Ga naar inhoud
Vespaforum.be

R.Roosen

Leden
  • Items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    50S van 1984

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Bree
  • Land
    Belgiƫ

Recente bezoekers van dit profiel

189 profielweergaven

R.Roosen's prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • Reacting Well Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

3

Reputatie

  1. Ha OK nu begrijp ik het. Maar na afkoeling doet hij ook niets. Dank voor de reactie!
  2. Aan Frederik9111: dat is chinees voor mij, weet niet wat je bedoelt.
  3. Aan Nero: hartelijk dank wederom voor de waardevolle tips. Ik ga het allemaal nazien en uittesten. Zo een ontploffing bij de uitlaat heb ik heel af en toe wel eens gehoord, goed dat ik nu weet wat dat is. De bougie ga ik nakijken, waar ze vonkt, de afstand enz. Het gekke blijft dat hij ja jaren goed functioneren, en meteen starten, ook na langere stilstand, nu plots uitvalt, maar soit, ik ga verder zoeken. Ik heb ook al eens geprobeerd met brandstof rechtstreeks in het bougiegat, maar dan was er ook geen betere reactie. Wat ik gisteren wel zag: de luchtbalgrubber (air bellow rubber) zit niet op zijn plaats, normaal zit die met een gleufje in het gat in de carrosserie, maar bij mij niet dus. Kan dat een oorzaak zijn? Iets met valse lucht ofzo? Zou me sterk lijken. Zie foto's hieronder, een foto van de rubber die ik bedoel, de twee andere van mijn Vespa. En aan Frederik 9111: ik begrijp wat je bedoelt denk ik, en je hebt wellicht gelijk, maar ik tracht hem zo origineel mogelijk te houden, en opteer dus niet op naar elektronische ontsteking/12V te gaan. Maar evenzeer dank voor jouw reactie.
  4. Goede middag, ik heb volgend probleem met een 50S van 1984 (V5SA1T): - na een maand stilstaan gestart. Start van de eerste keer (met choke, die ik dan even later weer uitschakel), draait prima. - na +/- 1 minuut draaien valt hij stil, geen beweging meer in te krijgen - bougie vonkt perfect, evenzeer nieuwe bougie geplaatst - carburator afgehaald, helemaal losgedraaid, ultrasoon gereinigd - krijgt benzine En toch niet starten, waar kan dit aan liggen. Vooral raar dat hij altijd goed gegaan heeft, voor de eerste keer start na maand stilstand, en dan plots stilvalt. Zou de platine bv. losgetrild/verschoven kunnen zijn, waardoor hij nog wel vonkt, maar niet meer op het juiste moment? Of heeft er iemand iets aan gedaan (sabotage)... Ben benieuwd.
  5. Dank u wel! Ik wist niet dat het mogelijk was om op een 50cc motorplaten te hangen (liefst oldtimer), maar ga me alleszins verder bevragen. Dank voor deze goede tip!
  6. Beste Ed75, Dank u voor uw antwoord. Hetgeen u schrijft klopt, maar dat is het achterlicht, inderdaad 6V 5W, maar bij mij is het probleem het stop(rem)licht.
  7. Goede middag allen, Ik ben nieuw hier. Ben benieuwd naar reacties. Ik heb een Vespa 50S (V5SA1T) van 1984. 2takt, 4 versnellingen. Rijdt geweldig. Maar het remlicht brand te zwak naar mijn zin, en gaat ook maar heel zwakjes aan als ik rem. Het is alleszins het juiste lampje (6V 15 W). Ik weet ook dat de spoel die het remlicht voedt in serie verbonden is met de spoel die voor de ontsteking dient. Maar weet niet of dat iets te maken heeft met het probleem van het zwakke stoplicht. Het is een speciale constructie (origineel), die ook betekent dat bij een defect of ontbrekend remlicht, de motor stilvalt bij het remmen (een soort beveiliging). Kan raar klinken maar is zo. De andere lichten (voor, achter, pinker) werken prima en zeker scherp genoeg. Iemand een idee hoe dit kan opgelost worden? Bestaan er lampjes van 3 V of zo? Dank alvast en beste groeten, Renaat Roosen
  8. R.Roosen

    nieuwkomer

    Ik ben Renaat Roosen, woon in Bree (B) en heb sinds enkele jaren een Vespa 50S van 1984, handgeschakeld, 4 versnellingen. Heerlijk om mee te rijden. Ik ben er destijds zelf mee naar de politie gegaan om de maximale snelheid te laten vaststellen, die was 85 km/u zonder belasting, en 75 met mij erop. Ik denk dat die snelheid voor de 50S normaal was, maar ik heb die dan zelf gelimiteerd tot 45, het maximum in Belgiƫ voor een klasse B.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...