Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inlaatcollector zelf bouwen - ervaringen


designo

Aanbevolen berichten

Heb ooit van Rene een Mikuni VM27 gekocht. Ik zou die willen monteren op mijn project GS met PX200 motor.

Hiervoor heb ik een spruitstuk nodig. De standaard polini en malossi stukken passen niet. Ze komen in contact met het plaatwerk.

Dus zelf maar een spruitstuk inéén lassen.

Heeft iemand dit reeds al eens gedaan?

Simpelweg gezien komt het neer op 1 flens en een bocht aan gelast.

Heeft iemand toevallig een karton malletje liggen voor zo'n flens?

Maakt de lengte/graden uit voor de prestaties van de motor?

Welke luchtfilter moet er dan verovolgens op?

Ik wil de prestaties niet verbeteren maar ook niet verminderen.

Op het eerste zicht zal het éénvoudiger zijn om de carb thv boven de bobijn te brengen dan boven de cilinder. Onder die GS-billen is niet zoveel plaats.

Link naar reactie

Ik kan je niet direct helpen, maar 't eenvoudigste lijkt me een Malossi/polini-manifold of een ScootRS-manifold in twee te slijpen zodat je de bocht naar de andere kant kan richten en desnoods wat kantelen en dan terug aanéén (laten) lassen. Zo richt je de carbu waar je wil en behoud je de montagegaten en niet geheel onbelangrijk, de groef aan het uiteinde van de manifold waar de rubber voor de carbu rond klemt. Dan de binennzijde uitdremelen tot alles goed 'flowt' en klaar is kees.

Hou er rekening mee dat de 'lengte' van je inlaatstuk een effect 'kan' hebben op hoe de motor werkt. Hoe langer de inlaat, hoe meer koppel hij maakt, hoe korter de inlaat, hoe meer toeren de motor kan halen... ofwel net omgekeerd... ik weet 't nie meer vanbuiten :-(

Link naar reactie

thanx,

had ik ook aan gedacht maar die zijn meestal uit gegoten materiaal en ik vermoed dat zich dat niet zo goed last. Maar ik kan het proberen

In ieder geval.

OPROEP OPROEP

Heeft iemand hier een manifold op overschot?

Als ik me niet vergis heb ik MisterT op de vorige customshow gezien met enkele manifolds.

Link naar reactie

Die manifolds zijn gegoten aluminium, dus elke aluminiumlasser een beetje die naam waardig kan dat wel voor je lassen.

Ik heb 'misschien' nog een malossi-manifold liggen voor PHBH28/30 carbu, ik zal vanavond eens zien, ik weet niet welke diameter rubber zo'n Mikuni nodig heeft?

Link naar reactie

Volgens mij gaat dit wel lukken met een inlaatspruitstuk van scoot rs daar hangt de carbu 2,5cm dichter bij het inlaatgat van de motor en hangt de carbu ook recht.

Bij een malossi of polini inlaatspruitstuk ( volgens mij dezelfde juist heeft malossi een lip om het oliepompasgaatje af te sluiten) hangt de carbu schuin naar het inlaatgat en die carbu hangt 2,5cm verder.

Ik heb hier nog een inlaatspruitstuk liggen van CDC en daar hangt de carbu ook 2,5cm verder ook schuin naar het inlaatgat toe maar de carbu hangt ook iets schuin naar binnen.

Ik heb dit getest met een PHBH28 maar dit zal wel ongeveer overeenkomen denk ik.

Groeten Kwinten

Link naar reactie

ja designo,de betere wonen ver hé.

Je kan er misschien een daguitstap van maken en hier ook eens passeren hé.

Vgr nico

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...