Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gezocht en gevonden : voorvork gevonden maar,...nu gereviseerd en super...maar nog electriciteitsprobleempje


Pieter1

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen wisten op de trouw van Annemie is mijn stuur gebroken. Een nieuw stuur heb ik al, nu blijkt dat de oorzaak van dit euvel te vinden is bij een foute (te kleine diameter) van de stang waarop het stuur dient te passen. Daardoor werd het stuur destijds veel te hard aangespannen en is mettertijd gebroken. Ik weet dat ik deze op SIP kan vinden, maar zoek echter een iets goedkoper alternatief. misschien kan iemand me helpen. De veer, demper enzo zijn al besteld voor we dit door hadden. We gaan nog hemel en aarde moeten verzetten om de Geuzenrit te halen. Weeral, TOEME...maar nu ben ik uitgerust en terug vol goeie moed, tot het volgende zich aandiend :-)

Merci Pieter

Link naar reactie

Hej Pieter,

Ik weet niet of je hiermee wel help, maar ik heb nog een VNB voorvork liggen die op mn vnb zat. enige minpuntje, de zamak waar het spatbord op rust heeft maar 2 gaten meer ipv 3. Dus zal je iets moeten maken om het passend te maken. Laat maar iets weten als je intresse hebt.

(Liefst voor morgen want vertrek maandag op Congee)

Groetjes

Link naar reactie

let op wat je koopt

die rode is al voor een 10"

de andere is voor een 8" wiel maar dan moet je nog opletten met de positie van de bout voor het stuur en type van de aanslag in het midden (alu).

Met de 2 aanslagpinnen naar voor is voor een sprintframe ed en de aanslagpinnen naar buiten is voor een VNB,VBB type.

Vgr nico

ps ik heb hier ook nog een VNB en VBB vork liggen in zeer goede staat.

Link naar reactie

Morgen steek in de Vespa definitief in elkaar. Moet morgen nog juist eens naar de Danny om een nieuw kabeltje voor de snelheidsmeter, ga dat ook maar vervangen (geen currykabel meer in mijn wesp!!). Vandaag het nieuwe stuur gaan halen, is proper gespoten. Maar wist natuurlijk niet wat voor kabeltje...nu het is niet ver.

Hopelijk kan ik deze week wat rijden, morgen namiddag naar een BBQ en zondag is het mijn madam hare verjaardag dus kan ik zonder ambras niet echt ver lopen. :-)

En volgend weekend de dubbel. misschien zie ik je daar wel, en de rest van het forum natuurlijk.

Hopelijk past alles mooi morgen, want tot de kleine vijsjes voor de remkabel toe is hij heel grondig nagezien. En ik kan je nageven, er zat wat brol tussen. Te grote vijzen en daardoor speling op het wiel e.d. Hoe ik daar mee heb durven rondrijden, nu wat je niet weet...

Ondertussen gedaan of laten doen, nieuwe handlebar (ondertussen alletwee), nieuwe motor, nieuwe voorvork, veer en schokdemper, nieuw stuur, nieuwe kabeltjes en de nodige vijsjes, nieuwe zadels, en deftige (deftiger) banden. Maar ook nieuwe vrienden en dat compenseert veel.

Pieter-die-dra-hopelijk-kan-rondtoeren-zonder-miserie

Link naar reactie

Het ziet er naar uit dat we de voorvork niet ineen krijgen. Ik heb alles origineel proberen in te passen, maar het voorwiel krijg ik er niet meer deftig in. Vroeger had alles wat speling en ving het één het ander op, nu zit alles strak maar is er niet meer mee te rijden.

Een nieuw wiel ofzo is niet echt een optie. Niets past nog, dus...

Wat mij betreft zit het erop.

Na meer dan 20 uur sleutelen aan een voorvork...

Gtz Pieter

Link naar reactie

Keep up the spirit Pieter !

Neem het aanbod van Spinx maar aan

Hij heeft destijds zijn VNB ook helemaal zelf in elkaar gestoken, dus hij kent er wat van.

Link naar reactie

Het probleem is dat ik het wiel er niet meer in krijg, zonder wrijving. Heeft een slag gehad, maar niets past qua bouten. dus met een nieuw wiel ben ik niets. Vanmorgen reeds de miserie gehad dat de speedometer kabel niet paste op de meter, ergens een curry maat zonder schroef...dus nieuwe meter gekocht bij Danny. 70 euro en niet zo mooi als de oude...na veel slijpwerk zit hij nog steeds hoog.

Ik krijg miijn wiel er niet in zoals het moet.

Zal wel laten weten in welke vaart hij ligt.

Gtz Pieter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...