Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Classic-Vespas.com


GS 160

Aanbevolen berichten

Stanman,

Dat bedoel ik eigenlijk ook, maar had me misschien niet zo goed uitgedrukt.

Komt er eigenlijk op neer dat ge geen peer voor nen appel moet verkopen!!

Al denk ik wel dat de kwaliteitsnormen door Piaggio opgelegd ook serieus naar beneden zijn gegaan: zie PX 200 disc. Er zijn er bij VCA die daar al serieuze horrorverhalen over kunnen doen...

Link naar reactie

Ik wilde gewoon eens een boutade in de groep gooien Zolang het ontwerp/design en kwaliteitseisen vanuit de (Europese) moedergroep gebeuren, zit het wel snor.

Uiteraard is een ander vespa badge op iets minderwaardigs plakken schandalig en strafbaar, no question about that.

Ik heb gewoon problemen met het feit dat Aziatische scooters sowieso als minderwaardig beschouwd worden. Je kiest voor het kopen van zoiets omdat het veel minder kost. 'Je kan bv ook een salon kopen van 3.500 euro dat misschien de rest van je leven meegaat. Dan koop ik liever 2 of 3 verschillende salon sbij Ikea en ik zal ook die periode overbruggen.

Link naar reactie

@Salambo

waar haal je dat, het enige plastieken achterlicht staat op mijn px, en dat is het origineel van piaggio.

@ HAYES

spijtig genoeg worden die Aziatische opgeknapte scooters hier ook aan prijzen verkocht van de originele gerestaureerde.

Dus das hetzelfde als evenveel betalen aan wat jij noemt een ikea salon als aan een 3500 € salon

@rene, natuurlijk ziet hij er mooi uit, als er iets is waar die asian boy's goed in zijn dan is het wel plamuren, schuren en spuiten.

Bij vrouwen is dat hetzelfde, ge leert er 1 kennen , enorm knap en s'morgen schrikt ge u halfdood omdat de smink eraf is : )

Bericht bewerkt (14.09.2005 | 11:43)

Link naar reactie

@ Hayes

Jawadde, wat een redenering. Het typevoorbeeld van de wegwerpconsument, het kortetermijndenken en de oorzaak van veel dingen die mislopen in de wereld... Alles moet tegenwoordig zo goedkoop mogelijk, modieus en ready-to-use zijn. Als Piaggio 50 jaar geleden zo had gedacht, dan reden we nu allemaal met een booster rond.

Veel plezier in het containerpark... alzo sprak de wereldverbeteraar in mij ;-)

Link naar reactie

Sorry Jongens,

ben ik niet mee eens.

Ben geen expert, die lappendeken heb ik ook eens gezien. Maar hoeveel van jullie europese restauraties hebben het frame gericht?

alingnment.jpg

of zelfs tot op het blank metaal geschuurd?

Of holle ruimtes behandeld?

Ja, een enkeling zal met staalwol de motor op polieren. Of het frame laten dompelen in een zuurbad.

Maar is niet de regel bij de Europese restauraties die momenteel te koop staan. Met het uurloon van hier zou je met 6000 euro nog niet toekomen.

Die website ziet er nog niet zo slecht uit? Akkoord of het allemaal waar is laat ik in het midden, of er kinderarbeid mee gemoeid is kan ik niet zien.

En of het bedrog is ????

Maar zomaar veralgemenen is altijd gevaarlijk.

Alles wat van Indië komt is brol!

Van alle Vespa's is Lambretta de snelste!

Van alle modellen is de T5 de mooiste!

Lighten up!

Link naar reactie

Blank metaal = ja --> zandstralen (met lichte korrel+metaliseren)

holle ruimtes = ja--> laspunten van de metalen neus uitboren behandelen met metalisee spuitbus en terug lassen

motor demonteren parelstralen en reviseren

Frame richten, nog nooit een ongeval scooter gekocht, maar indien nodig wel ja(trouwens een frame dat gestuikt is, is zijn kracht verloren)

dus ja ik doe dit toch wel

En voor je zegt jama met zandstralen haal je materiaal weg, awel met een lamellen schijf op een schuurmachine ook.

dit is een prachtig voorbeeld van wat je doet bij het frame te zuiveren met een lammellen schijf.

Zoals op de foto kan je zien dat dat frame eruit ziet als golvend water, niet alleen zal er hier wat plamuur en schuurwerk aan zijn, maar het frame zal op plaatsen ook enorm dun zijn, is dit het begin van een goede restoratie??? Neen dus.

Ik wil maar zeggen, het is ongelooflijk wat je met plamuur en spuitplamuur kan rechtzetten

bare-frame.jpg

en als je goed kijkt zie zelfs nog wat roest, na 2 jaar gegarandeert blaasjes in de lak

sorry maar voor mij is dit een heel slechte basis

Bericht bewerkt (14.09.2005 | 15:08)

Link naar reactie

****, begin daar maar is aan

plamuur kan altijd barsten

daar smijt ge 2 kilo plamuur op en 6 kilo verharder

koop een goed kaderemend me wijnig roest onder zennen buik

streel is over zen kopken en als da blinkt zijt ge goe op weg

de motor kunt ge toch best een revisie geven

praat er is mee als ge over zen kopken vrijft, als ge ne stijve krijgt is het hem

hij laat je wel rijden

Link naar reactie

@ SALAMBO:

Even tussendoor:

"praat er is mee als ge over zen kopken vrijft, als ge ne stijve krijgt is het hem

hij laat je wel rijden"

moet zijn:

"praat er is mee als ge over haar kopken vrijft, als ge ne stijve krijgt is het haar

zij laat je wel rijden"

Vespa is vrouwelijk :-p

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...