Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gesloten : geheime vespa kelder?


toon-77

Aanbevolen berichten

Op meerdere lokaties online, en bij meerdere vespa handelaars krijg ik te horen: Voor 3500 euro heb je een Vespa 125 of 150 CC VNB in prima staat, de kleur kan je nog kiezen...

Iemand enig idee waar die beestjes dan vandaan komen? zijn er mensen die zo eentje gekocht hebben? Ik geloof niet dat deze van slechte kwaliteit zijn, want de enkelingen die ik echt sprak toen ze het voorstel deden hebben een uiterst goede reputatie. Alleen snap ik er geen snars van...

Iemand anders wel?

Link naar reactie

Zowat 90% procent van de GERESTAUREERDE vespa's die online aangeboden worden zijn (vooral VNB en VBB) zijn curryvespa's. Ik weet niet met wie je gesproken hebt (waarschijnlijk de verkopers), maar ik zou er mijn handen af houden, tenzij je je vespadroom binnnen de kortste keren aan diggelen wil zien gaan.

Koop alleen met kennis van zaken of neem iemand mee die er iets meer van weet, anders wordt je in het zak gezet.

Ga er ook van uit dat, hoe mooier de vespa er uit ziet, hoe meer kans je hebt dat het over een uit Azië ingevoerd opgelapt wrak gaat.

Succes met je zoektocht! nero.

Link naar reactie

gisteren was er hier nog zo'n "enkeling" - 13 vespa's in aanbod - allemaal op dezelfde "vakkundige" manier gerestaureerd en allemaal in 2 kleuren gespoten met 2 afzonderlijke zadeltjes in eveneens 2 kleuren

raar maar waar maar alle vespa's van die pseudo-goede-reputatie- dealer hadden exact dezelfde prijs ... 3900 eurokes

ik heb meer dan een jaar geleden op het punt gestaan om ook zoiets te kopen tot ik (gelukkig) op tijd dit forum ontdekte en vernam dat curry niet alleen in poedervorm te koop is voor in de saus

ik had toen reeds enkele keren met zo'n "betrouwbare" dealer gemaild en zelfs getelefoneerd - alles zou in orde komen en ik moest me geen zorgen maken - tot ik vroeg naar enkele betrouwbare referenties ... - ik heb nooit nog antwoord gekregen van die betrouwbare rakker

@toon-77 : het kan hier niet genoeg benadrukt worden - AFBLIJVEN van dergelijke handel !

Link naar reactie

jullie reacties verbaast me wel.

mensen als jan in nieuwrode is me door meerdere mensen aangeraden, sdn scooter in stevoort hasselt, etc.. alle bei toch mensen met een goede reputatie..

SDN heeft zelfs online een advertentie staan. Zijn dit dan "curry" vespatjes? lijkt me toch sterk dat zo een mensen zich daaraan zouden verbranden?

http://www.kapaza.be/detail/17837481/

Moet zeggen, nu weet ik even helemaal niet meer wat ik best doe... Zeker niet als de zelfde mensen dan volop waarschuwen voor de geimporteerde vespatjes die aan dumping prijzen worden verkocht..

Link naar reactie
Zeker niet als de zelfde mensen dan volop waarschuwen voor de geimporteerde vespatjes die aan dumping prijzen worden verkocht..

Klassiek verkoopstruc : " niet zeggen aan den baas, maar ik heb hier nog iets staan dat ge voor een prijske moogt hebben..." (en dan een knipoog)

Link naar reactie

De mensen die zo een aanbod doen zijn vaak de baas... we spreken hier niet bepaald over enorme bedrijven he, maar kleine shops. shops waar men moet rekenen op vertrouwen en mond aan mond reclame. Vandaar dat het me zo verbaasd...

Klassieke verkooptruckjes herken ik best, heb ik in het vw wereldje waar ik ook inzit meer dan genoeg gezien. Maar dit verbaasd me mateloos... Doet een mens afvragen of er nog wel iemand te vertrouwen is..

Denk dat ik best een verroeste vespa ga kopen, daarvan ben ik zeker wat ik koop.

Link naar reactie

Toon-77, prima dat de collega's hierboven je idd waarschuwen voor "slechte" curry.

MAAR er bestaat ook goeie curry en die is idd ook bij Jan te vinden. Heb je al eens gekeken op zijn website ? Daar kan je foto's bekijekn van Jan's trip naar India.

Jan zit al jaren in dit vak en weet verdomd goed waar hij mee bezig is.

Jan heeft VNB's en VBB's die hij in India laat restaureren door vakmensen, mensen waarmee hij een lange vertrouwensrelatie mee heeft opgebouwd en die wel degelijk kwaliteit afleveren. Al die vespa's worden ook geleverd met een nieuwe LML motor en Jan geeft ook garantie op deze scooters.

Jullie mogen alle curry niet over dezelfde kam scheren.

Link naar reactie

Persoonlijk zou ik liever een scooter hebben waar er twee jaar aan gewerkt is en die perfect opgeknapt is dan ééntje die vlug, vlug klaar gestoomd is want er staan er nog dertig te wachten om opgeknapt te worden. Verder laten veel mensen zich vangen aan het nieuwe laagje verf, hoeveel roest en plamuur er onder zit weet je pas achter enkele maanden, jaren. Verder vindt ik het nogal zwak dat een handelaar hier zijn scooters moet promoten. Gekende zaken met een goede reputatie hoeven echt geen reclame te maken deze hebben reeds werk genoeg. En ten laatste als ik al een opgeknapte scooter zou aankopen. Dan zou ik graag genoeg foto’s zien van de scooter hoe die er bij stond voor de opmaak. En foto’s van de scooter tijdens de restoratie. We leven in een digitaal tijdperk een foto maken kost niks en ze opslaan op uw computer kost ook niks. Veel heeft natuurlijk ook te maken met de hype rond Vespa. Gisteren ben ik nog aangesproken door een man toen ik mijn scooter parkeerde. Hij zei dat hij ook een Vespa wilde kopen. Toen ik vroeg of hij al met scooters of moto’s gereden had zei die neen. Maar volgens hem moet het de max zijn om er de zondag mee achter brood te rijden !!. Gaan werken met de scoot of trips maken zat er blijkbaar niet in. Tja al je daarvoor een Vespa moet aankopen voor enkel de air van “ hebt ge mij gezien” en amper 100 km per jaar af te leggen dan ben je volgens mij niet goed bezig !

Link naar reactie

Joene,

die indruk heb ik ook bij Jan, een zeer bekwaam man. Anders zouden er niet zoveel clubs en mensen me naar hem doorsturen. Verbaas me wel over de hevige reacties...

En marcske,

alles hangt af van wat je wil. I shet een hobby, dan is vaak het sleutelen evenveel fun als het rijden. Heb nu 2 kevers waarvan 1 al 4 jaar in stukken ligt.. maar het is wel aan die dat ik in mijn vrije tijd het meeste bezig ben...

Met de andere is het cruisen in de zomermaanden met de "rommelbak" zoals men vriendin hem noemt ben ik 12 maanden per jaar bezig, zowat elk weekend..

Zal nog is goed nadenken, maar ik wil er wel even bijzeggen dat ik mensen als Jan echt wel vertrouw, snapte alleen niet waar die vespakes vandaan kwamen, ze groeien ten slotte ni aan de bomen :)

en der is dus goede curry... maak het een mens gewoon lekker makkelijk :)

Link naar reactie

Toon, als je zelf sleutelt aan wagens dan zal je toch enige kennis hebben van mechaniek. Dus zal je, je vermoedelijk niet vlug een kat in een zak laten aansmeren. De handelaars waar ik problemen mee heb dat zijn deze die behalve scooters ook tuinmeubelen en andere zooi verkopen. Zo staan er een paar op kapaza ! Natuurlijk zijn er ook eerlijke handelaars en vakmensen te vinden. Veel succes met uw zoektocht !

Link naar reactie

Marcske,

klopt dat ik wat snap van mecaniek, maar ik ken wel wat mensen die veel meer weten van autos en toch in het zak zijn gezet bij de aankoop van een kever of andere luchtgekoelde VW.. is kwestie van weten waarop je moet letten soms.

Daarom is dit forum wel een goede bron van informatie :) en de tips die ik tijdens een vrijblijvende babbel bij jan en de bezoeker tom kreeg waren echt bemoedigend...

Link naar reactie

@Toon-77: onze vriend Tom alias GLRode van hier op't forum ?

zo nen grote Tom mee weinig haar en een luide stem ?

da is nen toffe pé en mijne vespadoctor ;-)

Link naar reactie

@Toon-77: yep, stuur me even een mail dan stuur ik je wel al zijn gegevens.

het ventje is met vakantie maar nu wel thuis denk ik

Link naar reactie

gewoon negeren die handel

dit is ook een bali scooter, kan je al eens kijken wat je onder de lak zo allemaal kan tegen komen:

img0601e.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...