Hollow Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Hallo Iedereen ! Nu eens een klein vraagje van mijn kant Ik zou graag mijn VBB willen restaureren in de staat waarin hij zich voorheen, een 40 tal jaren geleden dus, bevond. Ik dacht dan ook aan het blokje helemaal in zijn originele staat te reviseren. Nu ik zie iedereen maar LML blokjes en consoorten er maar onder zetten. Is het oude blok dan zo onbetrouwbaar of zit het jullie allemaal zo dwars dat het blok niet zonder batterij kan werken... aangezien de batterij als buffer dient. (batterij ontsteking... ) En als laatste had ik graag de opties kwa kleuren graag gehad. Ik heb de VBB-2T van 62 als ik me niet vergis. Ik ben in het bezit van alle originele delen, op een aantal chrome sierlijsten na denk ik. Maar die hoop ik opnieuw te kunnen vinden ergens. Heb de vespa al wel even, maar zou graag eerst de pk125s willen afwerken en mee rondrijden ( getuned welliswaar ). En het VBB blokje er wel eens tussen willen pakken ( aangezien ik al de lagers en keerringen heb,en als de krukas nog goed is deze hergebruik ) En wat is nu weer de contacthoek in mm voor het afstellen van de vis pattinées (4mm ?als ik me niet vergis ) Ik ben verheugd om jullie reacties te lezen ! Overigens zal ik dit topic wel gebruiken voor de eventuele vorderingen met foto's ( echter wel op langer termijn ! Maar het komt wel goed ! ) MVG Felice Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 velen gaan voor de optie van een lml blok omdat deze bedrijfszekerder is (geen platines maar elekt. ontsteking) betere velichting (12v ipv 6) en ook omldat hij een stuk sneller gaat natuurlijk. Het hangt er maar vanaf waarom je hem wil gebruiken. Als het is om 's zondags rond de kerk te rijden zou ik hem volledig origineel houden Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Feit ook dat een restauratie van een oud blokje,financieel maar weinig verwijderd is van zo een nieuw.Als je rekent op een totale revisie zit je rond de 500 a 600 euro. een nieuwe kost rond de 800. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Let wel, als je de revisie van je blokje zelf uitvoert en dus geen arbeidsloon hoeft te betalen, kom je met 200 à 250 euro toe aan onderdelen => lagers, oliekeerringen koppelingsplaten enz... Daar is wel geen nieuwe piston en een boring van je cilinder in verrekend….Jeanke. Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 24 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Ik heb een 90 eur betaald voor alle lagers, en keerringen ! Alleen hoop ik nu dat de krukas nog goed is ! Incl de originele dichtingenset. Weet iemand nog wat de originele kleuren zijn ? En wat de regelafstand van de platines zijn ? Alvast bedankt iedereen ! Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 stel uw platinés op 3mm van het bovenste punt af. en laat ze 0,35mm opengaan. vgr nico Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 24 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2009 ok dank je Nico Mij hebben ze in italië 0,4 mm aangeraden. ( bij een dealer daar in ons dorp ) Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 normaal is het idd 0,4 maar na een geruime tijd komen die op 0,45 dus ik pak 0,35 dan komen die toch op 0,4mm Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2009 super om te weten ! Bedankt Nico ! Link naar reactie
Bash Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Allen, Heb een vespa 160 GS serie 1 en zal deze graag een nieuw origineel kleurtje geven (momenteel is hij met een kwast geverft, zo gekocht). Ik zal hem graag in de originele wit/grijze kleur ref.12988714 laten spuiten maar zou de billen graag een andere kleur geven. Heeft er iemand ideeen met foto's? Zou ik hem eerst laten zandstralen en metaliseren en waar? Prijs voor zandstralen? Link naar reactie
Cult Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 uwe eigen topic niet goed genoeg? Link naar reactie
Bash Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Amaai Sorry, te snel op verzenden gedrukt. Nog nooit foutje gemaakt? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 27 februari 2009 Delen Geplaatst: 27 februari 2009 eerst denken, dan typen, dan denken, dan verzenden Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 4 maart 2009 Delen Geplaatst: 4 maart 2009 Iets wat ik ook beter had gedaan vroeger Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 4 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2009 lol dan denk ik dat er nog eens op mijn vragen geantwoord is... is er weer OFF topic gereageerd Zo geeft men eens mens dus een beetje hoop doch, helaas. MVG Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 5 maart 2009 Delen Geplaatst: 5 maart 2009 @hollow: das ook niet aardig voor Bash als beginnende poster! Maar je had je antwoord al toch; das beter dan dat het offtopic gaat voordat je antwoorden hebt Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 5 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2009 Das waar natuurlijk Kom jij trouwens naar de customshow zaterdag ? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 5 maart 2009 Delen Geplaatst: 5 maart 2009 Helaas niet - ik keek er naar uit om eens wat gezichten bij nicknames te zien, maar onze familiewintersportvakantie is komende week; ook leuk, alleen qua planning weinig tegenin te brengen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.