Ga naar inhoud
Vespaforum.be

inschrijving TOT 2008


Pewe

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik van eerste bron bij DIV vernomen dat er na 2010 geen inschrijvingen meer mogelijk zijn in Belgie van scooters (tweetakt) zonder belgische papieren.

Maw invoer met buitenlandse documenten zou NIET meer mogelijk zijn.

Ik was op zo'n maatregel aan het wachten gezien er veel inschrijvingen plaatsvinden van tweetakt scooters (afkomstig vanuit buitenland).

Weer een deur dicht !!!!!

Morgen heb ik een onderhoud met iemand van DIV om dit te laten controleren, doch ik vrees dat het deze keer waarheid is

Groeten

Pewe

Link naar reactie
Vandaag heb ik van eerste bron bij DIV vernomen dat er na 2010 geen inschrijvingen meer mogelijk zijn in Belgie van scooters (tweetakt) zonder belgische papieren.

Maw invoer met buitenlandse documenten zou NIET meer mogelijk zijn.

Ik was op zo'n maatregel aan het wachten gezien er veel inschrijvingen plaatsvinden van tweetakt scooters (afkomstig vanuit buitenland).

Pewe

Naar mijn mening zal men dan toch eerst een moto keuring moeten invoeren om uit te maken of het nu een 2 of een 4 takt is die je gaat inschrijven. Ik neem aan dat ze dat niet terplaatsen bij den DIV is even gaan contoleren.

Alle buitelandnse papieren die ik al in mijn handen heb gehad zijn er maar een paar waar het opstaat of het nu een 2 of 4 takt is. In Engeland staat er gewoon petrol op. In italiƫ staat er bij een PX niet op of het een 2 of een 4 takt is. Duitsland heb ik er ook al gehad waar niets op ingevuld is... ...

Den DIV heeft nog een lange weg te gaan vooraleer hun systeem waterdicht zal zijn.

MVG

Sam www.lambrettafinder.com

Link naar reactie

Als het waar is, dan is dit door DIV snel en eenvoudig te controleren en uit te voeren. voor voertuigen na de invoering van het gelijkvormigheidsattest is het helemaal eenvoudig, gewoon pvgr. intikken en controleren, voor oudere voertuigen lijkt me het iets moeilijker.

In Belgie is alles mogelijk; een nieuwe belgische PX die voor dec. niet in belgie was ingeschreven, krijg je op geen enkele manier nog ingeschreven !

Afwachten

Link naar reactie

Ik denk dat wij nu in Europa wonen en dat dergelijks Europees geregeld wordt. Het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat gebruikte voertuigen niet meer in/uitgevoerd kunnen worden, zeker binnen Europa. Dit is ook geen zaak van de DIV, maar van de regering. Het zou me verwonderen dat iemand van de DIV nu al weet welke wetten er gestemd gaan worden. Op het forum is trouwens meermaals te lezen dat verschillende mensen van de DIV er verschillende meningen op nahouden en dat ze meestal zelf niet goed weten hoe de vork aan de steel zit. Je moet maar eens een voertuig invoeren, dan vragen de douane en de bediendes van de DIV alle informatie aan jouzelf over de scooter (Hoeveel KW is dat?, heb je de PK's? hoe schrijf ik juist het chassisnr op? - Echt gebeurd).

Heb trouwens net nog gehoord (en gelezen) dat de technische controle voor de motoren in de 'koelkast' werd gestoken (wachten op Europese regeling) en dat het mogelijk zo zou zijn met uitzondering van +25 jarigen. Tekst en uitleg hieronder.

http://www.bfov.be/a_bfov/bfov/bfov_TC_motorfietsen.php

Link naar reactie
Ik denk dat wij nu in Europa wonen en dat dergelijks Europees geregeld wordt. Het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat gebruikte voertuigen niet meer in/uitgevoerd kunnen worden, zeker binnen Europa. Dit is ook geen zaak van de DIV, maar van de regering. Het zou me verwonderen dat iemand van de DIV nu al weet welke wetten er gestemd gaan worden. Op het forum is trouwens meermaals te lezen dat verschillende mensen van de DIV er verschillende meningen op nahouden en dat ze meestal zelf niet goed weten hoe de vork aan de steel zit. Je moet maar eens een voertuig invoeren, dan vragen de douane en de bediendes van de DIV alle informatie aan jouzelf over de scooter (Hoeveel KW is dat?, heb je de PK's? hoe schrijf ik juist het chassisnr op? - Echt gebeurd).

Heb trouwens net nog gehoord (en gelezen) dat de technische controle voor de motoren in de 'koelkast' werd gestoken (wachten op Europese regeling) en dat het mogelijk zo zou zijn met uitzondering van +25 jarigen. Tekst en uitleg hieronder.

http://www.bfov.be/a_bfov/bfov/bfov_TC_motorfietsen.php

Positief dat je geloofd dat er een verenigd europa is, maar ik moet je teleurstellen.

Iedereen weet nu al dat je in bepaalde italiaanse oorden niet meer welkom bent met een 2-takter.

De besluiten die de DIV neemt of eender welke overheidsinstantie zijn in enkele gevallen in strijd met de Europese wetgeving, doch je kan je voorstellen dat deze "futiliteiten" geen prioriteit krijgen op europees vlak en er lokaal dus wel degelijk zulke maatregelen getroffen kunnen worden.

Link naar reactie

De europese wetgeving holt hoe langer hoe meer de nationale wetgevingen uit (zelfs tot in het kleinste detail). Deze laat wel toe dat de nationale regeringen strengere milieumaatregelen ed treft voor hun eigen grondgebied. Dit verklaart de sommige toestanden in oa Italie, Duitsland,... Ik vind het ook logisch dat men eerst de niet- oldtimers aanpakt. Hopelijk blijven onze oldtimers buiten schot, zodat we nog lang onze passie kunnen beoefenen. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Dat ze dat van ons kunnen afpakken dat niet maar waar ik wel in geloof zijn hogere milieutaksen of inschrijvingstaksen.

Hoeveel boeren rijden nog met oude traktoren (weliswaar geen 2 takt) maar sommige verbruiken heel veel olie.

En niet iedere boer heeft ze liggen om een E-norm traktor te kopen.

Stilaan zullen ze wel verdwijnen en toch vernieuwen maar ik zie niet in dat ze daarin gedwongen worden om er een nieuwe te kopen.

Nouja das mijn gedacht zoals ieder zijn gedacht heeft natuurlijk,...

Ik hoop kortweg op een mooie oldtimervespa toekomst en dat geld ook voor de andere oldies.En dat ze nog lang mogen leven.

Gr nico

Link naar reactie

Ik had heden een telefonisch onderhoud met de verantwoordelijke bij DIV voor de invoer en inschrijvingen.

Zij heeft mij gemeld dat er effectief een vergadering geweest is, waar men de problematiek inzake invoer van tweetakt besproken hebben. Er is nl. een enorme toename van de invoer en inschrijving van "slechte" tweetakt voertuigen in Belgie.

Men heeft mij "verzekerd" dat er tot 2010 niets verandert aan de procedure en dat het niet evident is dit aan banden te leggen. Effectief zou de europese wetgeving kunnen primeren en inschrijving van een voertuig vanuit het buitenland, met de nodige buitenlandse documenten zou geen probleem mogen zijn.

Bijkomend werd mij tevens vermeld dat voor invoer en inschrijving van een oldtimer (van voor de periode van de gelijkvormigheid) enkel een bewijs van bouwdatum volstaan om een inschrijving te verkrijgen (???).

Volgen wie volgen kan !

Ik denk dat dit voor een aantal onder ons een opluchting zal zijn.

Weer een gerucht de wereld uit.

Allez hopen dat die mannen aan de top van Belgie niet anders beslissen, maar ik denk dat er grotere problemen zijn in Belgie dan enkel de tweetaktmotoren !

Groeten

Link naar reactie
Zonder de echtheid van je bericht in twijfel te willen trekken is dit m.i. de mening van Ć©ne. Afwachten dus maar. Gaat men de grasmachines, kettingzagen ook verbieden?

Nee, maar binnenkort moeten die ook naar de keuring, dus haal maar snel die raceuitlaat van je grasmaaier!

Link naar reactie
Zonder de echtheid van je bericht in twijfel te willen trekken is dit m.i. de mening van Ć©ne. Afwachten dus maar. Gaat men de grasmachines, kettingzagen ook verbieden?

Nee, maar binnenkort moeten die ook naar de keuring, dus haal maar snel die raceuitlaat van je grasmaaier!

't was weer te denken dat jij aan je grasmachine geprutst hebt! ;)

Link naar reactie
Ik had heden een telefonisch onderhoud met de verantwoordelijke bij DIV voor de invoer en inschrijvingen.

Zij heeft mij gemeld dat er effectief een vergadering geweest is, waar men de problematiek inzake invoer van tweetakt besproken hebben. Er is nl. een enorme toename van de invoer en inschrijving van "slechte" tweetakt voertuigen in Belgie.

Men heeft mij "verzekerd" dat er tot 2010 niets verandert aan de procedure en dat het niet evident is dit aan banden te leggen. Effectief zou de europese wetgeving kunnen primeren en inschrijving van een voertuig vanuit het buitenland, met de nodige buitenlandse documenten zou geen probleem mogen zijn.

Bijkomend werd mij tevens vermeld dat voor invoer en inschrijving van een oldtimer (van voor de periode van de gelijkvormigheid) enkel een bewijs van bouwdatum volstaan om een inschrijving te verkrijgen (???).

Volgen wie volgen kan !

Ik denk dat dit voor een aantal onder ons een opluchting zal zijn.

Weer een gerucht de wereld uit.

Allez hopen dat die mannen aan de top van Belgie niet anders beslissen, maar ik denk dat er grotere problemen zijn in Belgie dan enkel de tweetaktmotoren !

Groeten

Heb je toevallig een naam van die persoon... ter attentie van haar wil ik mijn papieren wel opsturen :)... Een bewijs van bouwdatum heb ik..

Link naar reactie
Zonder de echtheid van je bericht in twijfel te willen trekken is dit m.i. de mening van Ć©ne. Afwachten dus maar. Gaat men de grasmachines, kettingzagen ook verbieden?

Nee, maar binnenkort moeten die ook naar de keuring, dus haal maar snel die raceuitlaat van je grasmaaier!

't was weer te denken dat jij aan je grasmachine geprutst hebt! ;)

myers1.JPG

myers4.JPG

Rij jij ook hier ergens tussen, speedracer? ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...