Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lassen van een cilinder


Geert_

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb een cilinder waar een stukje van een rib is afgebroken. Er bestaan blijkbaar nogal wat verschillende meningen over het lassen van cilinders.

Sommigen beweren dat er absoluut geen probleem is voor het lassen van een rib zolang het binnenwerk van de cilinder maar niet geraakt wordt. Anderen wijzen op het risico van scheeftrekken van de cilinder bij gebruik (lees verwarming/verhitting) met een vastloper tot gevolg.

Kan het verschil uitmaken op de wijze waarop gelast is ?

Vergt het cilindermateriaal een speiale manier van lassen ?

Onlangs heb ik vernomen dat een cilinder kan gelast worden maar eerst in zijn geheel moet worden verwarmd (vb in een over).

Wat is er eigenlijk van aan ?

Geert.

Link naar reactie

Ik had een cilinder liggen waarvan het aansluitstuk voor de uitlaat volledig afgebroken was.

Ben hiermee naar een bevriende lasser geweest en die heeft dat daar mooi terug tegengelast.

Omdat 't gietijzer is vraagt dat enige handigheid, en er komt inderdaad veel spanning op, maar ik heb er sedertdien geen last meer mee gehad.

Mijn cilinder werd niet voorverwarmd in de oven, gewoon stukken tegen elkaar gezet en gelast...

Voor een koelvin vraag ik me wel af of dat wel de moeite is om dat te lassen...

Link naar reactie
als het slechts over 1 koelvin gaat zou ik die moeite niet doen en er gewoon zo mee rijden

een enkele koelrib maakt niet veel uit hoor..

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...