woodboy Geplaatst: 21 februari 2009 Delen Geplaatst: 21 februari 2009 Hey ,vandaag een 2de hands 250gts abs gekocht,maar heb wel enkele,voor jullie misschien belachelijke vragen. Hopelijk kan iemand mij geruststellen. Deze Vespa heeft een groot windscherm en als ik er nu 40 of 120 mee rijd en ik laat m'n stuur los begint het stuur langzaam te waggelen van lings naar rechts maar blijft wel mooi rechtdoor rijden,zou het kunnen dat er iets aan de vork is of aan de ophanging of is dat gewoon door de wind die tegen het scherm duwt. Wat ik ook niet kon navragen is of het normaal dat die abs zo een tsching geluid maakt als je stopt? Alvast bedankt. Link naar reactie
redpowa Geplaatst: 21 februari 2009 Delen Geplaatst: 21 februari 2009 Denk dat je jou stuur niet moet loslaten... als je niet wil vallen. Zal wel normaal zijn... als je de airodynamica een beetje bekijkt van een scherm. Groetjes Eric Ps: Houdt je stuur toch maar vast hoor. Link naar reactie
woodboy Geplaatst: 21 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2009 Had van de week al wat gelezen over trillingen op het forum daarom dat ik wat uitgetest heb. Dan denk je ook aan vanalles als je een 2de hands gaat kopen hé!Alvast bedankt voor de goede raad! Groetjes Link naar reactie
mgent Geplaatst: 21 februari 2009 Delen Geplaatst: 21 februari 2009 Waar jij het over hebt noemen wij steer wobbling. Het is een gekend gegeven bij een gts. Met het grote scherm op je wesp, mag je ook niet boven de 100 gaan om veiligheidsredenen. Wat heel veel vespisten doen, is hun scherm gaan inkorten. Het verhoogd de stabiliteit, en het komt het zicht ten goede. De wobbling, mag je normaal maar hebben tussen de 40 en 60 km/u en wanneer je je stuur met één hand loslaat. De oplossing om dit weg te werken, is om zwaardere gewichten aan je stuur te bevestigen. Link naar reactie
woodboy Geplaatst: 21 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2009 Wobbling ok! Ik ben duidelijk een leek. Bedankt voor de info. Link naar reactie
vicdubois Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Uw bandenspanning vooraan wat verhogen zal ook wel helpen; Link naar reactie
woodboy Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Heeft er iemand ervaring met het inkorten van zo'n winscherm? Met welk gereedschap wordt dat gedaan en hoe blijf je een mooie en gladde vorm behouden? Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Gewoon er af gooien dat windscherm. Maakt je vespa veel mooier. Ik denk niet dat je een windscherm kan inkorten. Niet? Ofwel neem je het kleintje, ofwel de grote... Link naar reactie
woodboy Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Mooier wel maar wel natter; ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Heeft er iemand ervaring met het inkorten van zo'n winscherm? Met welk gereedschap wordt dat gedaan en hoe blijf je een mooie en gladde vorm behouden? http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=96485 Groetjes, nero. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Ik heb er al enkele ingekort, zonder enig probleem. Je moet het zodanig doen, dat je er net kan overkijken, en zo een vrij zicht hebt op de weg. Een zaagmachine met een heel fijn zaagblad en de randen aftekenen op papiertape, en vooral niet te bruut te werk gaan. Link naar reactie
kirstenGTS Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 En als een mens 2 linkerhanden heeft bestaat er nog altijd een kort schermpje aan 66 euro excl. BTW. Wat de schoonheid betreft allemaal goed en wel dat het mooier oogt zonder scherm maar het heeft echt wel zijn effect en neemt de wind weg van het bovenlichaam. Link naar reactie
woodboy Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Zal het nog is bezien,zal het dan toch een klein beetje inkorten denk ik,alvast bedankt voor de info Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Wielen al laten balanceren? Link naar reactie
woodboy Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Nee,ook nog niet,heb hem gisteren 2de hands gekocht en ga denkelijk volledig onderhoud laten doen om te weten of hij echt ok is. Link naar reactie
Noeggie Geplaatst: 23 februari 2009 Delen Geplaatst: 23 februari 2009 En als een mens 2 linkerhanden heeft bestaat er nog altijd een kort schermpje aan 66 euro excl. BTW. Wat de schoonheid betreft allemaal goed en wel dat het mooier oogt zonder scherm maar het heeft echt wel zijn effect en neemt de wind weg van het bovenlichaam. Ik heb sinds oktober een ET4 (zonder windscherm) en gisteren zijn wij gaan kijken naar een ET4 voor mijn vriend met windscherm. Testritje gemaakt, en 't is inderdaad een merkelijk verschil qua kou en wind. Mijn vriend vindt dat windscherm maar niks, dus heb hem gezegd dat hij dat op mijne ET4 mag monteren. En van zodra dat het beter weer wordt, gaat het er terug af ) Link naar reactie
campingcosmos Geplaatst: 23 februari 2009 Delen Geplaatst: 23 februari 2009 tis geen zicht, maar eens ge een windscherm gewoon zijt, rijdt ge nooit meer zonder... Link naar reactie
GTS 250 ABS Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Ik heg zelf een gts250 met een hoog windscherm en heb totaal geel last van "wobbling". Zelfs niet tegen hoge snelheden +120. Ik weeg wel 90kg wat er misschien ook wat aan de stabiliteit bijdraagt. Dus eten maar Link naar reactie
klaasv Geplaatst: 27 februari 2009 Delen Geplaatst: 27 februari 2009 tis geen zicht, maar eens ge een windscherm gewoon zijt, rijdt ge nooit meer zonder... dit is helaas helemaal waar Hetzelfde geldt voor zo'n beenkleed. Dit is een nóg véél lelijker ding, maar één keer door de stromende regen en je bent verkocht. Enkel een goede jas en je komt altijd droog aan. Op een GTS worden je benen zelfs verwarmd door de uitgang van de waterkoeling. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 27 februari 2009 Delen Geplaatst: 27 februari 2009 Indien je last hebt van wobbling op een Gts, komt dit bijna zeker van de topkoffer. De oplossing welke we nu hebben gemaakt, haalt ze bij mij volledig weg nu : Link naar reactie
fooraapje Geplaatst: 27 februari 2009 Delen Geplaatst: 27 februari 2009 Marc, wel even bij vermelden dat je dit speciaal laten maken hebt hé en niet te vinden is in de handel ;-) Al goed dat er zo van die VCG leden zijn die een draaibank hebben staan hé of je kon er zakjes kleingeld aanhangen om die wobbling weg te krijgen ;-) Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 27 februari 2009 Delen Geplaatst: 27 februari 2009 Sinds ik Michelin pilot sport banden op heb is de wobble bij mij zo goed als weg. Heb ook vooraan 130 laten zetten ipv 120. Link naar reactie
woodboy Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2009 Heb juist gehoord van m'n schoonvader die bij een (goei)bandenbedrijf werkt dat dit inderdaad een groot verschil kan maken! Het wordt dus nen 130 om te beginnen en aan ne goeie prijs!:-)) Mannen,bedankt voor al jullie reacties! Link naar reactie
seriespeciale Geplaatst: 26 maart 2009 Delen Geplaatst: 26 maart 2009 is het een rode vespa die je gekocht hebt met een deukje recht aan de bil ? Dan heb ik slecht nieuws voor jou deze vespa is als totaal verlies verklaard door de verzekering na een ongeval wegens chassis niet meer recht achteraan ... Link naar reactie
campingcosmos Geplaatst: 27 maart 2009 Delen Geplaatst: 27 maart 2009 Als dat zo is,... man man man Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.