Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LCR clubday 2009 - 20/06/2009


king of the hill

Aanbevolen berichten

ik denk dat er hier een aantal "anciens" (sorry voor de term mannen) dik gelijk hebben

een dosis gezond verstand en is gewoon rondkijken hoe anderen het doen tijdens een rit zou al veel kunnen oplossen

anderzijds stel ik me de vraag of het rijden in dergelijke grote groepen op de gezellige kleine baantjes wel echt zo opportuun is - de baancommissarissen hebben méér dan hun handen vol en moeten zo'n beetje alles uit de kast (van hun wespen) halen om het gebeuren in goede banen te leiden

een "haantje-de-voorste-gedrag" op de scoot is aldus een vrij foutieve instelling om deel te nemen aan ritten

grts frutsab

Link naar reactie

Zijn de bepijlde ritten dan eigenlijk niet leuker om te rijden, zeker als er drie à vijf stopplaatsen zijn onderweg ? Ik persoonlijk vind van wel. Zo kan je in kleinere groepjes je eigen rustig of snel tempo rijden, de hele bende verzamelt dan toch weer aan de stopplaatsen en vertekt wanneer hij/zij weer zin heeft. Zo heb je meer rust onderweg en kan je pas echt genieten van het rijden. De 31 Mei rit van Ataf-Westerlo B4B en Vespa club Kempen was zo'n bepijlde rit => die was zalig om te rijden.

Link naar reactie

wel joene, ik stel voor dat jij bij de volgende rit de pijlen komt hangen

dit is een werkje dat enkele uren in beslag neemt en iets wat je in theorie nog moet aanvragen ook want je mag niet zomaar pijlen op de openbare weg hangen.

Link naar reactie

Er zijn nu eenmaal verschillende concepten in ritten. Als we alle ritjes bepijlend gaan maken dan is er ook geen bal meer aan hé (tenzij voor de diehardpijlenfans). Je hebt dus gewone ritten (in groep de voorste volgen), bepijlde ritten (zeer beperkt in aanbod) en ritten met een roadbook (zoals de Puzzelrit van VCA, die je dus ook op je eigen tempo kan rijden).

Dus vanaf nu gaan de ritjes van SC Primavera bepijlend zijn??

Link naar reactie

Vroeger?

Toen ik zaterdag onderweg was naar de Mondial, reed ik op de kaaien rustig met het verkeer mee (op de MOTO 6.5), toen er plots een bende scooters kwam voorbij gestoken die volgens mij groten dorst hadden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...