Sutra Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Ik heb een vespe 50s besteld, maar ik zou hem iets harder willen laten gaan zo'n 65kmh. Wat is de makkelijkste oplossing en is dit slecht voor je vespa? Link naar reactie
JohanR Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 nee, slecht voor je portefeuille en je strafblad Link naar reactie
Bulldog Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Zou je niet eerst 's een tijdje rijden zoals je hem krijgt? Je kan daarna nog altijd beginnen tunen, met alle risico's vandien. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Ik heb hier een onbekende tuning kit liggen voor een onbekende prijs. Kan je een onbekend bedrag op mijn onbekende rekening storten. Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Sutra, is degene die je zal hebben een oldtimer? Laat dat opdrijven zo, waste of time and money. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 ik neem aan dat het over een nieuwe 's' gaat. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 ik neem aan dat het over een nieuwe 's' gaat. het is wel belangrijk om te weten of het een ouwe of een neiuwe is...? grtz Link naar reactie
Sutra Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Het is een nieuwe S, en natuurlijk ga ik er een tijd 'normaal' op rijden maar zou hem na een maand of 2 toch wat sneller willen laten gaan.. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Een 4-takt tunen? Ofwel geloof je nog in sprookjes of je hebt geld teveel... ;-) Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 dom dom dom... als je sneller wil dan 50 koop dan een 125. heb je geen rijbewijs voor een 125 ga het dan halen want de boetes die je krijgt al ze je pakken met een opgevoerde brommer zijn al snel de helft van je rijschool. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Kom dan tegen de tijd dat je er 2 maanden op gereden hebt maar even vertellen hoe je scoot rijdt. Heb je ook nog even tijd om de mensen hier te leren kennen (rondje bier doet het goed); pas als men hier weet dat je echt bent bestaat de kans dat je antwoord krijgt op tuning vragen... Tot die tijd ben je 'anoniempje' - of de politie... Snappie? Daarbij rijd het gros van de mensen hier op oud ijzer, niet op plastic scooters... En alhoewel het best gezellig is hier, vraag ik me af of je hier wel op het goeie forum terechtgekomen bent met je vraag! Link naar reactie
EriX Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 http://www.modernvespa.com/forum/index.html Link naar reactie
mgent Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 http://www.modernvespa.com/forum/index.html Zelfs daar gaat hij het niet vinden, want er bestaan geen stukken om een 50s te tunen en sneller te laten rijden.Zijn enkel beschikbaar voor de 125 en 150. Dus rij zoveel mogelijk bergaf en de wind in de rug als je snelheid wil. Link naar reactie
JohanR Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 tweede deel van je naam = Kama ?? graptje hé (voor ik de banbliksems krijg toegestuurd) Link naar reactie
luc180 Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Een 4-takt tunen? Ofwel geloof je nog in sprookjes of je hebt geld teveel... ;-) Een nieuwe Vespa S 50cc is tot nader order een 2T... en daar kan je alle bekende truken (die IK hier niet in detail ga omschrijven...) op toepassen om het voertuig op te kietelen. Vergeet niet dat de garantie op de motor komt te vervallen als je er zelf aan 'prutst' of laat prutsen. Tenzij we het hier hebben over de laatste nieuwe Vespa S 50cc 4T 4 klepper. In dit geval zou ik er maar afblijven: deze voertuigen zijn electronisch begrenst. Luc Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 8 februari 2009 Delen Geplaatst: 8 februari 2009 idd man, rij gewoon niet opgevoerd rond. Ten eerste krijg je zowiezo makkelijker problemen met je motor en ten tweede is het het risico niet waard. Je krijgt zowiezo een boete voor onerzekerd rijden omdat je voertuig niet conform het GVA is. Dat bedraagt al snel een 1000 euro. Ten derde is het de moeite niet om sneller te gaan als je in een stad ofzo woont. Je mag toch overal maar 50km/h. De nieuwe vespas trekken trouwens behoorlijk snel op en rijden erg vlot. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 februari 2009 Delen Geplaatst: 8 februari 2009 Een nieuwe Vespa S 50cc is tot nader order een 2T... Tenzij we het hier hebben over de laatste nieuwe Vespa S 50cc 4T 4 klepper.Luc ??? Dus toch 4T mogelijk ??? Link naar reactie
luc180 Geplaatst: 10 februari 2009 Delen Geplaatst: 10 februari 2009 Indeed. In Vespa S-uitvoering sinds een kleine twee maand leverbaar, met een nieuwe 4-kleps motor. Vervangt de 2T-Vespa S. Zou een bijzonder laag verbruik moeten koppelen aan het acceleratievermogen van een 2T. Ik zelf heb er nog geen ervaring mee, maar 't schijnt goed te bollen. Maar 4 klepjes op een 50cc... we zullen ons vergrootglas maar eens van onder het stof halen. Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 10 februari 2009 Delen Geplaatst: 10 februari 2009 Vario ring eruit en hij zou 68 per uur moeten halen. 4T kan je ook tunen maar er zijn bij mijn ng geen kitjes voor die 4 klepsblok uitlaten ook niet. ciao Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 10 februari 2009 Delen Geplaatst: 10 februari 2009 idd man, rij gewoon niet opgevoerd rond. Ten eerste krijg je zowiezo makkelijker problemen met je motor en ten tweede is het het risico niet waard. Je krijgt zowiezo een boete voor onerzekerd rijden omdat je voertuig niet conform het GVA is. Dat bedraagt al snel een 1000 euro. Ten derde is het de moeite niet om sneller te gaan als je in een stad ofzo woont. Je mag toch overal maar 50km/h.De nieuwe vespas trekken trouwens behoorlijk snel op en rijden erg vlot. Ja het mag niet, dat weten we allemaal. Je kan ook nog buiten de stad rijden met een scooter. ciao Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.