Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vnb 125, kopen of niet? waar let ik op?


tinustechniek

Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben nieuw op dit forum en ben dus leek op vespagebied. Ik heb al een paar brommers gehad, allen tweetakt, nu rijdt ik met een yamaha fs1 2ru. Als ik tijd heb sleutel ik ook mee aan brommers van vrienden en broers, lees zundapp, kreidler, sparta. Mijn FS1 rijdt heeeel lekker en ik ben er echt verliefd op maar in augustus heb ik 2 jaar mijn rijbewijs en kan ik dus met een 125cc gaan rijden. Nu heb ik een vnb 125 gevonden in nederland, die gast zegt dat hij compleet is maar ligt uit elkaar. Hij wilt er 700 euro voor. ik ga over een goed weekje kijken maar ik vroeg me af waar ik best op kan letten. Zoals ik reeds zei, weet ik zo goed als niks van vespa's.als hij compleet is moet het geen probleem zijn om hem op te knappen en te laten rijden, zover snap ik 2taktmotoren nu wel, maar mijn vraag is waar ik best op kan letten, of 700 euro teveel is voor een vnb ('65) die uit elkaar ligt, en of iemand ervaring heeft met een 125 tweetakt in te schrijven als motor voor rijbewijs B. waarschijnlijk zitten er geen papieren bij dat frame. Bedankt!! groeten Martijn

ps dit bericht staat ook al bij restauratie, ik wist niet goed waar ik het moest zetten, niet bedoeld als spam

Link naar reactie

GEEN PAPIEREN, NIET KOPEN!!!

als je hem fatsoenlijk wil inschrijven, dan moet je zeker de papieren hebben. als je hem koopt dan moet de verkoper hem ook eerst uitschrijven in nederland dacht ik.

verder is 700 wel een mooie prijs als je de huidige prijzen ziet als het frame toch nog in goede staat is. recht, hard,...

voor dingen waar je op moet letten moet je maar eens kijken bij de FAQ hierboven aan het scherm.

groeten

Link naar reactie

hmja dat inschrijven, valt daar geen mauw aan te knopen? op mijn fs1 rijdt ik gewoon zodner papieren, ik zeg dat hij van voor 73 of wa is het is,dat er nooit papieren bij hebben gezeten en ze doen meestal niet moeilijk. de meeste flikken weten niet dat hij van 86 is. zou je zoiets ook niet kunnen flikken met een 125? we hebben van een hollandse zundapp ook een belse gemaakt door er gewoon een B in te slagen waar de NL stond... ?

Link naar reactie

zulke post horen nergens te staan op een openbaar forum ,waar iedereen op kan .dan verschiet je er van dat het zo moeilijk is om een scooter in te schrijven en dat het steeds maar moeilijker gemaakt wordt door de betreffende diensten

grtz sidvespa

Link naar reactie

idd, ik ben het ermee eens, ten eerste doe je dat gewoon niet(papieren vervalsen staan fikse boetes op), je moest maar eens iemand aanrijden en serieuze kosten veroorzaakt hebben bij de tegenpartij... In een erger geval kom je zelf om het leven en ook al is da andere partij in fout, je laat je ouders/familie gewoon achter met een hoop kosten bovenop het verlies van hun zoon.

ten tweede zet je dat helemaal niet op een forum. Ik dacht dat ik het daarstraks al had gepost maar er is blijkbaar iets misgegaan, vraag op voorhand het chassisnummer en ga daarmee langs de politie. Dan weet je meteen of het om een gestolen voertuig gaat of niet. Als het geen gestolen vespa is, dan kan je een duplicaat aanvragen bij piaggio benelux.

Link naar reactie

ojee ik dacht eerlijk gezegd aan een legale manier... ik heb het toch nooit gehad over papieren vervalsen????? ik dacht aan nummers van kaders overzetten ofzo?? ik zal de vraag anders sstellen, stel dat ik geen papieren heb bij dat kader, kan ik die daar dan voor verkrijgen. het antwoord werd me al gegeven door bartpk. dankuwel dus. sory als ik julie forum ten schande maak.

Link naar reactie

dat kan allemaal wel gaan voor een 50cc maar voor een 125cc heb je een inschrijvingsbewijs (roze kaart) nodig onafhankelijk van welk jaar hij is om je nrplaat te kunnen krijgen. Indien deze er niet bijzit moet je de motorfiets invoeren. Hierover kan je genoeg info vinden hier op het forum.

Je hebt zeker en vast een vignet 705 nodig (douane) en de nodige documenten dat hij in nederland is ingeschreven (en eventueel uitgeschreven) is geweest

ps: nummers van kaders overzetten is ook illegaal

Link naar reactie
GEEN PAPIEREN, NIET KOPEN!!!

voor 700 kunde wel wa riskere vind ik dna hoor..

grtz

ik vind 700 euro voor een scooter waar nog veel aan gedaan moet worden en waar je dan alleen mee in de wei kan rijden.

volgens mij krijg je hem tegenwoordig niet ingeschreven op een goede mannier als je geen papieren hebt. of je moet echt veel moeite, zoekwerk en geluk hebben.

groeten

Link naar reactie
GEEN PAPIEREN, NIET KOPEN!!!

voor 700 kunde wel wa riskere vind ik dna hoor..

grtz

ik vind 700 euro voor een scooter waar nog veel aan gedaan moet worden en waar je dan alleen mee in de wei kan rijden.

volgens mij krijg je hem tegenwoordig niet ingeschreven op een goede mannier als je geen papieren hebt. of je moet echt veel moeite, zoekwerk en geluk hebben.

groeten

ja 700euro lijkt veel , maar in vergelijking met andere...

zoals ze zegge as ge echt zoekt en wil dan krijgde of kunde wel aan papiere gerake!

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...