Brett Geplaatst: 16 november 2008 Delen Geplaatst: 16 november 2008 Ik zit met een olieprobleem:) Ik bezit een PK50XL en als ik langs de onderkant kijk, kant van de motor, zie ik op de boite een soort ontluchter zitten,( bout met kapje op), is dit een ontluchter en zoja kan hij langs hier z'n olie uitspuwen?? Tis echt lelijk, gisteren m'n wiel uitgehaald en de band kleeft echt van de olie. Er zit een nieuwe dichting tss uitlaat en bocht aangezien ik dacht dat het eerst daarlangs kwam, mr tevergeefs... Iemand enig idee?? Link naar reactie
smitspieterke Geplaatst: 16 november 2008 Delen Geplaatst: 16 november 2008 denk dat jij het echt gewoon over de olie-aflaat-bout hebt mijnen beste. dus als het daar olie lekt zout best kunne da ge een nieuw ringeske moet steken zodat er geen motor-olie meer uit kan. en olie uit een uitlaat lijkt mij ook nogal straf. Link naar reactie
Brett Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2008 Alleszins niet de aflaatbout voor m'n boite-olie. Die bout die ik bedoel zit bovenaan m'n boite. Der druipt olie uit m'n uitlaat wanneer ik 's morgens start, dus waarom niet tss uitlaat en bocht? Link naar reactie
smitspieterke Geplaatst: 16 november 2008 Delen Geplaatst: 16 november 2008 onverbrande menging dan? want daar carterolie? Link naar reactie
Brett Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2008 Dat zou kunnen, misschien best es m'n motorblok volledig reinigen, 10tal km rijden en dan kijken waar olie begint uit te komen. Kzou anders ook niet direkt weten waar zoeken. Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 november 2008 Delen Geplaatst: 16 november 2008 Als er olie uit de ontluchter van het carter komt (in grote hoeveelheden) zou dit kunnen wijzen op drukverlies van de verbrandingskamer naar de ruimte waar de versnellingskamwielen steken. Misschien is de dichting daar stuk gegaan. Dit zou ook het olieverlies langs de uitlaat kunnen verklaren. Groetjes, nero. Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 17 november 2008 Delen Geplaatst: 17 november 2008 Heb je al gechecked of het niet van onderaan je blok komt ? Het o-ringetje van je schakelarmpje daar, durft het ook al eens begeven ! Ik heb het namelijk ook meegemaakt en dan hing de band ook vol olie... ( wel na verscheidene dagen zo te hebben rondgereden ) Het is maar een tip Want ik denk moest het van je verbrandingskamer komen... dat je ook niet goed zou rijden hoor ! Link naar reactie
Brett Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2008 Het rijden gaat wel vlot, eigenlijk geen klagen. Die olie stoort ook niet echt, maar het hoort niet hé. Het moet geen blingbling zijn voor mij, maar die band in olie en de hele carte duid toch op een probleem. @Nero: die dichting die mogelijks gebroken is, indien zo, dat wordt demonteren zekerst?? Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 november 2008 Delen Geplaatst: 17 november 2008 Het rijden gaat wel vlot, eigenlijk geen klagen.Die olie stoort ook niet echt, maar het hoort niet hé. Het moet geen blingbling zijn voor mij, maar die band in olie en de hele carte duid toch op een probleem. @Nero: die dichting die mogelijks gebroken is, indien zo, dat wordt demonteren zekerst?? Dan moet de motor open om de dichting te vervangen, maar kijk eerst eens na of de oliekeering langs de wielzijde niet lekt. Verwijder ook eerst eens alle olie van het carter zodat je juist kan vaststellen van waar het lek komt. Kijk ook het oliepeil in het carter eens na om te zien dat het idd carterolie is die je verliest. Groetjes, nero. Link naar reactie
josse Geplaatst: 17 november 2008 Delen Geplaatst: 17 november 2008 99% zeker o-ringetje schakelarm onderaan. je blok moet open op dat te vervangen, helaas... Link naar reactie
Brett Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2008 Go ja, als ie open moet dan is dat zo hé. Hebben mooie werkplaats dus dat valt wel mee, en de winter komt eraan... Normaal blijf ik verder tuffen maar nu is het maar zo. Ik zal idd eerst es alles ontvetten en het knelpunt lokaliseren. Dan zien we wel verder. Desnoods post ik enkele foto's. Alvast bedankt voor de tips!! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 17 november 2008 Delen Geplaatst: 17 november 2008 we zijn benieuwd Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 18 november 2008 Delen Geplaatst: 18 november 2008 Als je dat o ringetje vervangt, vet het dan goed in ! dan schuift het mooi door de passing van het carter zonder het te beschadigen... anders zou het een nuloperatie kunnen zijn ! MVG Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.