Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bozeman

Leden
  • Items

    33
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Geen
  • Mijn Scooter(s)
    50R vermoedelijk 1973
    V50 special 1980

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Wons
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

651 profielweergaven

Bozeman's prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recente badges

3

Reputatie

  1. Ik vind het doodeng met mijn standaard verlichting op mijn special. Schijnt in de hoogste stand een meter of 10-15 voor de brommer. De 50r heeft aftermarket lamp en lens en 12v en is iets minder eng. Maar geen ik ga vol gas verlichting.
  2. Komt nergens tegenaan, en beide plugs horen de olio te zijn. Die ene plug is gewoon een boutje 😁
  3. Het lijkt mij een vergane rubber afdichting. Zijn vaak in die kleur rood.
  4. De toeter en achterlicht van de special zijn gekoppeld. Zie de tekst links onder. soms levert de spoel teveel spanning, zeker als je hem hebt opgevoerd. Ik heb dit opgelost door er een voltage regulator tussen te zetten
  5. Als je een handschoenen vakje in je bil links achter hebt hoort hij er zo in.
  6. Grotere draad tappen is gemakkelijker gezegd als gedaan. Beide olie tap bouten hebben zeer weinig vlees eromheen. En bovendien, er is geen mooie manier om het metaal schraapsel uit het Carter te houden of te verwijderen. Nette manier, blok openmaken en helicoil (laten) zetten. Tegelijkertijd kan je direct de lagers en keer ringen vervangen. En een inspectie van de rest doen. Lagers/keeringen/pakkingen kosten niet de wereld dus die kan je zeker vervangen.
  7. Grotere draad tappen is gemakkelijker gezegd als gedaan. Beide olie tap bouten hebben zeer weinig vlees eromheen. En bovendien, er is geen mooie manier om het metaal schraapsel uit het Carter te houden of te verwijderen. Nette manier, blok openmaken en helicoil (laten) zetten. Tegelijkertijd kan je direct de lagers en keer ringen vervangen. En een inspectie van de rest doen. Lagers/keeringen/pakkingen kosten niet de wereld dus die kan je zeker vervangen.
  8. Koudere lucht heeft meer zuurstof, en dus een betere verbranding. De bougie lijkt wat vettig dus waarschijnlijk te rijk. Als hij stationair netjes loopt en hij goed starts als het blok warm is dan is de hoofd sproeier waarschijnlijk te groot. Ik zou een maatje of 2 kleiner proberen en weer kijken of hij mooi koffie bruin en droger is.
  9. Buitenzijde is stationair sproeier, intern inderdaad hoofd en choke, stelschroef verder uit is rijker. De stationair, en stelschroef is voor het hele bereik, hoofd vanaf 50% ongeveer. de combinatie stationair/schroef/hoofd moet je op elkaar af stemmen. Soms een grotere stationair en dan een kleinere hoofd. Of viceversa. En de fijnaftelling met de schroef. De stelschroef is voor de fijnafstelling. Warm rijden en kijken hoe hij reageert op het gas, langzaam op gas komen en langzaam naar stationair terug is te rijk, zeer snel op gas reageren is vaak te arm.
  10. Bij ons was de draad in de stator los gekomen, kan ook nog het probleem zijn.
  11. Niet grappig, maar wij hadden gisteren hetzelfde. Wij vermoeden ook de massa (aangezien de regulator 150km oud is). Dus alles nog maar eens nalopen na het opnieuw opbouwen 😆.
  12. Alleen nog een voordrager gewenst.
  13. Zonder vet zijn ze zo weg weet ik uit ervaring. En als je ze vervangt, direct beide. Sinds ik beide tegelijk vervang met een lekkere dot vet de afgelopen 3000 km geen probleem meer gehad.
  14. Bozeman

    Batterij

    Een kwaliteit druppellader moet je er gewoon aan laten, deze maakt een laad een ontlaad cyclus die conditie van de accu op pijl houd. Ik heb hele goede ervaringen gehad met ctek, of het nou de brommer/auto/boot or kart is. https://m.louis.nl/artikel/ctek-xs-0-8-eu-acculader/10002811?filter_article_number=10002811
  15. Hartstikke bedankt, gemeten door een maat van mij die zit in de revisie van auto’s dus wel met professioneel gereedschap. wij gooien de kop nog even op de vlakbank.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...