Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa importeren uit UK


Aanbevolen berichten

Ik heb gemerkt de de prijzen van motorscooters in Engeland spectaculair goedkoper zijn sinds het Pond gedaald is in waarde. Een Vespa GTS 300 betaal je bij Metropolis in Londen 3671 Pond (btw 15% inclusief).

Als je weet dat de Pond ongeveer gelijk is aan de Euro dan wordt dit wel heel verleidelijk. Heeft iemand ervaring met het invoeren van een motorscooter uit Engeland?

Link naar reactie

even serieus: Ook al aan gedacht. Moeten we dat zo zeker zijn van die wisseling van de kant van de achterrem en de plaats van de knipperlichten? Kan dat iemand bevestigen. Wat de invoer betreft denk ik: kopen in Engeland, btw niet betalen (dus 15% aftrekken) want het is voor uitvoer. Invoeren in België (dus transport en verpakking betalen voor de boot want je mag er nog niet mee rijden), hier nog es 21% btw betalen en inschrijven. Door het transport kan je voordeel van om en bij de 500€ en misschien wat miserie als sneeuw voor de zon verdwijnen...

Tenzij er ander mogelijkheden zijn?

Link naar reactie

Je koplamp wijst naar de andere kant van de weg dan hier nodig is, dat is het enige verschil (ahgi).

Als je transport kunt 'regelen' met een bekende en een busje gaat het natuurlijk makkelijker... en hoe zit et met je garantie?

Link naar reactie

Zolang de vespa niet over de nodige import documenten beschikt, kan je hem hier ook niet laten verzekeren, en kan je er ook geen nummerplaat voor krijgen. Dus je kan er ook niet mee rijden om hem naar hier te brengen. En aangezien je particulier bent en niet over een btw nummer beschikt, denk ik dat je hem ook niet btw vrij kan invoeren.

De koplamp is wel degelijk anders georiënteerd dan de lampen hier, dus die zal je ook moeten vervangen.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 9 maanden later...

Ik heb onlangs mijn Vespa GT125 geimpporteerd vanuit Engeland naar Nederland vanwege verhuizing. Hij stond dus al op mijn naam en ik had hem al een paar jaar. Het was redelijk gemakkelijk maar je moet inderdaad even een nieuwe koplamp kopen en er in schroeven. Kost zo'n 80 Euro en is makkelijk zelf te doen. Codes die op de lampen gegraveerd staan zijn wat verwarrend want ze zijn zowel in Engeland als in Europa hetzelfde. Je kunt het echter zien aan de spiegel in de lamp, de 2 schuine lijnen die de lichtbundel sturen wijken iets af en de hallogeen lamp zit er in de Engelse versie schuin in gemonteerd terwijl de Europese gewoon recht zit. Affijn, lang verhaal maar het is eigenlijk heel makkelijk, gewoon even een andere lamp bestellen.

Verder kostte de keuring me zo'n 130 Euro en de BPM (invoerbelsting) was 88 Euro. Een nieuwe nummerplaat laten maken kostte 12,50Euro. Voila voor zo'n 300-350 Euro klaar. Let wel, dit is een Vespa die in 2004 voor het eerst de weg opging en in 2010 werd geimporteerd en dat scheelt wat invoerbelasting

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...