Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 250 gts abs


woodboy

Aanbevolen berichten

Hey ,vandaag een 2de hands 250gts abs gekocht,maar heb wel enkele,voor jullie misschien belachelijke vragen. Hopelijk kan iemand mij geruststellen. Deze Vespa heeft een groot windscherm en als ik er nu 40 of 120 mee rijd en ik laat m'n stuur los begint het stuur langzaam te waggelen van lings naar rechts maar blijft wel mooi rechtdoor rijden,zou het kunnen dat er iets aan de vork is of aan de ophanging of is dat gewoon door de wind die tegen het scherm duwt. Wat ik ook niet kon navragen is of het normaal dat die abs zo een tsching geluid maakt als je stopt? Alvast bedankt.

Link naar reactie

Waar jij het over hebt noemen wij steer wobbling. Het is een gekend gegeven bij een gts. Met het grote scherm op je wesp, mag je ook niet boven de 100 gaan om veiligheidsredenen. Wat heel veel vespisten doen, is hun scherm gaan inkorten. Het verhoogd de stabiliteit, en het komt het zicht ten goede.

De wobbling, mag je normaal maar hebben tussen de 40 en 60 km/u en wanneer je je stuur met één hand loslaat.

De oplossing om dit weg te werken, is om zwaardere gewichten aan je stuur te bevestigen.

Link naar reactie
En als een mens 2 linkerhanden heeft bestaat er nog altijd een kort schermpje aan 66 euro excl. BTW. Wat de schoonheid betreft allemaal goed en wel dat het mooier oogt zonder scherm maar het heeft echt wel zijn effect en neemt de wind weg van het bovenlichaam.

Ik heb sinds oktober een ET4 (zonder windscherm) en gisteren zijn wij gaan kijken naar een ET4 voor mijn vriend met windscherm. Testritje gemaakt, en 't is inderdaad een merkelijk verschil qua kou en wind. Mijn vriend vindt dat windscherm maar niks, dus heb hem gezegd dat hij dat op mijne ET4 mag monteren. En van zodra dat het beter weer wordt, gaat het er terug af :o)

Link naar reactie
tis geen zicht, maar eens ge een windscherm gewoon zijt, rijdt ge nooit meer zonder...

dit is helaas helemaal waar

Hetzelfde geldt voor zo'n beenkleed. Dit is een nóg véél lelijker ding, maar één keer door de stromende regen en je bent verkocht. Enkel een goede jas en je komt altijd droog aan. Op een GTS worden je benen zelfs verwarmd door de uitgang van de waterkoeling.

Link naar reactie

Marc, wel even bij vermelden dat je dit speciaal laten maken hebt hé en niet te vinden is in de handel ;-)

Al goed dat er zo van die VCG leden zijn die een draaibank hebben staan hé of je kon er zakjes kleingeld aanhangen om die wobbling weg te krijgen ;-)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...