Ryckeboer Koenraad Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Ben net terug van Italië. Ik heb daar rond het Gardameer gereden met mijn P125X. Wanneer hij niet goed meer starte heb ik daar een nieuwe bougie gekocht bij een Vespadealer. Hij vroeg me of ik een bougie moest hebben om normaal te rijden of om snel te rijden. kHeb een gekocht om normaal te rijden. Kan iemand me wat meer uitleg geven over een al dan niet snelheidswinst met een andere bougie? thanks Link naar reactie
Joene Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 heb je het wel goed verstaan wat ie gezegd heeft ? Link naar reactie
Ryckeboer Koenraad Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Bedankt. Het zal wel typisch Italiaans zijn, daar gaat alles niet snel genoeg. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 cold= fast warm= slow NGK B7hs for short trips, Ngk B8hs for high revs over longer distances. Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 cold= fastwarm= slow Dat dacht ik ook. NGK heeft bougies speciaal ontwikkeld voor hoegtoerige racemotoren, wat niet wil zeggen dat je daarmee sneller gaat rijden met een vespamotor. Deze bougies zijn ontwikkeld voor motoren die meer dan 10.000 toeren halen. Een vespamotor haalt gemiddeld zo'n 6000 toeren of minder. Waarschijnlijk was dit eerder als grapje bedoeld... Groetjes, nero. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 een koude en warme bougie ken ik, maar een normale en snelle niet. ;-) De ene is beter voor stadsverkeer, de andere voor lange afstanden (en veel volle gas). Link naar reactie
ribbedebie Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 Snelheidwinst zal je niet hebben. Een normale (warme) bougie is meer geschikt voor de stad en normaal te rijden. Een koude bougie is dan meer geschikt voor hoge toerentallen en snelheden (autosnelweg). Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 Ik rij al meer dan een jaar rond met een irridium bougie van NGK. Snel en traag, nog geen problemen gehad. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 9 augustus 2009 Delen Geplaatst: 9 augustus 2009 er bestaan natuurlijk ook racebougie's. zo heb ik er in mijn racers zitten. de levensduur is echter minder dan de gewone, het steken van een racebougie bij normale standaard motoren heeft geen nut,alleen maar nadelen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.