Ga naar inhoud
Vespaforum.be

IK zoek


stanman

Aanbevolen berichten

detail foto's van hoe een VM2 van 1953 origineel gespoten moet worden, welke onderdelen moeten in de basiskleur en welke niet.

Waarom?

Wel ik ben vanplan(als ik van mijn vrouw mag :) ) Bij piaggio in italie een certificaat voor de restauratie te behalen.

Dus alles is welkom, foto's technische detail enz.

Het enige wat mij kan tegenhouden is dat je effectief met dat ding naar italie moet om hem te laten keuren : (.

Maar daar wil ik nog niet aan denken

Groetjes

Ik wed dat houba mij zijn boekskes nu wil aansmeren : )

Bericht bewerkt (14.09.2005 | 15:42)

Link naar reactie

Al eens gehoord van het "Registro Storico Vespa" ?

Is een selecte jury in Italië (waar anders) die Vespa's of liever genormaliseerde foto's van uw Vespa grondig analyseerd en vervolgens gradeerd met een gouden plak, een zilvere of een brons. Komen 1 maal per jaar samen.

********************

"Il Registro Storico opera attraverso la Commissione Tecnica Nazionale, nata a Bologna nel maggio del 1986. Il compito fondamentale della Commissione è quello di fornire gli attestati di omologazione alle Vespa. I modelli iscrivibili sono quelli costruiti dalla Piaggio dal 1946 al 1976. La Commissione, che si riunisce almeno una volta all'anno, è composta da Luigi Frisinghelli, presidente e Conservatore del Registro Storico, dal segretario Roberto Leardi e da sei Commissari esperti: Uldiano Acquafresca (San Vincenzo), Umberto D'Ambrosi (Schio - Vi), Luigi Bertaso (Verona), Giorgio Notari (Grosseto), Carlo Ruggero (Noventa Vicentina - Vi), Giuseppe Stefanelli (Pontedera - Pi). Attualmente vengono rilasciati tre tipi diversi di omologazione. Se il veicolo è restaurato o conservato in modo perfetto e corrisponde alle caratteristiche originarie, la valutazione è "Ottimo" e viene assegnata la targa d'oro di 1°categoria. Se il restauro presenta alcune imperfezioni la valutazione è "Buono" e la targa di 2° categoria è d'argento. La 3° categoria, con targa di bronzo, viene assegnata ai veicoli con notevoli imperfezioni. I difetti sono annotati sul libretto di omologazione, rilasciato insieme all'omologazione. Per ottenere il passaggio di categoria occorre provvedere alla sistemazione del mezzo e poi sottoporlo di nuovo al giudizio della Commissione di Omologazione.

"

****************************

Begin maar met de Technica boeken grondig te memoriseren en de eisen op te vragen van de standaard van de restoratie.

Een van de juryleden is Giorgio Notari, restaurateur van het Museo Piaggio.

Die maak je geen blaasjes wijs.

Begrijp wel die drang van je niet maar soit, jouw keuze. Veel plezier.

Link naar reactie

een vriend van mij uit frankrijk heeft zo'n "storico" plaket gekregen.

deze worden blijkbaar uitgereikt op vespa storico treffens, die van hem heeft hij gekregen op het treffen van San Remo 2 jaar geleden

echt nauw kijken ze niet volgens mij want er stond geen originele carbu op, het gaat blijkbaar vooral o het uiterlijk van de scooter. Paul Amann, elk jaar op de custom show heeft er ook 1 of 2

Link naar reactie

Tja die farro basso, is mijn lief héhé, zou mooi zijn als je de bevstiging krijgt van ja dat is goed gedaan.Noem het een uidaging, maar jij hebt het over foto's, wil je daarmee zeggen dat ik niet met mijn vespa naar daar moet?

kijk eens aan gorgio heft zelfs zijn eigen website : )

http://www.giorgionotari.it

Bericht bewerkt (14.09.2005 | 16:52)

Link naar reactie

oldbobo hier begaat ge dus ook een fout vande italiaanse kennen ze dus alles die gasten maar van de belgische dus niks he

zo kenden ze over een paar jaar zelfs een orginele belgische GL nog niet eens omdat deze anders dan de hunne 10" wielen heeft en zagen dit als door de eigenaar zelf veranderd in de jaren tijd

back on topic de uitdaging die je wil doen stanman lijkt heel leuk maar ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb enkel gouden plaatjes van de IRL gezien op de italiaanse vespa's hiermee wil ik zeggen de eigenaars wonen in italie de rest van europa krijgt de zilveren en bronzen

wat geert zegd klopt ze komen ook elk jaar keuren op eurovespa en soms andere treffens en halen daar dan de mooiste en orgineelste er uit en krijgen dan een vermelding of dus ook zo een plaat

ik heb hier als je wil nog twee orginele reclame posters van dit model zal ze proberen te scannen gun me wel even tijd ze zitten in een kader en het scannen moet bij mijn ouders gebeuren

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...