Geert_ Geplaatst: 29 januari 2009 Delen Geplaatst: 29 januari 2009 Hey, Ik heb een cilinder waar een stukje van een rib is afgebroken. Er bestaan blijkbaar nogal wat verschillende meningen over het lassen van cilinders. Sommigen beweren dat er absoluut geen probleem is voor het lassen van een rib zolang het binnenwerk van de cilinder maar niet geraakt wordt. Anderen wijzen op het risico van scheeftrekken van de cilinder bij gebruik (lees verwarming/verhitting) met een vastloper tot gevolg. Kan het verschil uitmaken op de wijze waarop gelast is ? Vergt het cilindermateriaal een speiale manier van lassen ? Onlangs heb ik vernomen dat een cilinder kan gelast worden maar eerst in zijn geheel moet worden verwarmd (vb in een over). Wat is er eigenlijk van aan ? Geert. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 29 januari 2009 Delen Geplaatst: 29 januari 2009 Ik had een cilinder liggen waarvan het aansluitstuk voor de uitlaat volledig afgebroken was. Ben hiermee naar een bevriende lasser geweest en die heeft dat daar mooi terug tegengelast. Omdat 't gietijzer is vraagt dat enige handigheid, en er komt inderdaad veel spanning op, maar ik heb er sedertdien geen last meer mee gehad. Mijn cilinder werd niet voorverwarmd in de oven, gewoon stukken tegen elkaar gezet en gelast... Voor een koelvin vraag ik me wel af of dat wel de moeite is om dat te lassen... Link naar reactie
kadé Geplaatst: 29 januari 2009 Delen Geplaatst: 29 januari 2009 gietijzer kan je lassen met elektroden (baguetten) ofwel moet je de stukken aan elkaar braseren met - ik dacht - messing K Link naar reactie
gunter Geplaatst: 30 januari 2009 Delen Geplaatst: 30 januari 2009 gietijzer kan je lassen met elektroden (baguetten) ofwel moet je de stukken aan elkaar braseren met - ik dacht - messingK dat klopt zoals een zwerende vinger;) Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 30 januari 2009 Delen Geplaatst: 30 januari 2009 als het slechts over 1 koelvin gaat zou ik die moeite niet doen en er gewoon zo mee rijden Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 31 januari 2009 Delen Geplaatst: 31 januari 2009 als het slechts over 1 koelvin gaat zou ik die moeite niet doen en er gewoon zo mee rijden een enkele koelrib maakt niet veel uit hoor.. grtz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.