Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mislukte inbraakpoging!!!


fooraapje

Aanbevolen berichten

Tijdens onze vakantie de vorige 2 weken, is er een mislukte inbraakpoging geweest bij ons! Onze buurvrouw vertelde mij zonet dat ze 3 dagen na ons vertrek om 4u15 proberen inbreken hebben in ons garage waar onze 3 wespen staan! Ze had het licht dat op de oprit schijnt (dat met een bewegingssensor werkt), 7x zien aangaan en hoorde lawaai aan de garage. Toen ze zelf lawaai maakte liepen ze nog tegen onze vuilbak en zijn gevlucht. Gelukkig stond mijn vrouwtje haar auto tegen de garage (met nog een wielklem rond het wiel) zodat de garage niet open kon (was gelijk of ik iets vermoede!). De dieven moeten dus geweten hebben dat wij op vakantie waren en dat onze hond ook niet thuis was, anders had die wel enorm veel geblaft. Dus een geluk dat wij een buurvrouw hebben die alles ziet en hoort!

Heb nu direkt het bordje van "Vespa Servico" verwijderd dat aan de garage plakte.

En vanaf nu gaat iedere keer wij weg zijn ons hekken dicht met een slot aan en als er nog één auto thuis staat, zetten we die tegen de garage en 's avonds ook. en al de papieren neem ik ook uit de Vespa's als ze thuis staan en ik neem vanaf nu kopie's mee. Ik weet dat het niet mag, maar liever dat dan dat ze weg zijn met je Vespa en met de papieren!

Grtz Michel

Link naar reactie

Wist je dat in zowat driekwart van de politiezones je aan de lokale politie kan laten weten dat je met vakantie bent. De agenten houden dan een oogje in het zeil. De Gentse politie doet dat al meer dan tien jaar. Wie met vakantie gaat, kan in het commissariaat een formulier invullen. Voor je vertrek krijg je een checklist en tips. Tijdens je afwezigheid controleert de Preventiecel het huis op inbraakveiligheid. Na je vakantie krijg je daar dan een verslag van in de bus, met eventueel beveiligingstips. De politie zal tijdens hun bezoek ook een praatje slaan met de buren, zodat iedereen het gevoel krijgt: dit huis wordt in de gaten gehouden. Wie twee weken met vakantie gaat, krijgt minstens vier keer controle.

Link naar reactie

@Joene

Dat weet ik dat je dat kan melden bij de Politie. Maar wat is 4 keer gaan kijken (dat misschien 2min in beslag neemt) op die 16 dagen dat wij weg waren! Er kwam trouwens alle dagen een vriend langs die een uur bij onze poes bleef om die wat gezelschap te houden en hij leegde ook onze brievenbus. De buren waren verwittigd toen wij op vakantie vertrokken en hielden ook een oogje in het zeil (wat ze trouwens dus goed gedaan hadden), wij doen dat ook altijd voor hun als zij weg zijn. Wij wonen in een kleine zeer rustige straat waar geen doorgaand verkeer is en waar iedereen elkaar kent. En wie hier in de straat rijd, die moet er echt zijn. Bijna iedereen past op elkaars huis als die weg is.

Maar toch bedankt om je bezorgdheid Joene.

@DJ Vespa-noize

Er was gelukkig geen enkele schade.

Link naar reactie

inderdaad - niet te veel prijsgeven op het forum/fora

hopelijk ni teveel of geen schade - ik zou zeker niet nalaten ook dit feit aan de politie aan te geven (zelfs al heb je geen inbraakschade) - dergelijke inbrekers proberen nooit op 1 plaats maar proberen op meer plaatsen tegelijkertijd hun slag te slaan

vraag ook eens even aan je buurvrouw of ze geen (raar of onbekend) voertuig van het type camionnette of auto met remorque heeft zien rondtoeren - een vespa die je steelt steek je immers ni zomaar onder je arm

hopelijk al bij al nog veel geluk - succes

grts frutsab

Link naar reactie

@Frutsab

Er zijn 2 dagen later in Lochristi (hier 5km verder) verschillende inbraken geweest in garage's, waar ze brommers gestolen hebben en ander materiaal.

De dieven waren blijkbaar te voet, want ze heeft geen auto of iets dergelijks zien staan.

Straks ga ik naar de Politie om dit te melden, maar veel zullen ze niet kunnen doen dan ons een folderke meegeven waar je moet op letten als je weg bent!

Grtz Michel

Link naar reactie
@Joene Dat weet ik dat je dat kan melden bij de Politie. Maar wat is 4 keer gaan kijken (dat misschien 2min in beslag neemt) op die 16 dagen dat wij weg waren!

tja, misschien heb je wel gelijk, maar alle beetjes helpen, toch ?

Link naar reactie
goeie tip. boor in de rails waar de wielen inrollen,net na de wielen,aan beide kanten een gat en steek daar dikke bouten in. goedkoop en veilig

ja dat heb ik ook gedaan met men vader 2 jaar terug... maar dan kunnen ze als ze binnen zijn nogaltijd na buiten , ma alle kleien beetjes helpen...

toch geluk gehad..

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...