Pieter1 Geplaatst: 13 september 2009 Delen Geplaatst: 13 september 2009 Zoals sommigen wisten op de trouw van Annemie is mijn stuur gebroken. Een nieuw stuur heb ik al, nu blijkt dat de oorzaak van dit euvel te vinden is bij een foute (te kleine diameter) van de stang waarop het stuur dient te passen. Daardoor werd het stuur destijds veel te hard aangespannen en is mettertijd gebroken. Ik weet dat ik deze op SIP kan vinden, maar zoek echter een iets goedkoper alternatief. misschien kan iemand me helpen. De veer, demper enzo zijn al besteld voor we dit door hadden. We gaan nog hemel en aarde moeten verzetten om de Geuzenrit te halen. Weeral, TOEME...maar nu ben ik uitgerust en terug vol goeie moed, tot het volgende zich aandiend :-) Merci Pieter Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 13 september 2009 Delen Geplaatst: 13 september 2009 Hej Pieter, Ik weet niet of je hiermee wel help, maar ik heb nog een VNB voorvork liggen die op mn vnb zat. enige minpuntje, de zamak waar het spatbord op rust heeft maar 2 gaten meer ipv 3. Dus zal je iets moeten maken om het passend te maken. Laat maar iets weten als je intresse hebt. (Liefst voor morgen want vertrek maandag op Congee) Groetjes Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 13 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2009 Merci, Ik weet het ook niet maar ik ga ten rade ? Wordt wel dringend hé, gezien die geuzenrit. Kan iemand anders helpen met dit euvel ? Mercikes Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 13 september 2009 Delen Geplaatst: 13 september 2009 Laat maar iets weten als je hem wilt. Kzie dat je van Mechelen bent dus dat niet zo ver, ben van Veltem (Herent) groeten Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 13 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2009 zie mailtje, CYA Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 13 september 2009 Delen Geplaatst: 13 september 2009 Ge gaat beziens krijgen ze denk ik Pieter, als ge de geuzenrit haalt Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 september 2009 Delen Geplaatst: 13 september 2009 Wellicht kun je (tijdelijk) een ring om je vork plaatsten op de plek waar je stuur geklemd moet worden? Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 13 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2009 Denk dat het met de voorvork van een vnb zal lukken. Hopelijk vanavond gaan vergelijken, als ik hem voor zijn congé nog te pakken krijg. Ondertussen up, haha. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 13 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2009 Zou hier iets tussen zitten, en wat mag dat dan kosten, http://www.kapaza.be/Motoren/Onderdelen_Vespa/15197437/Voorvork_vespa_50_125_jaren_60.html merci Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 15 september 2009 Delen Geplaatst: 15 september 2009 let op wat je koopt die rode is al voor een 10" de andere is voor een 8" wiel maar dan moet je nog opletten met de positie van de bout voor het stuur en type van de aanslag in het midden (alu). Met de 2 aanslagpinnen naar voor is voor een sprintframe ed en de aanslagpinnen naar buiten is voor een VNB,VBB type. Vgr nico ps ik heb hier ook nog een VNB en VBB vork liggen in zeer goede staat. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2009 Bedankt, het euvel is reeds opgelost met de voorvork van Sphinx, was iets dichter, netjes gezandstraald en de helft goedkoper dan die op Kapaza. Cya Pieter Link naar reactie
EriX Geplaatst: 16 september 2009 Delen Geplaatst: 16 september 2009 @ Pieter1 Waar blijven die foto's van die oude voorvork (in slechte staat)? Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2009 Komen er eerstdaags aan. Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 18 september 2009 Delen Geplaatst: 18 september 2009 Is het gelukt pieter? Groetjes Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 18 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2009 Morgen steek in de Vespa definitief in elkaar. Moet morgen nog juist eens naar de Danny om een nieuw kabeltje voor de snelheidsmeter, ga dat ook maar vervangen (geen currykabel meer in mijn wesp!!). Vandaag het nieuwe stuur gaan halen, is proper gespoten. Maar wist natuurlijk niet wat voor kabeltje...nu het is niet ver. Hopelijk kan ik deze week wat rijden, morgen namiddag naar een BBQ en zondag is het mijn madam hare verjaardag dus kan ik zonder ambras niet echt ver lopen. :-) En volgend weekend de dubbel. misschien zie ik je daar wel, en de rest van het forum natuurlijk. Hopelijk past alles mooi morgen, want tot de kleine vijsjes voor de remkabel toe is hij heel grondig nagezien. En ik kan je nageven, er zat wat brol tussen. Te grote vijzen en daardoor speling op het wiel e.d. Hoe ik daar mee heb durven rondrijden, nu wat je niet weet... Ondertussen gedaan of laten doen, nieuwe handlebar (ondertussen alletwee), nieuwe motor, nieuwe voorvork, veer en schokdemper, nieuw stuur, nieuwe kabeltjes en de nodige vijsjes, nieuwe zadels, en deftige (deftiger) banden. Maar ook nieuwe vrienden en dat compenseert veel. Pieter-die-dra-hopelijk-kan-rondtoeren-zonder-miserie Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 18 september 2009 Delen Geplaatst: 18 september 2009 Goe bezig!!! Link naar reactie
ribbedebie Geplaatst: 18 september 2009 Delen Geplaatst: 18 september 2009 Hopelijk heb je wat meer geluk in de toekomst en blijf je van verdere ongemakken gespaard. Succes! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 18 september 2009 Delen Geplaatst: 18 september 2009 heel goe Pieter en tot volgende week Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2009 Het ziet er naar uit dat we de voorvork niet ineen krijgen. Ik heb alles origineel proberen in te passen, maar het voorwiel krijg ik er niet meer deftig in. Vroeger had alles wat speling en ving het één het ander op, nu zit alles strak maar is er niet meer mee te rijden. Een nieuw wiel ofzo is niet echt een optie. Niets past nog, dus... Wat mij betreft zit het erop. Na meer dan 20 uur sleutelen aan een voorvork... Gtz Pieter Link naar reactie
ribbedebie Geplaatst: 19 september 2009 Delen Geplaatst: 19 september 2009 De moed niet opgeven Pieter. Post eens wat foto’s van wat er wel en niet past of wat er problemen heeft. Vermoedelijk zitten er hier wel enkele goede zielen die je gerust met raad en daad willen bijstaan. Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 september 2009 Delen Geplaatst: 19 september 2009 Wat is dan juist het probleem? Stroef stuur, stugge vering, voorvork past niet? Groetjes, nero. Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 19 september 2009 Delen Geplaatst: 19 september 2009 Pieter, als je wilt kan ik je alles van de vnb voorvork wat er aan zat meegeven, misschien ben je daar wat mee? Niet opgegeven, je hebt nog even. Wil je altijd wel eens helpen ^^ groetjes Link naar reactie
Joene Geplaatst: 19 september 2009 Delen Geplaatst: 19 september 2009 Keep up the spirit Pieter ! Neem het aanbod van Spinx maar aan Hij heeft destijds zijn VNB ook helemaal zelf in elkaar gestoken, dus hij kent er wat van. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 19 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2009 Het probleem is dat ik het wiel er niet meer in krijg, zonder wrijving. Heeft een slag gehad, maar niets past qua bouten. dus met een nieuw wiel ben ik niets. Vanmorgen reeds de miserie gehad dat de speedometer kabel niet paste op de meter, ergens een curry maat zonder schroef...dus nieuwe meter gekocht bij Danny. 70 euro en niet zo mooi als de oude...na veel slijpwerk zit hij nog steeds hoog. Ik krijg miijn wiel er niet in zoals het moet. Zal wel laten weten in welke vaart hij ligt. Gtz Pieter Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 september 2009 Delen Geplaatst: 19 september 2009 uw wiel of uw voorvork? Het wiel komt er toch op en niet in? Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.