Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Vespa 150 VBB


Hollow

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen !

Nu eens een klein vraagje van mijn kant :)

Ik zou graag mijn VBB willen restaureren in de staat waarin hij zich voorheen, een 40 tal jaren geleden dus, bevond.

Ik dacht dan ook aan het blokje helemaal in zijn originele staat te reviseren. Nu ik zie iedereen maar LML blokjes en consoorten er maar onder zetten.

Is het oude blok dan zo onbetrouwbaar of zit het jullie allemaal zo dwars dat het blok niet zonder batterij kan werken... aangezien de batterij als buffer dient.

(batterij ontsteking... )

En als laatste had ik graag de opties kwa kleuren graag gehad. Ik heb de VBB-2T van 62 als ik me niet vergis.

Ik ben in het bezit van alle originele delen, op een aantal chrome sierlijsten na denk ik. Maar die hoop ik opnieuw te kunnen vinden ergens.

Heb de vespa al wel even, maar zou graag eerst de pk125s willen afwerken en mee rondrijden ( getuned welliswaar ).

En het VBB blokje er wel eens tussen willen pakken ( aangezien ik al de lagers en keerringen heb,en als de krukas nog goed is deze hergebruik )

En wat is nu weer de contacthoek in mm voor het afstellen van de vis pattinées (4mm ?als ik me niet vergis )

Ik ben verheugd om jullie reacties te lezen !

Overigens zal ik dit topic wel gebruiken voor de eventuele vorderingen met foto's ( echter wel op langer termijn ! Maar het komt wel goed ! )

MVG Felice

Link naar reactie

velen gaan voor de optie van een lml blok omdat deze bedrijfszekerder is (geen platines maar elekt. ontsteking) betere velichting (12v ipv 6) en ook omldat hij een stuk sneller gaat natuurlijk. Het hangt er maar vanaf waarom je hem wil gebruiken. Als het is om 's zondags rond de kerk te rijden zou ik hem volledig origineel houden

Link naar reactie

Let wel, als je de revisie van je blokje zelf uitvoert en dus geen arbeidsloon hoeft te betalen, kom je met 200 à 250 euro toe aan onderdelen => lagers, oliekeerringen koppelingsplaten enz... Daar is wel geen nieuwe piston en een boring van je cilinder in verrekend….Jeanke.

Link naar reactie

Ik heb een 90 eur betaald voor alle lagers, en keerringen ! Alleen hoop ik nu dat de krukas nog goed is ! Incl de originele dichtingenset.

Weet iemand nog wat de originele kleuren zijn ? En wat de regelafstand van de platines zijn ?

Alvast bedankt iedereen !

Link naar reactie

stel uw platinés op 3mm van het bovenste punt af.

en laat ze 0,35mm opengaan.

vgr nico

Link naar reactie

normaal is het idd 0,4

maar na een geruime tijd komen die op 0,45

dus ik pak 0,35 dan komen die toch op 0,4mm

Link naar reactie

Allen,

Heb een vespa 160 GS serie 1 en zal deze graag een nieuw origineel kleurtje geven

(momenteel is hij met een kwast geverft, zo gekocht). Ik zal hem graag in de originele wit/grijze kleur ref.12988714 laten spuiten maar zou de billen graag een andere kleur geven. Heeft er iemand ideeen met foto's?

Zou ik hem eerst laten zandstralen en metaliseren en waar? Prijs voor zandstralen?

Link naar reactie

Helaas niet - ik keek er naar uit om eens wat gezichten bij nicknames te zien, maar onze familiewintersportvakantie is komende week; ook leuk, alleen qua planning weinig tegenin te brengen ;)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...