Jump to content
Vespaforum.be

kirstenGTS

Members
  • Content Count

    119
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About kirstenGTS

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Me myself and i...
  • Mijn Scooter(s)
    GTS 300 SS

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Baasrode
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

810 profile views
  1. Vespa 300 GTS ss te koop. Begin 40.000km. Onderhoud deels gedaan. Moet vernieuwd worden: riem en iets in koppeling. Bij terugrit naar huis op E17volgend probleem: vermogenverlies, witte rook en koelvloeistof leeg. Vermoedelijk iets aan cilinder. Scooter heeft gebruikssporen en is wel eens omver gevallen. Ikzelf heb andere scooter aangeschaft wegens hoogdringendheid woon- werkverkeer. Dus de Vespa, met verdriet in het hart, staat thuis in de garage. Wil er iemand plezier mee doen en vraag 450Euro. Krijgt er badge tucano bij, handvatverwarming en Leovinci. Scooter moet wel afgehaald worden in Baasrode en voor alle duidelijkheid is niet rijklaar en ik doe hem weg in de staat zoals hij is. Interesse: kirstentytgat@live.be
  2. Goede motorvest, regenbroek, zoals gezegd paar droge handschoenen extra en naar de winter toe is een beenkleed een aanrader als je dagelijks woon-werkverkeer doet. Dit is ook voor 100 pr waterdicht en hpoud je wat warm. Als je dan toekomt op het werk, je motorkleding uitdoen en je bent lekker droog. Naar schoenen toe, zien voor iets dat goed tegen regen kan, of er bestaan ook 'beschermschoenen' (urban). Je kan er allemaal zo ver in gaan als je wilt. Hangt ervan af hoeveel je zelf wilt/kan uitgeven. Het is sowieso geen overbodige luxe. Ik heb bewust al jaren geen wagen en rij altijd met mijn vespa... Dus denk te weten waarover ik spreek
  3. 2.5 l/100 km...; Ge moogt met uwe Vespa sneller dan 50km/u doen zenne..; En vastlopers bij GTS moet ge al heel nonchalant zijn qua onderhoud. Geniet ervan
  4. Wat de vering betreft, die kan je harder of zachter zetten met de bijgevoegde sleutel in je gereedschapskoffer, aller plastiek zakje, in je bakje vooraan. Probeer dit mssn eerst eens uit wat er voor jou het beste aanvoelt. En dan hoef je niet hals over kop stukken van mensen uitgeven om nieuwe veringen te plaatsen zodat je er een stickertje bijkrijgt die je op je Vespa kan plakken...:) Ikzelf heb ook eerst jaren met een GTS125 gereden alvorens over te stappen naar een 300SS. Op de mijne staat er een Leovinci uitlaat. Stickertje heb ik wel niet geplakt. Persoonlijk vind ik het wel een opmerkelijk verschil tussen beide. De 300 is veel vinniger in vergelijking met de 125. Als je rond de 100km/u zit en je geeft nog wat gas bij dan merk je nog dat de scooter dit aankan. Met de 125 moet je meer je afstand inschatten want je hebt niets van power over. Ook ben ik van mening dat je soepeler en vinniger kan rijden in het druk verkeer in de stad, wat met een motor niet altijd het geval is. Was vroeger ih bezit van een BMW en een Kawasaki. Maar geef mij maar ons scooterke dat door velen onderschat wordt qua optrekken en vinnigheid. Net dat vind ik de max. En natuurlijk blijft het een scooter met een motor van 300cc. Van een 2CV kan je ook geen Ferrari prestaties verwachten. Ik rij dolgraag met mijn Vespa. Woon-werkverkeer Baasrode- Wetstraat in Brussel dagelijks. En mijn Vespa is mijn voertuig. Ik kies bewust ervoor om geen wagen te hebben. Zeker niet in het verkeer de dag van vandaag. Geniet maar van je V espa. Laat die automobilisten maar uren in de file staan.
  5. Heeft er iemand dergelijk zijkant liggen. Effectief het plastic onderstel van de zijbil. Mijne is geschonden van een uitschuivertje. Bedankt alvast Kirsten
  6. Laatste flitsboete was 141€... Dus vermoed dat ik iets te snel reed... Probeer me meestal rond de toegelaten snelheid te houden met max van 10km/u teveel. Maar af en toe 'kot' eens opendraaien is ook wel aangenaam. Ik persoonlijk vind het aangenaam rijden tssn de 100-120km/u. Anders rij je toch niet met een 250 of 300.
  7. Ik heb zelf onlangs problemen gehad met mijn 300GTS. Motor sputterde tegen, resette zich constant. Dit gebeurde steeds als ik in putten of op slecht wegdek reed. Na 3tal keren naar mijn Vespa dealer van toen te gaan, die me redelijk ah lijntje heeft gehouden! Vespa veel in de garage en na tal van onnodige kosten bij mijn vroegere en BETROUWBARE Vespa dealer gaan aanbellen. Nl De Pauw in Evergem. Wat bleek: ik heb deze Vespa 2de hands gekocht met weinig km op de tellers. De Vespa had geruime tijd stil gestaan en de vorige eigenaar had de batterij veranderd. Juiste batterij maar was net iets te klein. Wat bleek: na ettelijke maanden van kopzorgen en kosten, op 5 minuten buiten bij De Pauw: 15euro betaald, nog dekseltje gekregen voor mijn beenscherm... Diagnose: batterij stond te los en telkenmale gaf dit een storing. Batterij is goed vastgezet geweest en heb sindsdien geen problemen meer gehad. Dank u Rob! Ik zat ook met de handen in het haar en kon er achteraf mee lachen, wel beetje groen na al de onnodige kosten die ik heb moeten doen.
  8. Kan er iemand mij helpen? Mijn vespa ss heeft een 23.000km. De laatste tijd sputtert de motor als ik rij. Het gele lichtje van de injectie gaat branden, alsook het rode controlelampje op het dashbord. Dit duurt telkens een seconde ofzo. De motor sputtert dan even. Je kan het vergelijken met precies een vuitlje in de benzine of dat er lucht ofzo bijkomt. Ik ben nu al verschillende keren naar mijn vespadealer geweest: benzinepomp is veranderd, de kleppen, spuitstukje van injectie en nog één en ander...:) Kostelijke affaire op den duur. Probleem is dat het erger wordt en ik me afvraag of dit wel goed kan zijn voor de motor. Heeft er iemand dezelfde ervaring al gehad of eventueel weet wat het probleem kan zijn? De firma dankt u voor de reacties
  9. Kan er iemand mij helpen? Mijn vespa ss heeft een 23.000km. De laatste tijd sputtert de motor als ik rij. Het gele lichtje van de injectie gaat branden, alsook het rode controlelampje op het dashbord. Dit duurt telkens een seconde ofzo. De motor sputtert dan even. Je kan het vergelijken met precies een vuitlje in de benzine of dat er lucht ofzo bijkomt. Ik ben nu al verschillende keren naar mijn vespadealer geweest: benzinepomp is veranderd, de kleppen, spuitstukje van injectie en nog één en ander...:) Kostelijke affaire op den duur. Probleem is dat het erger wordt en ik me afvraag of dit wel goed kan zijn voor de motor. Heeft er iemand dezelfde ervaring al gehad of eventueel weet wat het probleem kan zijn? De firma dankt u voor de reacties
  10. Voila, handvatverwarming staat erop. Toch iets omslachtiger dan gedacht om te installeren maar al bij al gelukt. Heb wel een dikke week moeten wachten vooraleer het is toegekomen. Eerste ritje net achter de rug met warme handen. We zullen nu wel zien wat het in de winter zal zijn maar geeft de indruk van toch goed te verwarmen. Ben content voor mijn 50 euro. Dus wat verwarmde handschoenen betreft: kan goed zijn maar toch veel geld voor wat het is. Nu hopen dat mijn handvatverwarming blijft werken natuurlijk... Dus voor wie interesse heeft: op de site van Heingericke nl. Oxford heated grips voor 50euro. Zonder verzendkosten. In België zijn ze stukken duurde en vragen ze zelfs verzendkosten.
  11. Ik heb zelf nog tijdje met motor gereden met handvatverwarming en weet zeker dat het in de winter een verschil maakt. Aangezien onze batterij niet zo krachtig is vroeg ik me af of dit op een scooter wel het gewenste effect geeft. Na wat surfen op het net: handvatverwarming.nl heeft de oxford hotgrips voor scooters niet meer in voorraad. In België liggen de prijzen hoger en zijn ze precies moeilijk verkrijgbaar... Toch op de site van Hein Gericke nl. deze hotgrips gevonden voor 50euro... Hou jullie op de hoogte.
  12. Na al die jaren de winterkoude getrotseerd te hebben ga ik er dit jaar toch eens werk van maken om handvatverwarming op de vespa te zetten. Wie heeft dit al? Welke merken? En wat zijn de voor- en nadelen van de bij jullie geplaatste handvaten? Kwestie van wat achtergrondinfo te hebben. En eens wat warmere handen deze winter.
×
×
  • Create New...