Jump to content
Vespaforum.be

bruinzee

Members
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespafans
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 150 GL

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Leiden
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

bruinzee's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

1

Reputation

  1. dank voor de reacties, ik had dezelfde vraag in 5 manieren ook bij SIP gesteld, maar geen concreet antwoord gekregen. Hier kan ik verder meeđŸ˜ƒ
  2. Hai allen, Ik heb een reservewielhouder gekocht bij SIP https://www.sip-scootershop.com/nl/product/reservewielhouder-voor-open-10-velg-instap-voor_90956100 ER zit geen bevestigingsmateriaal voor het frame bij. Nu heb ik een bout maat 6 geprobeerd en maat 8. De 6 is te klein en de 8 is te groot. IK probeer nu meer dan een week met SIP in contact te komen, via FB, Twitter, hun website, e-mail met de vraag of ze ook bevestigingsmateriaal verkopen. Geen enkele reactie. Dus nu de vraag hier.? er zitten 2 montage gaatjes in het frame met schroefdraad, aangezien maat 6 en 8 niet passen, kan iemand mij adviseren wat de juiste maat is en waar ik dit zou kunnen kopen. De Vespa is een 1961 150GL
  3. Hoi, IK heb even gezocht en het is een expo van Autoworld in Brussel. https://www.autoworld.be/expos-nl-114-exposition---vespa-75-years-young René
  4. Dag Sjoerd, Leuk dat je reageert. Ik zal zeker een berichtje geven als ik ergens niet uit kom ( vaak genoeg ;). Mijn Vespa is een paar jaar geleden gerestaureerd door een kennis die niet in de buurt woont. Ik heb de motor eigenlijk overgenomen uit een erfenis omdat niemand m wilde hebben. destijds lag de motor nog helemaal uit elkaar. Ik ben nu door forums, handboeken de technische kant aan het leren
  5. Ik ben René. Trotse eigenaar van een Vespa 150GL uit 1961. Helaas ben ik niet ervaren met het sleutelen aan een motor. Inmiddels veel geleerd door de forums. Ik woon in Leiden in Nederland en ben op zoek naar iemand in die omgeving die ervaring heeft met klassieke vespas om een mee te kunnen overleggen. Nu doe ik bijna alles alleen. Groet, René
  6. Nog even ter aanvulling. als het electra schema van de VGLB1, typenummer op zoek komt daar geen accu in voor. snap je mijn verwarring.
  7. Dan is dat de volgende stap, ik vraag me af of de accu nog goed is. Er zit wel een "nieuwe" in, er wordt nu niet mee gereden, dus laad niet op en aan de druppellader lijkt het of er niets gebeurt. Gaan geen lampjes op de lader branden als de accu is aangesloten.
  8. Dag allemaal, even voorstellen, Ik ben René en in het bezit van een gerestaureerde 150 GL uit 1961. Ik ben nu zelf wat kleine dingen aan het opknappen en loop nu tegen een elektra probleem aan. Ik probeer het uit leggen. Er is niet aan de elektra gesleuteld tot vorige week. Toen ontstond het volgende probleem: Na het starten brand het achterlicht, het remlicht werkt niet of nauwelijks. de claxon en de koplamp doet het ook niet. Ik heb de schakelaar bij het rempedaal schoongemaakt. Nieuwe zekering geplaatst. Koplamp open om bedrading te controleren. Accu aan de lader etc. Bedradingsschema erbij gezocht en daar loop ik vast. De gebruikte kleuren op de motor lijken niet helemaal te corresponderen met het schema en in het schakelaartje op het stuur zitten nog 3 niet aangesloten draden. Omdat de bedrading in het frame en motorblok verdwijnt is het lastig om de bedrading te volgen waar het naar toe loopt en of het goed is aangesloten. Vooral het niet of nauwelijks branden van het remlicht islastig, dat is toch wel een vereiste voor het rijden. Er is bij de restauratie wel een nieuwe draadboom geplaatst. Iemand suggesties?
×
×
  • Create New...