Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kap over luchtfilter en carbutator lml


gunter

Aanbevolen berichten

Beetje aan wringen en goed omhoogtrekken. Tussen het dekseltje zit nog een rubber (om geen valse lucht te trekken!), die is goed aangespannen, daarmee dat het zo moeilijk gaat. Succes ;-)

kan het dekseltje omhoog trekken maar zit dan ergens klem ,heb het dekseltje al wat proberen te draaien maar dan lukt het ook niet en zit het nog steeds klem.

Link naar reactie

Ik had probleem ook toen ik dat deksel eraf wou halen op een LML van een vriend. Beetje wringen naar links en rechts en tegelijkertijd naar boven trekken. Het lijkt alsof het achteraan ergens aan de kader vastzit, maar dit is dus niet het geval. Gewoon wat brute kracht gebruiken (met verstand) en dan moet het wel lukken.

Is er ook geen bevestiging aan het deksel voor dat buisje van de katalysator, of is dit ergens anders vastgemaakt op de motor?

Link naar reactie

@erix,er is een bevestiging aan het dekseltje maar alles is al aangepast(anders had ik niet kunnen volgen als we naar Gent reden met de halloweenrit hé) behalve luchtfilter er komt een origineel luchtfilter van een px op maar wou ondertussen deze luchtfilter beweken

Link naar reactie
Beetje aan wringen en goed omhoogtrekken. Tussen het dekseltje zit nog een rubber (om geen valse lucht te trekken!), die is goed aangespannen, daarmee dat het zo moeilijk gaat. Succes ;-)

kan het dekseltje omhoog trekken maar zit dan ergens klem ,heb het dekseltje al wat proberen te draaien maar dan lukt het ook niet en zit het nog steeds klem.

Eerst wat naar boven en dan naar U toe draaien en trekken.

Link naar reactie
Hoe krijg ik het afdekkapje dat over de luchtfilter en de carburator zit op een lml er af?

Ik heb de 2 vijsjes los gedraaid en uitgenomen maar krijg het kapje er nog steeds niet af.

Is maar om de luchtfilter aan te passen

kapje heb ik er ondertussen afgekregen en terug op ook;-)

ik hen eens gezien naar de luchtfilter maar heb daar niets tussen gevonden,ik deed het blauwe gaas weg en kwam dan direct een witte gaas tegen maar daar zat niets tussen.

Is dit normaal zo of is de luchtfilter in de winkel al bewerkt

Link naar reactie
ik hen eens gezien naar de luchtfilter maar heb daar niets tussen gevonden,ik deed het blauwe gaas weg en kwam dan direct een witte gaas tegen maar daar zat niets tussen.

Is dit normaal zo of is de luchtfilter in de winkel al bewerkt

Ai, ai problemen! Bij een originele luchtfilter van Piaggio zit maar 1 gaas. Bij LML zijn dit er 2 (blauw en wit). De witte is overbodig (enkel als je euro3 norm wil behouden) dus die mocht weg en dus niet omgedraaid zoals jij gedaan hebt.

Normaal gezien moet je het blauwe gaas laten zitten en het witte eruit halen...

Je had dus een snede in het blauwe gaas moeten maken zodat je het witte gaas eruit kon peuteren. Dan het blauwe gaas terug dichtlijmen en laten drogen...

Je had beter eerst het topic op dit forum gelezen waar héél duidelijk wordt uitgelegd hoe je dit moet doen (de zoekfunctie op dit forum kan zéér handig zijn).

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopi ... =94549&p=2

Link naar reactie
ik hen eens gezien naar de luchtfilter maar heb daar niets tussen gevonden,ik deed het blauwe gaas weg en kwam dan direct een witte gaas tegen maar daar zat niets tussen.

Is dit normaal zo of is de luchtfilter in de winkel al bewerkt

Ai, ai problemen! Bij een originele luchtfilter van Piaggio zit maar 1 gaas. Bij LML zijn dit er 2 (blauw en wit). De witte is overbodig (enkel als je euro3 norm wil behouden) dus die mocht weg en dus niet omgedraaid zoals jij gedaan hebt.

Normaal gezien moet je het blauwe gaas laten zitten en het witte eruit halen...

Je had dus een snede in het blauwe gaas moeten maken zodat je het witte gaas eruit kon peuteren. Dan het blauwe gaas terug dichtlijmen en laten drogen...

Je had beter eerst het topic op dit forum gelezen waar héél duidelijk wordt uitgelegd hoe je dit moet doen (de zoekfunctie op dit forum kan zéér handig zijn).

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopi ... =94549&p=2

ik heb de blauwe gaas laten zitten,maar in dat topic(wat ik gelezen had) staat dat er een soort glaswol tussen zit dat ik die moest vewijderen maar dat is dus gewoon die witte gaas.

Bedankt,zal morgen dan die witte er uithalen.

Link naar reactie

Oef! Ik had begrepen uit je uitleg dat je het blauwe gaas had weggenomen. Het witte gaas is inderdaad die glaswol en die moet dus weg. Het is wel even peuteren en wringen want het gaat niet direct vanzelf, maar met wat geduld en een lang breekmesje lukt het wel. Heb je er ook al aan gedacht om die overbodige luchtfilter onder je zadel weg te nemen (vlak voor de hendels waar je je zijbillen mee open doet)? En uiteraard ook de rest aanpassen (sproeiers, uitlaat)...

Succes!

Link naar reactie
Oef! Ik had begrepen uit je uitleg dat je het blauwe gaas had weggenomen. Het witte gaas is inderdaad die glaswol en die moet dus weg. Het is wel even peuteren en wringen want het gaat niet direct vanzelf, maar met wat geduld en een lang breekmesje lukt het wel. Heb je er ook al aan gedacht om die overbodige luchtfilter onder je zadel weg te nemen (vlak voor de hendels waar je je zijbillen mee open doet)? En uiteraard ook de rest aanpassen (sproeiers, uitlaat)...

Succes!

al de rest is al aangepast(sproeiers,luchtfilter onder zadel verwijderd en sito+).

dus is het nog juist die luchtfilter.

(anders had ik jullie niet kunnen volgen toen we naar de helloween rid in Gent reden,waarvoor ik jullie nog eens bedank om niet langs de autostrade te rijden)

Link naar reactie

Ahzo, ik dacht al zoiets want je ging wel héél vlotjes vooruit met je LML. ;-)

Heb je de luchtvijs 2 slagen opengedraaid want dat was ik zelf ook vergeten te doen bij een LML van een maat? Er zit een witte plastieken schroefdop op die luchtvijs, die moet er eerst af anders blijf je daar aan draaien. Ik spreek uit ondervinding. :-(

Link naar reactie
dat is die vijs die door de luchtfilter komt?

nee dat is de ralenti, het is een schroef op de achterkant van je carbu. De LML die ik deed zat de witte beschermdop zo vast (en je kan daar niet aan met een sleutel) dat ik het achterwiel gedomenteerd heb om die dop los te krijgen. SOit onder die dop zit dus die regelschroef (benzine/luchtmengsel) helemaal dichtdraaien en 1.5 a 2 toeren terug open

tip: koop gewoon een nieuwe luchtfilter, dan bespaar je jezelf een hoop prutswerk

Link naar reactie
dat is die vijs die door de luchtfilter komt?

nee dat is de ralenti, het is een schroef op de achterkant van je carbu. De LML die ik deed zat de witte beschermdop zo vast (en je kan daar niet aan met een sleutel) dat ik het achterwiel gedomenteerd heb om die dop los te krijgen. SOit onder die dop zit dus die regelschroef (benzine/luchtmengsel) helemaal dichtdraaien en 1.5 a 2 toeren terug open

Ik bedoelde dus hetzelfde als Geert, maar dus veel slechter uitgelegd. Maar ik kon wel aan die dop/vijs met een tang en sleutel zonder het wiel eraf te halen, weliswaar met veel gepruts en gevloek.

En het was dus niet yep maar nope dat er moest staan. ;-)

Link naar reactie

Ik heb een foto gevonden waar je die schroef voor benzine/luchtmengsel goed op kan zien. Het is dus die vijs die eruit steekt onder het zwarte kapje van de carbu. Bij de LMLmotor zit er nog wel een witte plastiek schroefdop op.

px200016ck9.jpg

w640.png

Link naar reactie
Ik heb een foto gevonden waar je die schroef voor benzine/luchtmengsel goed op kan zien. Het is dus die vijs die eruit steekt onder het zwarte kapje van de carbu. Bij de LMLmotor zit er nog wel een witte plastiek schroefdop op.

http://img255.imageshack.us/img255/4160/px200016ck9.jpg

http://img255.imageshack.us/img255/px200016ck9.jpg/1/w640.png

dank u ,nu heb ik een gedacht waar die schroef van de benzine/luchtmengsel zich bevindt

Link naar reactie
heb zo juist de luchtfilter bewerkt en die schroef toe gedraaid en dan terug 2 toeren open gedraaid

2 toeren uitdraaien kan te veel zijn (was toch zo bij mijn LML), ik zou eerst proberen met 1,5 toer uitdraaien.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...