Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoe motorblok roestvrij bewaren?


steven1

Aanbevolen berichten

Ik ga een 200cc onder mijne px 125 steken.

Nu zou ik graag mijn 125cc motorblok een aantal jaren willen bewaren in de kleerkast :) of dergelijk

Hoe en wat moet ik in acht nemen om deze niet inwendig te laten roesten?

Zo dat ik na een aantal jaren zonder problemen die er terug kan onder plaatsen

En dit omdat mijn vriendin er mischien mee zou rijden (rijbewijs 125) of als er ooit een technise keuring komt!

alvast dank voor de goede raad

Link naar reactie

Bougie uit draaien, een beetje olie in de cilinder doen, een paar keer kicken, bougie terug opvijzen.

Carbu leeg maken, gat naar cilinder afdekken met een plastizakje en rekker evenals de uitlaat.

Als de motor recht bewaard wordt, mag de olie in de boite blijven, anders deze verwijderen.

De motor op een droge plaats bewaren die niet onderhevig is aan grote temperatuurschommelingen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

en vergeet ook niet wat olie in het gat van de carbu te spuiten om de krukas extra vettig te maken en zeker goed aan het vliegwiel ronddraaien.

Huidige carter olie zou ik aflaten en nieuwe erin doen.

Gebruikte olie kan onderdelen beschadigen.

en dan het blokje goed instoppen en zeg dan maar eens zachtjes ertegen, "slaapwel" tot ?

Gr nico

ps mijn VL3 en VM (faro basso) blokjes liggen nu ook al een goeie tijd op zolder te slapen,denk zo'n 4 jaar al,normaal als alles vettig staat binnenin kan het geen kwaad.

Als deze tenminste niet te vochtig staat.

Oja neem uw vliegwiel eraf en vet de binnenkant ook maar in en de spoelen ook,

vroeger gaven we de spoelen een klein likje verf,trouwens piaggio deed het vroeger ook

Link naar reactie

Allemaal bedank voor de orginele en SUPER tips!!!

Zou men de motor niet beter in kranten papier wikkelen?

Dat trekt het vocht van de motor!

Vroeger staken ze dat ook in schoenen of bottinen om het zweet er uit te trekken :)

p.s kan men in principe zo een motor 5-10-15 jaren bewaren? niet dat ik het van plan ben maar ben benieuwd naar de reacties

grts steven

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...