Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste onderhoudsbeurt, wat een miserie...


michielsolivier

Aanbevolen berichten

Ben van 't weekend naar Smout gereden voor 2 binnenbandjes en ik zocht PX MY handgrepen.

Was daar nog nooit geweest en ik zal er wss nooit meer komen ook.

Het ging als volgt:

Sta 10 minuten te wachten aan de 1ste balie, er is veel choas en wanneer het dan aan mij was zei die man simpelweg: "ja voor scooters moet je naar achter hé meneer".

Dus ik braafjes naar achter, ga de werkplaats binnen en zie de man daar werken dus ik kijk hem aan bij wijze van begroeting en blijf wachten. Zo'n vijf minuten verder zegt die man het volgende: "Ja als ge iets moet hebben moet ge het wel vragen anders kun je nog lang blijven wachten".

Beetje verbouwereerd vroeg ik naar m'n binnenbandjes en vervolgens naar de handgrepen.

De man zei het volgende: "die 'rubbers' zijn allemaal hetzelfde meneer, er is geen verschil".

En dan -de man bleek mij zowaar te willen ridiculiseren- zei hij "zeg, de vespa's tegenwoordig hebben wel allemaal tubeless banden dus ge gaat die nbinnenbanden niet kunnen gebruiken".

Was er niet van op de hoogte dat lompheid een hoofdvak is/was in de mechaniekerschool?

Anyway, ik leerde reeds een tijdje geleden hoe ik zelf een onderhoud moet doen, kan ik lekker wegblijven van dealers met sterallures.

Link naar reactie
Bij Smout is er inderdaad 1 van de 2 mechaniekers die ik al heb gehad ni zo sympathiek... Als ik onderdelen nodig heb voor een oude vespa ga ik langs den Danny in Koningshooikt , de enigste tot hiertoe waar ik met plezier naar rij

Had idd. beter gewoon doorgereden naar Danny, ma twas toch wa fris om in een t-shirt en short zo ver te rijden...

Eigen schuld dus maar een ervaring rijker.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...