch pijn doen want hij rijdt super. Ik kan echter niet blijven verzamelen en heb nog 3 projecten staan, het restauren doe ik omdat ik het graag doe niet uit winstbejag doch ik wil er wel niet aan toe steken. Als ik alles terug heb van wat ik er in heb gestoken ben ik blij.

Dus voor alle geïntereseerde nog even geduld, dit weekend zal ik een zoekertje posten waarin hij te koop zal staan.

Alvast bedankt voor de positieve reacties.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...