Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste onderhoudsbeurt, wat een miserie...


michielsolivier

Aanbevolen berichten

Hallo,

In de maand juni een vespa 125 gts aangeschaft van 2008.

't Beestje had 600km op de teller.

Aangezien ik nog geen helmen had ben ik die gaan kopen bij een vespadealer. (2 stuks van 200 euro 't stuk)

Ik vroeg toen aan de man of ik met mijn vespa daar mocht komen voor z'n onderhoud op 1000 km.

Een week of twee geleden had ik dus de km's om hem effectief binnen te brengen.

Ik bel naar de dealer en de man zegt tegen mij dat hij liever heeft dat ik hem bij de dealer breng waar ik hem gekocht heb. Maar ik heb de vespa 2e hands gekocht en hij komt uit het Antwerpse.

Dat zeg ik dus tegen die dealer evenals het feit dat ik moeilijk 200km kan gaan rijden voor nieuwe olie en een luchtfilter plus het eerste stempeltje in de m'n boekje. Na lang aandringen mag ik hem dan de week nadien opnieuw opbellen om concreet af te spreken wanneer ik hem mag binnenbrengen. Wat ik dus ook doe. Nu zegt hij dat hij dat niet kan maken want dat er zoveel invoer is van vespa's en dat ze dan gezever krijgen van piagio.

Dan maar een andere dealer gebeld en die zegt dat hij dat wel wil doen maar dat het niet van harte is.

Mijn vraag is dus, waarom doen die dealers zo moeilijk. Ze zien toch op de papieren dat het een Belgische machine is?

Ik ga toch met m'n auto ook naar eender welke garage...

Om een lang verhaal een beetje in te korten >> maandag mag hij dus de eerste keer op onderhoud. (1400km)

Gr

Link naar reactie

Om even verder te borduren...

De vespa is dus maandagavond binnengebracht. (17/08)

Op vrijdag 21/08 is hij hopelijk klaar. De dealer beloofde me vandaag te bellen.

Ik vermoed dat dit toch allemaal niet zo normaal is. (4 dagen voor een eerste checkup op 1000km)

Er moet daar een massa werk aan zijn.

Ben trouwens al blij dat ik hem deze week niet nodig had.

Volgens mij is dit gewoon omdat hij van bij een andere dealer komt en wil de garagist er gewoon een beetje mee lachen.

Wat denken jullie?

Gr

Link naar reactie

Momenteel is het erg druk. Twee weken geleden heb ik een afspraak gemaakt voor onderhoud en hij kan pas binnen op 26 augustus. Normaal gezien is die dezelfde dag weer beschikbaar.

In de zomer is het altijd veel drukker dan in de winter dus je maakt best tijdig een afspraak. Vermoedelijk zal hij uw scooter tussendoor doen en moet hij daarom 4 dagen blijven staan. Vermoedelijk is hij niet gehaast omdat je de scooter daar niet hebt aangekocht. Professioneel is dit niet echt, want er bestaat altijd de mogelijkheid dat je later een nieuwe of een tweede aankoopt. Verder mag het niet uitmaken waar je de scooter hebt aangekocht. Als je de scooter aankoopt in Genk en je verhuist naar Ieper ga je normaal gezien toch ook op onderhoud bij een dealer in de buurt. Je hoeft je toch niet te verantwoorden. Ze mogen al blij zijn dat je klant wil worden en hen vertrouwd om het onderhoud te doen.

Link naar reactie

Een aantal jaren geleden , wouden ze mijn toenmalige scooter van het merk honda bij cycle jeep niet meer repareren omdat em er te slecht uitzag (wat ook wel zo was , da was een soort anti diefstal om aant station te kunnen staan) Nu moet ik ze dankbaar zijn , want heb het toen dan maar zelf leren doen. Nu ja met een nieuwe gts zit je uiteraard met de garantie ...

Link naar reactie
Wat je zelf doet... ...

Zelf doen? Hoe ga jij een injectie afregelen zonder de gepaste apparatuur? Olie, banden en remmen kan je zelf vervangen. Dat klopt. Maar vergeet niet dat de dealers ook bijgeschoold worden. Verder gebeurt het ook dat na maanden of jaren een constructiefout wordt vastgesteld of dat het onderhoudsschema wordt aangepast. Je denkt toch niet dat die dealer alle info zomaar gaat vrijgeven. Verder is het altijd beter om de onderhoudsfacturen en een ingevuld onderhoudsboekje te hebben als je later uw scooter wil verkopen. Dat wekt wat meer vertrouwen.

Link naar reactie

deze week kreeg mijn wesp zijn eerste beurt bij De Pauw, een half uurtje wachten in de zon, sigaretje roken, en klaar was kees. Kon een praatje maken met de technieker, wat info vragen. Vooraan in de winkel een praatje maken met de baas. Fijne mensen en service daar!!

Link naar reactie
deze week kreeg mijn wesp zijn eerste beurt bij De Pauw, een half uurtje wachten in de zon, sigaretje roken, en klaar was kees. Kon een praatje maken met de technieker, wat info vragen. Vooraan in de winkel een praatje maken met de baas. Fijne mensen en service daar!!

dat ervaar ik ook TELKENS als ik naar mijn dealer ga, Jan Classicscooter

Link naar reactie

Jongens toch, ik weet echt niet meer waar ik het heb.

Ik ga dus vanavond m'n vespa halen?

Links op de bil een reclame van den dealer.

Rechts een reclamesticker op bil.

Achteraan onder de nummerplaat een reclamesticker.

En dan 95 euro voor een eerste checkup!!!

En binnenkomen op 3000 KM he zei em nog achteraf.

Jihaaaa, dat ziet ge van hier.

Eerste werk was die billen stickervrij maken.

Gr

Olivier

Link naar reactie

Hallo iedereen,

Wat ik hier lees tart mijn verbeelding. Ik kan echt niet begrijpen dat men zo met je voeten laat spelen.

Ik heb ervaring met deze dingen en verzeker u het volgende:

1) De Garantie is Internationaal en iedere dealer is verplicht om een onderhoud uit te voeren.

Of het nu ter harte is of niet, dat maakt werkelijk niets uit.

2) Een check-up kost ongeveer 35,00 € tot 45,00 €, dus als iemand je 94,00 € aanrekent dan ben je flink in het zak gezet, werkelijk een schande.

3) Duur check-up: volgens mij 30 min tot 1 uur max

4) Ik zou het gedrag van de dealer en een copy van de factuur doorgeven aan de Importeur, want dit is de reinste afzetterij.

Natuurlijk kan je dan wel vergeten dat deze dealer nog iets aan je Vespa zal doen, mar beter dan naar een niet-officiële dealer die je au-serieux neemt.

Veel succes!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...