wbiliet Geplaatst: 5 februari 2009 Delen Geplaatst: 5 februari 2009 Ik heb gemerkt de de prijzen van motorscooters in Engeland spectaculair goedkoper zijn sinds het Pond gedaald is in waarde. Een Vespa GTS 300 betaal je bij Metropolis in Londen 3671 Pond (btw 15% inclusief). Als je weet dat de Pond ongeveer gelijk is aan de Euro dan wordt dit wel heel verleidelijk. Heeft iemand ervaring met het invoeren van een motorscooter uit Engeland? Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 februari 2009 Delen Geplaatst: 5 februari 2009 Vergeet niet dat het stuur rechts staat bij de Engelse vespa's. Groetjes, nero. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 5 februari 2009 Delen Geplaatst: 5 februari 2009 Voor en achterrem zijn daar ook omgewisseld, net als de knipperlichten. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 5 februari 2009 Delen Geplaatst: 5 februari 2009 Ook het voor- en achterwiel is omgewisseld. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 5 februari 2009 Delen Geplaatst: 5 februari 2009 Spullen die ze uit italie halen zijn daarentegen gruwelijk duur geworden in de UK: Malossi 172 kit ging afgelopen maanden van 165 naar 270 pond :S Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 even serieus: Ook al aan gedacht. Moeten we dat zo zeker zijn van die wisseling van de kant van de achterrem en de plaats van de knipperlichten? Kan dat iemand bevestigen. Wat de invoer betreft denk ik: kopen in Engeland, btw niet betalen (dus 15% aftrekken) want het is voor uitvoer. Invoeren in België (dus transport en verpakking betalen voor de boot want je mag er nog niet mee rijden), hier nog es 21% btw betalen en inschrijven. Door het transport kan je voordeel van om en bij de 500€ en misschien wat miserie als sneeuw voor de zon verdwijnen... Tenzij er ander mogelijkheden zijn? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Je koplamp wijst naar de andere kant van de weg dan hier nodig is, dat is het enige verschil (ahgi). Als je transport kunt 'regelen' met een bekende en een busje gaat het natuurlijk makkelijker... en hoe zit et met je garantie? Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Ben je daar zeker van? Bij auto's ja, maar bij de vespa schijnt hij volgens mij gewoon recht vooruit. Busje kost ook wel wat natuurlijk ;-) Link naar reactie
wbiliet Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Ik zou, indien mogelijk, willen rijden van Engeland naar Belgie. Een voorlopige verzekering zou geen probleem mogen zijn. Zou het mogelijk zijn om een voorlopige nummerplaat te bekomen? Link naar reactie
mgent Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 Zolang de vespa niet over de nodige import documenten beschikt, kan je hem hier ook niet laten verzekeren, en kan je er ook geen nummerplaat voor krijgen. Dus je kan er ook niet mee rijden om hem naar hier te brengen. En aangezien je particulier bent en niet over een btw nummer beschikt, denk ik dat je hem ook niet btw vrij kan invoeren. De koplamp is wel degelijk anders georiënteerd dan de lampen hier, dus die zal je ook moeten vervangen. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 6 februari 2009 Delen Geplaatst: 6 februari 2009 je kan een transit-plaat aanvragen en een verzekering afsluiten om de vespa tot hier te rijden. Zo wordt het toch gedaan met auto's. Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 24 augustus 2009 Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 Hoe zit het eigenlijk met 2e hands vanuit Engeland. Indien daar ok ingeschreven geweest en in bezit van de nodige papieren, zou dat lukken? Link naar reactie
jojajo Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 Ik heb onlangs mijn Vespa GT125 geimpporteerd vanuit Engeland naar Nederland vanwege verhuizing. Hij stond dus al op mijn naam en ik had hem al een paar jaar. Het was redelijk gemakkelijk maar je moet inderdaad even een nieuwe koplamp kopen en er in schroeven. Kost zo'n 80 Euro en is makkelijk zelf te doen. Codes die op de lampen gegraveerd staan zijn wat verwarrend want ze zijn zowel in Engeland als in Europa hetzelfde. Je kunt het echter zien aan de spiegel in de lamp, de 2 schuine lijnen die de lichtbundel sturen wijken iets af en de hallogeen lamp zit er in de Engelse versie schuin in gemonteerd terwijl de Europese gewoon recht zit. Affijn, lang verhaal maar het is eigenlijk heel makkelijk, gewoon even een andere lamp bestellen. Verder kostte de keuring me zo'n 130 Euro en de BPM (invoerbelsting) was 88 Euro. Een nieuwe nummerplaat laten maken kostte 12,50Euro. Voila voor zo'n 300-350 Euro klaar. Let wel, dit is een Vespa die in 2004 voor het eerst de weg opging en in 2010 werd geimporteerd en dat scheelt wat invoerbelasting Link naar reactie
jojajo Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 PS, dat was particulier en over BTW werd niet gerept, tenzij dat al in die 88 Euro invoerbelasting was inbegrepen. Link naar reactie
jojajo Geplaatst: 4 juni 2010 Delen Geplaatst: 4 juni 2010 PS, dat was particulier en over BTW werd niet gerept, tenzij dat al in die 88 Euro invoerbelasting was inbegrepen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.