Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Classic-Vespas.com


GS 160

Aanbevolen berichten

@ scooterboy:

Jij bent wel goed in het persoonlijk aanvallen van mensen op het forum hé. Hier ga ik dus weer in de tegenaanval:

Sinds het "stroomonderbreking schakelaartje" vertrouw ik je 100% :-)

Maar volgens mij, tenzij ik anorexia aan het krijgen ben, heb ik het nog nooit over classic-vespas.com gehad op het forum.

Heb wel al enkele keren mij gemoeit in discussies over aziatische vespa's.

Dit alles geheel ter zijde :-)

Link naar reactie

Dat plaatje klop zo hard niet, alles aan die vespa schreeuwt om hem uit zijn lijden te verlossen.

Weet je waar zo'n een vespa ideaal voor is... ... ...

voor als ge moet pissen , en er is geen boom in de buurt : )

aja en anorexia heeft niks te maken met geheugen, dat is een eetstoornis, aderverkalking daarentegen wel : )

Bericht bewerkt (13.09.2005 | 22:25)

Link naar reactie

ik versta dat toch niet hoor , acma, messerschmitt ausburg douglass enz dat kan allemaal wel maar oooo baja

flauw hoor. en toch blij zijn me de onderdelen uit azië. tsss. of een vespa nu uit indie, italie, frankrijk, rusland, of de uk komt das toch al gelijk

of denkt ge dat die nieuwe vespa's 100% italiaans zijn.? hahaha.

ps: ik heb nix gez over de slechte restauraties he.

grtzz S

Link naar reactie

dan zijn wij maar flauw en gij niet, als ge niet tegen de waarheid kunt, laat het dan. Acma kan voor mij ook niet.

Doe u zin en laat ons dan met rust

Er is hier al enkele keren aangehaald waarom aziatische vespa's zo slecht zijn, gebruik de zoek knop.

Leest gij u post eens een keer goed door, dan kunt ge mischien met u eigen lachen, wat ik doe het anders wel

Bericht bewerkt (13.09.2005 | 23:01)

Link naar reactie

tiens ik ken anders wel een paar mensen die blij zijn met hun baja en die der al jaren mee rijden zonder probs,

"dan zijn wij maar flauw en gij niet". de waarheid hahahaha - jou waarheid zeker en wij ?. niet wij jij ! :D ik denk dat de meeste mensen hier nix hebben tegen een baja of een acma waarom zouden we daar iets moeten tegen hebben?

juist he! ja ge moet et zelf maar weten he.

en btw zoekknop je moet mij niet over de zoekknop vertellen je zou beter met jezelf lachen want je hebt blijkbaar zelf nie gekeken via de zoekknop want blijkbaar ben jij een van de enige die zo negatief is tov baja of acma !

Link naar reactie

Ik ben er vlot van overtuigd dat niet alles wat uit het Verre Oosten komt persé rommel is. Er zijn wilde verhalen van aziatische rommel, er zijn ook duidelijke bewijzen van aziatische rommel (cfr het lappendeken van Luc, behoorlijke poos geleden), maar het lijkt me haast ondenkbaar dat er geen aziaten te krijgen zijn die wel ten goeie gerestaureerd zijn. Welk dat moeten wezen is mij echter een vraag.

Link naar reactie

Korte reactie;

het gaat hier over BAJAJ en niet baja,

dat lappendeken was geen BAJAJ maar een VBB,

rij zelf soms met mijn Chetak 150, made in India, en kan niet klagen

en wee diegene die ooit op mijn BAJAJ komt zeiken!!!

Bericht bewerkt (13.09.2005 | 23:39)

Link naar reactie

Gij affronteerd mij niet, trouwens ik ben niet diegene die dat spel hier veralgemeend, als ik geen acma, lml, of bajaj wil is dat niet omdat ze niet zo goed zouden zijn , verre van

Ik hou nu eenmaal van een echte italiaanse classic vespa.

Als er mensen zijn die met andere scooters willen rijden is dat hun goed recht, iedereen is toch vrij om zijn mening te hebben dacht ik zo.

maja vanaf het moment dat ge hier u gedacht zegt zit het er al tegen.

@stephan, als het onderdeel wat ik nodig heb niet meer bij piaggio verkrijgbaar is, zal ik idd naar een alternatief zoeken, maar kwalitatief zijn die aziatische onderdelen klote net zoals de pasvorm.

Bericht bewerkt (14.09.2005 | 08:59)

Link naar reactie

Al de pc's die gebruikt worden om naar dit forum te surfen zitten ook barstensvol Aziatisch gemaakte brol...

Op een ander forum heb ik gelzen dat nog 20% van de onderdelen van een vespa/Piaggio in Europa gemaakt worden... 45% in India en 35% uit China

"Last year, Piaggio also purchased 35 per cent of its accessories and components from China, together with another 20 per cent from Europe and 45 per cent from India."

volledig artikel: http://www2.chinadaily.com.cn/english/d ... 467019.htm

Bericht bewerkt (14.09.2005 | 10:15)

Link naar reactie

Folks,

Iedereen moet doen en kopen waar hij goesting in heeft!!

De verkoper daarentegen zou wel zo eerlijk moeten zijn om te zeggen WAT hij verkoopt.

Nu is het zo dat de markt overspoeld wordt met fancy Aziatische restauraties, waar men dan een badgeke van Vespa opkleeft en 10kg chroom. Onder de lak zit dan vaak inderdaad een patchwork van ijzer, alu, en nog vanalles... Daartegenover zijn er dan weer wel 3 Piaggio fabrieken in Thailand geweest; noem je dat dan ook fake?

Trouwens, Vespa’s gemaakt in de jaren 70 en 80 door Piaggio in Spanje, zijn ook legendarisch vanwege hun zeer slechte kwaliteit metaal.

En wat betreft ACMA en co: vergeet niet dat bijvoorbeeld de Duitse Messerschmitt GS veel meer waard en gezocht is dan de Italiaanse. In elke publicatie van GS-freaks en verzamelaars kan je lezen over de superieure motorkwaliteiten en afwerkingsniveau van deze scooter. En dan nog maar gezwegen van de Belgische GL en GS van MISA, Brussel!! Deze firma’s werden door Piaggio aangesproken omdat ze niet meer konden volgen in Pontedera...

Allez, rijden met die handel

N

Link naar reactie

De duitse messerschmitt kan je moeilijk vergelijken met een acma of met de spaanse versie, die zoals gezegd slecht van kwaliteit zijn.

maar nu ben je appelen met peren aan het vergelijken

Trouwens de post van HAYES is volledig naast de kwestie, uiteraard laat piaggio stuken maken in lage loon landen, maar de kwaliteit die deze stukken moeten hebben wordt wel opgelegd door piaggio, maar dat is toch compleet iets anders als waar we eigenlijk over bezig waren.

ON TOPIC zou ik zo zeggen

De vepa's die door de aziatische markt gerestaureerd worden, wie controleerd daar de kwaliteit, niemand.

En ik heb het niet over bajaj of lml, maar over die opgeknapte brol zoals de foto in de eerste post.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...